Pozdravljeni,
zanima me, če imam možnost končati srednjo šolo kot redni dijak. V srednji šoli se mi je zalomilo zaradi družbe. Sem ponavljal 1.letnik nato se prepisal na triletni program, nato pa še izpisal saj sem zašel v slabo družbo. Sedaj sem dozorel, vmes delal izredno in prišel do četrtega letnika. Zanima me, čese lahko vpišem na katero srednjo šolo redno, saj mi manjkajo predavanja.
Uredništvo
Barbara Stožir Curk

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
na vprašanje, ki si ga zastavil, boš dobil najboljši odgovor, v kolikor se boš pozanimal na srednji šoli, kjer bi želel izobraževanje nadaljevati kot dijak in ne kot udeleženec izobraževanja odraslih. Zelo te razumem, da je pomembno, da slišiš ali da imaš priložnost slišati razlago, sploh pri predmetih, ki so bolj zahtevni.
Takole, kolikor poznam področje izobraževanja na srednješolski ravni, je status dijaka omejen na toliko časa, kolikor traja program, in se lahko le ta podaljša za največ dve leti, v kolikor za to obstajajo utemeljeni razlogi npr. bolezen. Kako je ob prekinitvi, in sem tudi opredelitev statusa dijaka, ki si ga - zgolj sklepam - nadomestil z delovnim razmerjem in tako prekinil status.
Razmišljam kaj narediti, v kolikor ne bo mogoče nadaljevati izobraževanja na programu v obliki kot si želiš. Morda je smiselno v teh primerih razlago poiskati, ali pa vsaj zapiske, pri dijakih, ki so ta program že opravili oz. naredili predmete, ki ti predstavljajo dodaten izziv. Poleg tega bi ti predlagala, da izkoristiš vse pogovorne ure profesorjev, ki so razpisane, in do njih prideš z vprašanji o snovi itd. Še vedno imaš na voljo tudi dijaški.net, kjer najdeš kakšne zapiske, razlago itd. Ker sicer ne vem iz katerega kraja si, razmišljaj - morda obstaja v tvojem kraju, mestu, tudi nevladna organizacija, ki ponuja brezplačno pomoč učencem in dijakom, obrni se na njih.
Držim pesti, da boš opravil še četrti letnik s poklicno maturo. Zelo vesela sem bila tvojega zapisa, iz katerega je namreč razvidno, da vztrajaš, da si iz naporne situacije vzel informacijo, da je mogoče narediti tudi korake, pot v smer, ki te vodi v izpolnitev tvojih potencialov ter ti prinaša boljše življenje.
Vse dobro,
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja