Živjo
Mam prijateljico ki mi je res fajn in vse amapk niam toliko svojega karakterja in skoraj vsako stvar ponsvlka za mano. To mi gre malo na živce in res ji hočm pomagat in niti ne govori tolkio o sebi in kaj se ji dogaja. Sej vem da niso vsi za pogovore sam vcasih me res mal skrbi. Kaj naj nardim?
In res vm hvala za vse odgovore ki ste mi jih ze dal. Res hvala
• Uredništvo
Anja Rakovec

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena,
Pišeš, da te skrbi za prijateljico, ki ne govori veliko o sebi. Obenem pa ti gre malo na živce, da ponavlja stvari za tabo. Sprašuješ se, kaj narediti in kako ji pomagati.
V obdobju mladostništva, v katerem si trenutno (in je, predvidevam, tudi tvoja prijateljica), prihaja do hitrih in intenzivnih sprememb na različnih področjih, ki so povezane s telesnim in duševnim razvojem. V tem obdobju se intenzivno razvijata tudi identiteta (kdo smo) in s tem povezana samopodoba (kako sami sebe vidimo, doživljamo). Pogosto smo lahko zaradi takšnih hitrih sprememb malce zmedeni glede tega, kdo v resnici smo, zato poskušamo to ugotoviti, raziskovati. To pa počnemo tudi preko primerjanja z drugimi in preizkušanja stvari, ki jih vidimo pri drugih. Možno je, da nekaj podobnega počne tudi tvoja prijateljica in imaš zaradi tega občutek, da ponavlja stvari za tabo. Razumljivo je, da te to kdaj zmoti, lahko pa se poskusiš pomiriti s tem, da bo to sčasoma izzvenelo. Z odraščanjem se bo tudi pri prijateljici razvila bolj trdna identiteta in bo lažje počela stvari po svoje.
Zdi se mi lepo, da skrbiš za svojo prijateljico in ji želiš pomagati. Če te skrbi, da je prijateljica v stiski ali da se ji dogaja kaj težjega, ti svetujem, da se najprej poskusiš pogovoriti z njo. Poskusi jo preprosto vprašati, kako je in ali jo kaj teži. Morda ti bo lažje zaupala svojo stisko, če boš tudi ti njej zaupala kakšno svojo. Lahko ji poveš, da ti je mar zanjo in si ji na voljo, če bo kdaj potrebovala pogovor ali pomoč. Če pogovora ne bo želela, to sprejmi in morda poskusi temo spet začeti kasneje. Morda bo potrebovala več časa, da bo pripravljena govoriti o določenih temah. Mogoče pa ugotoviš, da sploh ne doživlja stiske, na katero si posumila.
Možno pa je tudi, da ti bo prijateljica zaupala kaj težkega, kar bo prizadelo tudi tebe. V tem primeru je pomembno, da se zavedaš, da tvoja naloga ni reševanje prijateljičinih težav in stisk. Za to obstajajo drugi ljudje, ki so izkušeni in ustrezno usposobljeni. Svetujem ti, da jo takrat usmeriš na odraslo osebo (starše, učitelje, svetovalnega delavca_ko ali drugega strokovnjaka), ki ji bo lahko pomagala. Lahko ji poveš tudi za našo svetovalnico ali za katero od drugih oblik pomoči za mladostnike v stiski (najdeš jih na tej povezavi). Vedno pa se lahko tudi sama spet obrneš na nas in ti bomo pomagali s kakšnim dodatnim nasvetom ali usmeritvijo.
Želim ti vse dobro in te prijazno pozdravljam,
Anja Rakovec, mag. psihologije