dober dan!
imam prijateljico za katero sumim da ima motnje hranjenja. Zelo malo je in pogosto se ji tudi vrti. Za njo me tudi zelo skrbi ker nevem kdaj bo slo to predaleč.. Sicer sem jo ze prosila da naj si najde neko pomoč ker ji jaz ne morem ravno najbols pomagati, mislim ja lahko ji stojim ob strani in jo poslušam pa vendar ji ne morem svetovati tako kot bi ji lahko nekdo ki ima več iskušenj s tem. Ona je sicer rekla da ze ve kdaj mora nehati da si ne ogroža življenja/zdravja vendar ji ne verjamem ravno no.. Ko sem jo prosila je rekla da noče nikomur težiti s tem zato tudi ne prosi za pomoč. Zelo me je strah za njo ker tudi ona mi veliko pomaga in res nočem da se ji karkoli zgodi.. Mislim da se je zacelo ker se primerja s svojo mamo ko je bila ona starosti te moje prijateljice, ampak lahko pa da bi bilo se kaj drugega v odzadju za kar pac jaz zal ne vem.
imam pa se eno sošolko ki se mi zdi nekam molčeča in utrujena zadnje čase. sem pa tudi opazila da ji zelo izpadajo lasje. Sicer ne vem ali bi to bilo povezano pa vseeno omenim. Jaz res nevem kako ji pomagat ker se ko jo vprasam ce je kaj narobe le prisiljeno nasmehne in rece da je vse v redu.
Lep pozdrav in najlepša hvala za vaš odgovor ze v naprej!
Uredništvo
Katarina Šepetavc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
kako lepo je prebrati pismo nekoga, ki tako iskreno skrbi za svoje prijateljice. Vedno mi pogreje srce, ko nekdo tako sočutno poskrbi za svoje bližnje, da v njihovem imenu išče pomoč. To je znak dobrega prijateljstva.
Pišeš, da sumiš, da ima tvoja prijateljica težavo z motnjami hranjenja. Na nek način iz tvojega zapisa sledi, da ta tvoja prijateljica verjame, da ima lahko to pod kontrolo sama, hkrati pa s svojo težavo ne želi nikogar obremenjevati. Prav si storila, da si se obrnila na pomoč. Ker je tvoji prijateljici neprijetno poiskati pomoč sami, bi bilo njej morda lažje, če se po pomoč odrasle osebe obrneta skupaj? Morda gresta lahko skupaj do kakšnega starša, učiteljice, šolske svetovalne delavke ali morda šolske zdravnice? Motnje hranjenja so kar trdovratna težava, če se ne zdravijo pravočasno, zato je prav, da če tvoja prijateljica ne bo želela poiskati pomoči skupaj s tabo, vendarle o tem poveš neki odrasli osebi (kdorkoli od zgoraj naštetih), ki bo lahko tvoji prijateljici ponudil ustrezno pomoč, če jo potrebuje. Kar pogumno stopi do teh oseb.
Glede sošolke, ki zadnje dni deluje nekoliko molčeča in utrujena - morda je to posledica napornega konca šolskega leta, lahko pa je tudi marsikaj drugega. Mogoče bi ta sošolka potrebovala nekoga, da se z njim pogovori, pa nekako ne zmore sama začeti. Morda ji lahko poveš, da vidiš, da je utrujena in molčeča in da si zanjo tu, če se hoče pogovoriti.
Vsekakor se še javi in sporoči, kako so se stvari razpletle.
Želim ti uspešen zaključek šolskega leta.
Katarina Šepetavc, univ. dipl. pedagoginja