Pozdravljeni,
Imam tezavo pri matematiki in res jo hocem narediti letnik in matematiko in ne vem kako se naj lotim učenja da popravim ocene za nazaj casa nimam dovolj.
Hvala
Lep pozdrav
Pia
Uredništvo
Živa Pirc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Pia,
vesela sem, da si se obrnila na našo svetovalnico za pomoč pri matematiki. Razumem, da ti situacija lahko deluje stresna, še posebej, ker čutiš, da ti zmanjkuje časa. Verjamem, da se počutiš ujeto in ne veš, kaj storiti.
Za začetek je pomembno, da si organiziraš učenje. To lahko storiš tako, da si razdeliš učno snov na manjše dele. Vsak dan se posveti določenemu poglavju ali temi, ki jo moraš obnoviti. To ti bo pomagalo, da se snov zdi manj obsežna in lažje obvladljiva.
Nadalje, pri učenju je ključno, da si vzameš čas za reševanje nalog. Pri matematiki je praksa oz. reševanje nalog zelo pomembno. Ko rešuješ naloge, poskušaj razumeti, zakaj je določen odgovor pravilen in si zapiši korake, ki vodijo do rešitve. Če naletiš na težave, si lahko poiščeš dodatna pojasnila v učbenikih, na spletu ali prosiš za pomoč učitelja ali sošolce. Če je možno lahko v lokalnem okolju poiščeš tudi inštrukcije, če v šoli to ne bi bilo možno.
Morda bi ti koristil tudi študijski načrt, kjer bi si za vsak dan zapisala, kaj nameravaš narediti in si tako vizualno prikazala napredek. Prav tako ne pozabi na kratke odmore med učenjem, da si malo odpočiješ in si osvežiš misli.
Če občutiš, da kljub trudu ne napreduješ, kot bi želela, pa ne oklevaj in poišči pomoč učitelja ali pa se morda vključi v skupinsko učenje, kjer vam lahko medsebojna podpora in razlaga snovi pomaga razumeti zahtevnejše dele. Lahko se pogovoriš tudi z učiteljem matematike in mu zaupaš, kako se počutiš. Morda lahko skupaj poiščeta rešitev, ki bi ti ustrezala. Obrneš se lahko tudi na šolsko svetovalno službo, kjer boste skupaj poiskali rešitev zate.
Verjamem, da je trenutno zelo težko, saj te je strah, da bo zmanjkalo časa. Ne pozabi, pomembno je, da ostaneš vztrajna in hkrati poiščeš pomoč, ko to potrebuješ. Verjamem, da z malo organizacije in prizadevanja lahko dosežeš želene rezultate.
Držim pesti zate!
Živa Pirc, mag. psihologije