imam najbolso prjatlco ki je eno leto mlajsa od mene in ima locene starse ze priblizno pet let. zivi pri njeni mami h ociju pa hodi za vikende oz tako kot se zmenijo. Mama se vecino casa dere nanjo in ji pove stvari kot npr "ja kr pjt h ociju itak te noce ker si tok razvajena"" rekla ji je tudi ze npr da je oci njo prevarou in da je ona to vedla. Res res mi je slabo ko to poslusam. Dones sm se pogovarjala z njo na fejs tajmu in je mama prsla u njeno sobo in je zacela upit na njeno sestro ker je baje dobila ena. moja frendica je bla tiho in ni nc rekla oz rekla ji je nej se neha dret nanjo ler ni nrdila nic narobe. Mami je poj iz mize vrgla salco pa kroznike jima obema uzela polnnilca za telefon in ugasnila vodo in vifi. sestro je tudi ze udarla prijela za lase in podobno. oci pa jima obema s sestro ubistu kupi karkoli ju razvaja ucakic ko se vidjo dobita usaj deset eurou. res mi gre na zivce ker mi frendica zmeri govori kok supr je on in use in kok je njena mami zoprna.sicer cist razumem ampak sama mi je tudi rekla da se s fotrom ne krega ker nazadnje ko se je z njemu ni govorila pol leta ker ni hotla in zato je on zmeraj tako prjazn do nje. no da nadaljujem mama ji je rekla da ne sme h fotru in moja frendica se je predmano smejala ampak vem da ji ni kul. ne vem kaj nj nrdim ponavadi mi je tako nelagodno da spremenim temo al pa se smejim ampak rada bi ji pomagala ker vem da njeni setri in njej ni ok. Sej ce mi rece npr da so se doma spet skregal ji recm ce bi sla vn z mano d mal pozab na use ampak tega ne morem pocet v nedogled. upam da mi znate pomagat
No
Nono
Hej
nisem ppsihologinja al pa kaj samo lahko ti povem mam locene starse pa zivim z mami pa je ocim tisti ko se dere veci o cajta pa z vrati loputa pa vse in razumem da ji hoces pomagat moj predlog je da bi mogoce enkrat ko bota nekje same ji poves da bos vedno tu za njo negledenato kaj se zgodi pa da ce hoce ti lahko vse pove pa se ne rabi delat da ji je kul pa da ce ti hoce kaj povedat ti lahko kamit lahko jo tudi vorasas ce bi zelela iti do psihologinje da ji pove stvari in se mogoce pogovori z njo mi je pa zelo zal za njo in jo razumem vem pa tudi da tebi ni lahko kr je tezka situacija upam da je to vsaj mal pomagalo vem da verjtn ni sam pac men je pomagalo ko mi je prjatlca rekla da ne vedno tu za mene pa da ji vse povem pa same sma ble in na konc sm ji vse povedla pa se zjokala v njene roke
Uredništvo
Patrik Senica

Odgovor svetovalca:
Zdravo!
Ko prebiram tvoj zapis mi je res hudo za tvojo prijateljico in njeno sestro. Kot praviš, imata težave predvsem z njuno mamo. Starši so ločeni in ne v najboljših odnosih, poleg tega pa ju mama večkrat krega, je nesramna in ne dopušča, da bi tvoja prijateljica šla k očetu.
Najprej naj ti povem, da je res zelo lepo, da prijateljici izkazuješ takšno podporo in da si se potrudila poiskati pomoč tudi drugje, tj. pri nas na #To sem jaz. Tukaj se skriva že prva stvar, ki jo lahko narediš oz. z njo nadaljuješ - prijateljici bodi na voljo za pogovor. Poslušaj jo, daj ji vedeti, da ti lahko zaupa, spodbujaj jo k pogovoru. Že sama izmenjava besed oz. to, da tvoja prijateljica ubesedi svojo stisko lahko veliko pripomore k njenemu boljšemu počutju in blagostanju.
Seveda pa lahko to tudi zate postane naporno. Zato je druga stvar, ki bi ti jo predlagal, da prijateljico spodbudiš, da si najde pomoč, če jo bo potrebovala. Predlagaj ji šolsko svetovalno službo ali pa pogovor z razredničarko. Te osebe so na šoli tudi zato, da so v oporo učencem, da jim svetujejo in pomagajo kolikor lahko. Če ji ta ideja ne bo preveč všeč, pa je odličen vir opore in pomoči tudi TOM telefon (tel. 116 123). Na drugi strani so usposobljeni strokovnjaki, ki bodo tvoji prijateljici vedno pripravljeni pomagati.
Tvoja prijateljica ima res srečo, da te ima in da ti je mar zanjo - hvala, ker se trudiš!
Patrik Senica, mag. psihologije