dober dan!
ko življenje do tebe ni bilo prijazno in so se ti dogajale neubesedljive stvari vsi vedno pravijo, da naj zdržim samo še eno minuto, eno uro, en dan - da naj jemljem življenje počasi, po korakih. da bo nek dan vsega vredno in da naj samo zdržim. moje vprašanje je, kako naj to še naprej počnem, ko v vsem tem ne vidim smisla? ko ne vidim te svetle luči na koncu tunela? oz. mi je na tej točki že vseeno če jo vidim in sem že popolnoma vdana in sita vsega in nočem naprej? saj mi je žal mojega potenciala in osebe, katera bi lahko postala, a sem že čez prag smiljenja sama sebi in samopomaganja. toliko let že vse prenašam in ne glede na to kaj naredim (in poizkusila sem res že "vse potrebno") se nikoli nič ne spremeni in počutim se enako. imam stvari, ki me veselijo in tudi stvari v katerih sem dobra, a v tem ne vidim nobenega smisla ali pomena, vse je samo prazen šum za zapolnitev praznine. terapija mi ne pomaga. imam čudovita prijateljstva in dosti dejavnosti, ki me veselijo, a v veliki shemi vsega to ne pomaga nič in se še vedno počutim bolje ob mislih mojega verjetnega bodočega ne-življenja.
• Uredništvo
Anadeja Bajzek

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
čutim tvojo bolečino. Čutim tvoj občutek nemoči. Ne bom ti skušala dopovedati, da je v vsem slabem nekaj dobrega. Odlično je, če lahko na stvari tako pogledamo, saj nam tak pogled prihrani veliko stiske. Vendar, res je, včasih se človeku zgodijo nepojmljive stvari in včasih je iskati smisel v grozi enostavno pretežko.
V težkih trenutkih živimo korak po korak, vsak dan posebej, z upanjem, da bo se na koncu nekaj res premaknilo. Kot si zapisala, si poskusila že z različnimi oblikami pomoči, bi mi lahko povedala več o tem? Če mi ne želiš opisati vsega tega s čimer se soočaš, bi z veseljem slišala več o tvojih izkušnjah: o terapiji, o drugih načinih kako si si do zdaj poskušala pomagati. Tudi če so bili neuspešni, tudi če niso bili predpisani, ampak so bili načini, kako si si sama lajšala stisko. Morda sama res ne vidiš možnosti, da bi poskusila kaj novega, vendar poti, kako zacelimo rane je nešteto. Morda ti lahko pomagam pri razmisleku, kaj bi ti še lahko koristilo.
Potencial, o katerem govoriš, ni zavržen. Potencial živiš tudi skozi prijateljstva, ki jih ohranjaš, aktivnosti, ki te veselijo. To je izjemnega pomena. Tudi če ne vidiš nekega širšega smisla, je do zdaj to dovolj. Da v tistem trenutku imaš nekoga ob sebi, deliš trenutke z ljudmi, ki ti veliko pomenijo. Za izkoriščenje svojega potenciala v drugih vidikih imaš še veliko časa. Včasih smo sami sebi svoj najhujši sovražnik, postavljamo si pogoje, pričakujemo velike premike, primerjamo se z drugimi. Ampak nekatere stvari terjajo svoj čas. Celjenje ran, osebno izpopolnjenje, iskanje smisla. In ta pot tudi ni linearna, so vzponi in padci. Vedi, da na tej poti nisi sama. Tudi, če drugi ne morejo v popolnosti deliti tvoje izkušnje, te želimo poslušati, biti s tabo v tvoji bolečini in se veseliti prihodnosti, ko bo prišel čas za to. Ker verjemi, da bo. Tvoja naloga je, da se vsak dan odločiš zase, odločiš, da si boš dala priložnost. Tvoja naloga ni, da si uspešna. Tvoja zmaga je ta, da si si dala priložnost. Tako kot s tem, ko si pisala sem. Prav zato vem, da upanje v tebi obstaja.
Vesela bom, če še kaj napišeš. V vsakem primeru pa verjamem v tvojo moč.
Vse dobro,
Anadeja Bajzek, dipl. psihologinja (un)