Spoštovani,
hodim v gimnazijo in imam že od osnovne šole težave s tem, da si z vrstniki oblikujem zadovoljujoče odnose.
Zanimajo me stvari, ki večino ljudi ne (po mojih izkušnjah), kar pa zna biti težko. V osnovni šoli so mi govorili, da bom v srednji šoli našla sebi podobne in čeprav imam res nekaj prijateljev, se mi še vseeno ne zdi, da ni to to. Preveč površinski so ti odnosi in čutim, da okoli njih ne morem biti takšna, kot sem. Da ne razumejo in da jim ne gre zaupati mojih misli.
Zelo me zanimajo "self-improvement" vsebine, s pomočjo katerih sem si oblikovala neke navade, vrednote in poglede na svet, ki me izpolnujejo. Res sem bolj globoka in razmišlujoča oseba in zanimam se za svet okoli sebe. Zanima me znanje, narava, delovanje naše družbe, vera in pa res res si želim, da bi imela boljše odnose.
Rada bi samo nekoga, ki bi me cenil, razumel, ki me ne bi obsojal, ki bi mi bil v podporo pri življenju in doseganju ciljev. S komer bi lahko tudi delila svojo vsakdanjost.
Življenje ti da vedeti, da mora človek biti sam sebi celota. Raje sem sama kot pa v slabi družbi. Ampak po moje preveč ljudi mečem v kategorijo "slaba družba". Sprašujem se, zakaj se zapiram vase in zakaj mi ni do tega, da bi se družila z ljudmi. Zakaj se jih prehitro naveličam.
Poskušam se družiti in vključevati v družbo. Nič. Menda bo čas naredil svoje. Ampak vseeno človeku kdaj med sprehodom v naravi pride na misel, da bi lepo bilo imeti koga, s komer bi se lahko pogovarjal.
Lep pozdrav,
Introvertka
In
Introvertka2
Hejla!
Sva že dve ;)
Res je težko včasih najti sebi podobne.
Ko sem kdaj "v slabi družbi", poskušam ljudi aktivno poslušati, poskusiti pozabiti na "nalepko" da je kdo takšen pa takšen ... pa je včasih kar lažje :).
Tudi jaz sem si rekla da bom videla kaj bo prinesel čas.
Zelo kul bi bilo, če bi za introverte obstajal kak klub, bi se hitreje našli ...
Lepo bodi :)
Au
Aurelius
Pozdravljena,
smo že trije, v življenju sem imel le enega prijatelja, punce nikoli, v gimnaziji sem se družil le s sošolcem z Aspergerjevim sindromom, ker je bil enako razmišljujoč. Ne skrbi, nisi sama, obstaja nas še več, kot si misliš.
In
Introvertka
Zdravo!
Hvala ti za nasvet. Do neke mere se lahko tega držim.
Saj ljudi same po sebi ne obsojam, da so slabi, nikakor ne. Samo slabi so občutki, ki jih imam, ko se družim z njimi. Saj niso oni krivi, najbrž je problem v meni.
Pač ne pomagajo ti pri tem, da si takšna oseba, kot si želiš biti. Zdi se mi, da bi človek moral po pogovru čutiti zadovoljstvo, ne pa praznino, krivdo in odtujenost.
Se pa vsekakor strinjam s tabo, absolutno bi morala obstajati kakšna takšna platforma. Pa saj najverjetneje obstaja.
Na socialnih medijih kot je Snapchat je kvantiteta daleč pred kvaliteto.
Lep pozdrav :)
Au
Aurelius
Iskreno mi je hudo zate, ker si pametna punca, takih je malo. Morda bi se poskusila priključiti prostovoljstvu, da spoznaš še druge vrstnike izven šolskega okolja. Če te zanima politika, se lahko vključiš v Dijaško organizacijo, da na odborih zastopaš svoja stališča. Verjamem, da boš našla svojo pot, če ne v gimnaziji, pa kasneje v času študija, ko se srečaš z ljudmi zelo podobnih stališč in interesov.
Vse dobro ti želim.
Uredništvo
Patrik Senica

Odgovor svetovalca:
Zdravo!
Tvoja težava je torej v tem, da ne moreš najti nekoga, ki bi ti bil zares "pravi" prijatelj, s katerim bi se lahko pogovarjala o stvareh, ki te zanimajo in ki bi se mu lahko zaupala in z njim delila svoje misli, tudi tiste najgloblje, ki niso za vsakogar. Razumem tvojo stisko, saj je nekaj popolnoma normalnega, da si želimo oblikovati pristne odnose in da imamo okrog sebe vsaj eno tako osebo, s katero lahko delimo naša razmišljanja, mnenja, potrebe in konec koncev tudi našo družbo.
Veseli me, da sta ti že vrstnika podala spodbudne odgovore in s tem potrdila, da nisi sama v tem, da je podobno mislečih še veliko.
Glede na informacije, ki si jih dobila, si pričakovala, da bo v gimnaziji bolje in da boš spoznala sebi bolj podobne tam. To je sicer res, skušaj si predstavljati šolski sistem kot sito - v osnovni šoli ste nabrani vsi učenci, ki ste si med sabo zelo različni. Potem pride prvo sito srednjih šol - tam se prvič pogrupirate dijaki, ki ste si nekoliko bolj podobni glede interesov, zanimanj, osebnosti in delovnih navad, vendar so razlike še vseeno kar velike. Potem pa pride še zadnje sito fakultete, kjer pa se na kupu zberete študentje, ki ste si po interesih in deloma tudi po osebnostnih lastnostih še najbolj podobni.
Zadnje sito te še čaka, zato bo za spoznavanje sebi enakih potrebno malo več truda. Če v razredu ni nikogar, ki bi se s tabo ujel, so obšolske dejavnosti zelo dober način, kjer lahko najdeš podobno misleče. Glede na tvoja zanimanja kakšen debatni klub, na primer. Včasih je potrebno pristopiti tudi do koga, ki ni tvoj vrstnik - omenjaš interese, ki se povezujejo s psihologijo in filozofijo. Morda lahko stopiš do profesorjev teh predmetov in se pogovoriš z njimi, potem pa te oni povežejo s kakšnim dijakom, ki ima podobne interese, pa četudi je starejši.
Razumem, da se ti zdi, da je večina oseb okoli tebe površinskih in da so "slaba družba", ampak morda je ravno med njimi tudi nekdo, ki je takšen kot ti. Nekdo, ki se mora pretvarjati, da se lažje vključi v skupino vrstnikov, ima pa enake želje kot ti. Skušaj spoznati sošolce bolj "na samem", ko niso v skupini, saj se ljudje takrat obnašamo čisto drugače kot ena na ena. Vem, malce nadležen nasvet, ki terja izstop iz cone udobja, ampak včasih je vredno na takšen način oceniti situacijo, mogoče bo pa izkupiček dober.
Veseli me, da si nam pisala in nam zaupala glede svojih težav. Upam, da nam še kdaj pišeš - vedno smo tu zate.
Patrik Senica, mag. psihologije
In
Introvertka
Zdravo Aurelius,
Najlepša hvala za tvojo spodbudo, res je bilo lepo prejeti odgovore tudi od vrstnikov.
Dejansko prvič slišim za to Dijaško organizacijo, malo sem si pogledala na spletu in zgleda precej zanimivo. No, saj sem prvi letnik, tako da mi je srednješolsko okolje relativno novo in je veliko stvari, ki jih še ne poznam.
Kar se pa tiče prostovoljstva se mi pa tudi zdi, da bi bila zelo dobra izkušnja. Če pomagaš drugim, pomagaš tudi sebi na koncu.
Hvala ti za nasvet. Saj že vidim, da nas je več, že samo na tej platformi. :)
Lepo bodi,
Introvertka
In
Introvertka
PS
Pozdravljen Aurelius,
zdajle mi je kliknalo. A si si dal vzdevek Aurelius po Marku Avreliju?
Ravno zdalje pred počitnicami sem si sposodila knjigo "Dnevnik Marka Avrelija", ker sem si veliko na Youtube-u pogledala o njegovem mindsetu, ki mu je pomagal, da je prebrodil skozi težave življenja.
Lep pozdrav,
Introvertka
In
Introvertka2
Govoriš mogoče o knjigi Meditacije?
Uff zelo zanimivo.
Imata kakšne predloge za branje? :)
Pa lepe pocitnice!
In
Introvertka
Ja, o Meditacijah je govora :)
Kar se pa tiče predlogov za branje, pa ti predlagam kakšno knjigo od Sebastiana Fitzeka. Meni je najbolj zanimiva njegova knjiga "Pacient".