imam oz sem imela body disporphio. Poiskala sem si strokovno pomoč in sem res hvaležna da gre na bolje ampak moja družina mi včasih res ne pomaga. Na živce mi gre ko se po dolgem času srečam z babico in dedijem in takoj po "kako si" sledi ali kaj športaš. Trenutno ne treniram nič in zato vsakič dobim predavanje kako je rekreacija zelo pomombna pri mojih letih. Mojih fit bratrancov tega ne vprašajo nikoli. To se dogaja tudi pri drugih družinskih članih. Probala sem jim že dopovedati da mi ni všeč če me sprašujejo te stvari ampak mi zmeraj rečejo da to počnejo ker nočejo da bi se zredila ker to ni zdravo. Velika sem 173 cm in imam 70kg. Ko mi to rečejo se počutim kot nilski konj. Kako jim lahko dopovem da me to res moti?
Uredništvo
Ajda Busija-Novak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Hvala za tvoje vprašanje. Zelo vesela sem, da si za telesno dismorfijo poiskala strokovno pomoč ter da se počutiš bolje.
Družinski odnosi so zapleteni, še posebej s tistimi družinskimi člani, ki jih ne vidimo pogosto, saj težje spremenimo njihovo vedenje. Poskusi sprejeti, da vedenje drugih pove največ o njih in ni povezano s sogovornikom. Vedenje babice je odraz njene osebnosti, načina razmišljanja in navad, in ne pove nič o tvojem telesu. Pozdravljam, da si se postavila zase in sočustvujem, da nisi bila slišana.
Si se poskusila o tej težavi pogovoriti s svojimi starši? Če starši razumejo tvojo bolezen in pot, ki si jo prehodila, da se zdaj bolje počutiš v svojem telesu, bi se lahko morda oni pogovorili s tvojimi družinskimi člani. Takšni komentarji so namreč lahko zelo sprožilni ter tako vplivajo na tvoje duševno zdravje, kar ni v redu. Morda bodo tvoje starše vzeli bolj resno, saj so starejši, pa tudi čustveno bližje svojim staršem in drugim sorodnikom.
Če se situacija ne izboljša, se lahko poskusiš s svojimi starši pogovoriti o tem, da ostaneš v času obiskov doma, pa namesto obiska družinske člane raje pokličeš po telefonu. Tako se bodo morda čez čas vzdržali takih komentarjev, saj bodo videli, da so te z njimi prizadeli.
Želim ti vse dobro,
Ajda Busija-Novak, mag. psihologije