Živjo, torej js mam sestro staro 14 let in sva pac bila sama doma ker sta starsa šla v kino pol pa še nekam ven jest. In blo je okol 21 ure in sm hotel sestri rečt da naj gre jest večerjo pol sem pa stopil v njeno sobo in jo videl da joka pol sm jo uprašu kaj je problem in jo objel in pol sm vidu kri na deki pa na povštru in sm jo vprašu od česa je to in mi je pokazala na roki da se reže pa na nogi se je z vžigalnikom. Pol sm ji reku da če se hoče pogovort in je rekla da ne ve in mi je rekla ne se jokat zaradi tega kar počnem. Pač js mam res njo ful rad in mi ful pomen in zato sm joku kr ne morm je gledat kako trpi. Pol čez par minut sta pršla starša in se nisem mogu pogovort z njo in sploh nevem kako naj začnem pogovor.
Hvala za kakršno koli pomoč
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Zdravo Max!
Hvala za izkazano zaupanje in zbran pogum, da si nam zaupal težave, s katerimi se trenutno soočaš. Kot sem razbral iz zapisa, je situacija res težka, zato verjamem, da ti je zelo hudo. Že v samem začetku pa bi te rad pohvalil, kako zrelo in podporno si se odzval na sestrino situacijo – izkazal si sočutje in svojo ljubezen do sestre, s tem ko si jo objel in ji ponudil možnost pogovora. Tudi s tvojimi solzami ni prav nič narobe, temveč so popolnoma normalen odziv – tudi to je eden od pokazateljev, da ti je res mar zanjo.
Kadar se znajdemo v situaciji, ko se nekdo od bližnjih ali znancev samopoškoduje, je dobro da sledimo trem glavnim korakom: prepoznava, pristop in pomoč. Prvi korak, pa tudi drugega si že opravil – prepoznal si, da je nekaj narobe, potem pa si do svoje sestre tudi pristopil. Ker so potem prišli starši in zaradi tega nista nadaljevala pogovora, bo najbolje, da ob priložnosti do sestre zopet pristopiš. Ker je na tvoje vprašanje, če se želi pogovoriti odgovorila z »ne vem«, lahko to razumeš, kot da je tema zanjo res težka, vendar bi si vseeno želela pogovora. V nasprotnem primeru bi ti najverjetneje direktno odgovorila, da si tega ne želi. Pomembno je, da za pogovor izbereš ustrezen čas in prostor, torej ko se boš lahko z njo nemoteno pogovoril (morda po šoli, ko sta oba doma). Pomembno je tudi, da vzpostaviš zaupanje – da ji daš vedeti, da ti lahko pove kaj jo teži in da izraziš tvojo skrb in zanimanje za njene težave.
Ko vzpostaviš te temelje, lahko nadaljuješ pogovor, skozi katerega ji skušaš postaviti čim več vprašanj. Ravno skozi pogovor lahko sestri ponudiš pomoč, vseeno pa skušaj biti čim manj vsiljiv in dovoli, da se ti odpre sama, čeprav lahko traja nekaj časa. Vprašanja naj bodo čim bolj odprta, torej takšna, na katera ne moremo odgovoriti samo z da/ne – imenujemo jih vprašanja na K (Kdaj? Kako? Kdo? Kako? Kje? Kaj?...), torej če je to že naredila kdaj prej, kako dolgo se počuti tako, je še kdo ki ve za to, kaj je tisto, kar jo tako boli, da je privedlo do samopoškodovanja ipd. Pomembno je, da vidi, da jo zares poslušaš in da ji stojiš ob strani in to lahko dosežeš skozi dialog. Samopoškodovalno vedenje je eden od pokazateljev samomorilnosti, zato jo brez zadržkov povprašaj tudi o tem. Vprašanja so lahko direktna (»Ali razmišljaš o samomoru?« »Ali razmišljaš o tem, da bi se ubila?«). Pa brez skrbi - če boš omenjal in spraševal po samomoru, s tem ne boš sprožil samomorilnih misli, boš pa izvedel, če so morda prisotne pri tvoji sestri. Vsa vprašanja, ki sem ti jih navedel, so le primeri, da ti bo v pogovoru lažje, sicer pa je bolj kot to pomembno, da si v pogovoru spontan - še enkrat poudarjam, da je bolj kot uporaba pravih besed pomembno to, da pokažemo pristno zanimanje za osebo, da ji prisluhnemo in ji ponudimo podporo.
Skozi pogovor skušaj biti potrpežljiv in neobsojajoč – sprejmi, kar ti bo sestra povedala, brez strinjanja ali nestrinjanja s povedanim, brez vzbujanja občutka krivde in obsojanja. Na koncu pogovora se ji lahko zahvališ, ker ti je zaupala svoje misli in občutke in ji povej da se zavedaš, da je bilo za to potrebno veliko poguma. Tukaj je še nekaj virov, ki jih lahko uporabiš sam in jih tudi predlagaš sestri: Zaupna telefona Samarijan in Sopotnik: 116 123 (24 ur/na dan, vsak dan. Klic je brezplačen), TOM telefon za otroke in mladostnike: 116 111 (vsak dan med 12. in 20. uro, klic je brezplačen). Na voljo je tudi brezplačna svetovalnica Posvet, kamor se je možno naročiti preko telefona 031 704 707 ali po e-pošti info@posvet.org.
Za konec bi te še opomnil, da bi bilo dobro, da se v situacijo vključi tudi starše, saj najverjetneje želijo, da bi bilo z njihovo hčerko vse v redu in da bi bila srečna in bi verjetno želeli, da se ji pomaga. Ne pravim, da jim moraš povedati o težavah za sestrinim hrbtom, bi ti pa svetoval, da jo spodbudiš k temu, da se obvesti tudi starše. Lahko ji predlagaš tudi, da si ob njej, ko bi jima povedala ali pa ji celo ponudiš, da lahko to narediš namesto nje v primeru, da si sama ne upa. To ji lahko predlagaš na koncu pogovora, ko bosta sama. Bolje bo tako, kot pa da greš do staršev ne da bi sestra to vedela, saj bi tako izgubil njeno zaupanje.
Še enkrat čestitam, ker si se res izkazal v vlogi starejšega brata – že takoj na začetku, pa tudi zdaj, ko si se obrnil na nas po nasvet, kako nadaljevati. Upam, da se boš še oglasil in nam povedal, kako je šlo, brez zadržkov pa nas lahko še karkoli vprašaš.
Srečno in lepo bodi,
Patrik Senica, dipl. psiholog
Ma
Max
Živjo hvala za odgovor. Dons se bom pogovoril z njo, ker sta starsa sla do konc tedna v bohinj. Danes je tud k je pršla iz šole ( jaz sem že biu doma moji starsi pa na poti v bohinj) se jokala in pršla do mene in me objela pol sm jo prašu če je kej narobe pa je rekla cel moj lajf je uničn pač ne gre več. Pol sm ji skuhu kosilo ta čs k je pa ona jedla sm pa pospravlu njeno sobo in sm vidu njen telefon in sporočilo k je gor pisal ej kaj če ti to poveš svojim staršem. In sm pač odpru sporočilo in sm vidu pogovore med njo in njenim prjatlom. Napisala mu je da hoče umret in da ne more več živet. Pa najdu sem njen dnevnik not je pisal za vsak dan k se je rezala in sm ugotovu da se to dogaja že dlje časa. Neki čez 15 uro sm slišu da brca neki pa neki se je slišal k da težko diha in k da bi kričala v povšter. Pol sm šou pogledat in sm na njeni nogi vidu ful groznih ureznin res so kr dost globoke in povsod je bla kri in ona je ful jokala pol mi je pa še pokazala na trebuhu ureznine in se še bl začela jokat. Zdej je v sobi kr sm ji reku da naj na en list napiše vse kar jo obremenjuje in da se zarad tega reze in da se bova pol pogovorila. Ne vem kako naj se pogovorim o samomoru ker pac al ji loh pomagam al pa use poslabšam.
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_
Odgovor svetovalca:
Zdravo Max,
hvala, da si se nam spet oglasil. Vidim, da je situacija res huda in da ti mora biti zelo težko, prav tako pa tudi tvoji sestri. Sploh če pravi, da se ji zdi, da je njeno življenje uničeno. Tudi to, da njeno samopoškodovalno vedenje traja že dlje časa in da se je v zadnjem dnevu zopet ponovilo, je zaskrbljujoče, sploh pa dejstvo, da so njene rane globoke. Zelo dobro je, da vztrajaš in se trudiš vzpostaviti stik in začeti pogovore – to je za tvojo sestro še posebej pomembno.
V skrbeh si glede pogovora, kar je popolnoma normalno, saj tematika ni lahka. Kot si ugotovil iz njenega pogovora s prijateljem, izraža željo po smrti, kar je eden od glavnih pokazateljev samomorilnosti. Zato bi te še enkrat rad opomnil, da s pogovorom in spraševanjem ne moreš ničesar poslabšati, tako da lahko brez skrbi slediš napotkom, ki sem ti jih dal v prvem sporočilu in s tem pridobiš veliko informacij. Hkrati pa že s samim pogovorom sestri nudiš oporo in jo s tem deloma razbremeniš stiske. Poglej si samo to, kakšen napredek si že dosegel: do pred kratkim nisi niti vedel, kaj se s tvojo sestro dogaja, zdaj pa je kar sama pristopila do tebe, te objela in se ti zaupala. To so odlične novice!
Glede na nove informacije, ki si jih pridobil je pomembno, da izveš čim več o njenih namenih (a že načrtuje samomor, kako in kdaj bi ga izvedla…); če bodo odgovori zaskrbljujoči in boš zaznal, da je njeno življenje v nevarnosti, ji lahko poveš, da si ji primoran poiskati pomoč (bodisi tako, da poveš staršem ali da pokličeš na 112).
V vsakem primeru bi ti še enkrat priporočil, da jo že samo na podlagi narave njenih ureznin in drugih ran spodbudiš k temu, da se zaupa tudi staršem (kot sem že omenil, ji lahko tudi pri tem ponudiš pomoč). Starši so tisti, ki svojemu otroku nudijo čustveno podporo, jim dajo občutek stabilnosti in varnosti, seveda pa jim pomagajo v primeru stiske, tudi take, s katero se sooča tvoja sestra. Gre se namreč zato, da je lahko njeno fizično zdravje v nevarnosti, če so samopoškodbe tako intenzivne in bi že samo zaradi tega bilo dobro, da gre k zdravniku. Starši lahko pri tem še najbolj pripomorejo in sestri pomagajo pri iskanju ustrezne strokovne pomoči, ki jo ta najverjetneje potrebuje. Ker pa sta starša zaradi izleta odsotna, ji lahko do njunega povratka svetuješ, da pokliče na TOM telefon za otroke in mladostnike: 116 111 (vsak dan med 12. in 20. uro, klic je brezplačen). TOM telefon je popolnoma anonimen in strokoven vir pomoči, ki bo tvoji sestri predstavljal varno okolje – vsaj dokler se starša ne vrneta.
Še enkrat srečno, če nas pa še potrebuješ, nam brez zadržkov piši!
Patrik Senica, dipl. psiholog
Ma
Max
Zivjo, hvala za odgovor. S sestro sem se use pogovoru pac tud glede samomora in je rekla da pac noče nm bit več v napoto in sm ji reku da nm nikol ni bla in nam tud nikol ne bo v napoto in pol je hotla vstat ampk se je udarla v rob njene postle in je začela ful kricat in jokat in sm pac tkoj pogledu na njeno roko in vidu tko k neke rrdece mehurčke z mal crne okol in se predn sm jo uprasu kaj je to je iz predala uzela nožk (za britje obraza) in vžigalnik in sm ji probu uzet iz rok ampk je to use tok hitr nrdila pac na roki si je kokr "opekla" in pol si je nrdila 4 črtice cez to
Pac probam ji pomagat sam nvm ce ji res
Ma
Max
Zivjo torej pac js sm govoru s starsi ampk so se zacel dret na mojo sestro in sm se ful slab pocutu pol je pa moja sestra bla ful zalostna in se je prsilila da bruha in noce jest in je ze veckrt skp padla in zdj je bla na urgenci kr so se ji se une rane neki unele pac in ful se slab pocutm glede tega kar sm nredu ceprov mi skos sestra govori da je okj da nj ne skrbim za njo ampk mi je res ful grozn in pac nemorm niti spat zvecer, zto pol tud ne hodm u solo kr sploh nc nevem pac res nemorm vec
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_
Odgovor svetovalca:
Zdravo Max!
Hvala, da si se zopet oglasil. Verjamem, da ti je zaradi vsega, kar se je zgodilo, zelo hudo. Kljub temu pa moraš vedeti, da si naredil veliko dobrih in koristnih stvari – sestri si ponudil oporo in ji dal vedeti, da ti lahko zaupa. Verjamem, da bo tudi v prihodnje, ko ji bo hudo, pristopila do tebe. Poleg tega je sedaj prišla tudi do ustrezne medicinske pomoči glede ran, kar je zelo pomembno. Četudi se ti zdi, da si sestri storil krivico, si ji v resnici pomagal. To, da je v zdravniški obravnavi, je lahko tudi začetni korak, da poleg medicinske pomoči dobi tudi ustrezno strokovno psihološko pomoč. Sestro lahko spodbudiš k temu, da je z zdravniki in ostalim osebjem v zdravstveni ustanovi iskrena glede svojih težav, saj so tam zato, da ji pomagajo ali pa jo napotijo k strokovnjakom, ki ji bodo pomagali.
Žal mi je, da so se starši odzvali na tako buren način, ki sam po sebi ni v pomoč. Je pa res, da se včasih tudi starši, ko so šokirani, odzovejo nerodno, a to ne pomeni, da želijo svojemu otroku slabo. Tudi glede tega, da si se pogovoril z njimi, se ti ni treba počutiti krivo – slej kot prej bi morali izvedeti, saj se gre za njihovega mladoletnega otroka. Mi lahko morda poveš, če s sestro ali s tabo starša komunicirata o situaciji in če da, o čem in na kakšen način se pogovarjate?
Popolnoma razumljivo je tudi to, da se počutiš, kot praviš, grozno in imaš težave s spanjem. Ko imamo bližnjo osebo, ki se sooča s tako hudimi težavami, to vpliva tudi na nas in na naše lastno blagostanje. Zato lahko brez težav pokličeš na linije, ki sem ti jih navedel v prejšnjih odgovorih, tudi zase. Na drugi strani telefona bodo strokovnjaki z veseljem pomagali tudi tebi. Prav nič sramotnega ni v tem, da si najdemo pomoč, če nam je težko.
Za konec bi te tudi opomnil, da si storil (in to še vedno počneš) vse kar je v tvoji moči kot starejši brat, kar je zahtevalo ogromno napora – ni samo tvoja odgovornost in tudi izven tvojih zmožnosti je, da bi situacijo rešil popolnoma sam, zato je pravilno, da so se vključili zdravstveni delavci in starši. Zato bi te še enkrat rad pohvalil, da si odreagiral tako odgovorno.
Srečno Max in kot vedno – piši brez zadržkov še kdaj, če nas boš potreboval!
Patrik Senica, dipl.psiholog
Ma
Max
Zivjo najprej hvala za odgovor. Nismo se še pogovoril zto kr je vmes prslo se do necesa groznga pac starsa sta sla narazn in sva s sestro ostala pr mami oci je pa pac šou stran reku je da nemore skrbet za naju kr ni sposobn tega in je pac zvecer šou. Tkoda mami je rekla da se dons loh pogovorimo sm pa že sam govoru s sestro in sm ji uzeu use stvari s kerimi se reže pac kr so tko tm rekl na urgenci pac.
Ma
Max
In pol sm sestri šou kupt nvm kko se pravilno rece pac stress ball in en dnevnik k so not napisani dnevi in pol sm ji not napisu pac 4 stvari:
- kko se počutš
- kdaj si se rezala
- kaj se je tazga zgodl/kdo ti je kej naredu
- kje si se rezala
Sb
Sbd
Hej.
Definitivno ne morm pomagat, ampak samo občudujem tvojo zavzetost pomagati sestri. Mislim, da delaš največ kar zmoreš in razumem, da je situacija zelo težka. Nimam kej rect, samo to, da tebi in tvoji sestri želim najboljše mozno.
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_
Odgovor svetovalca:
Zdravo Max,
če se v tvoji družini dogaja vse to, o čemer si nam do sedaj pisal, ti res ni lahko. Praviš, da se še niste uspeli pogovoriti, vendar to načrtujete kmalu. Verjamem, da bo pogovor uspešen in da bosta z mamo sestro spodbudila, da si najde strokovno pomoč in ji ob tem stala ob strani.
To, da si ji kupil žogico in dnevnik je zelo pozorno od tebe in ne more škoditi. Dnevnik je lahko tudi dobro vodilo za pogovor, ko ga bo sestra potrebovala. Pri pogovoru pa ne pozabi tudi na druge stvari, o katerih sem ti že pisal.
Vsem v tvoji družini in tebi želim vse dobro!
Patrik Senica, dipl. psiholog
x
zanima me kaj se dogaja zdaj max? res me skrbi za tvojo sestrico, ceprov vs ne poznam pa vseeno? upam da gre na bolse! in res si supr brat!
Ne
Nekdo iz Slovenije
Max. Vsi tukaj vemo, da si odlicna oseba. Ali je tvoja sestrica uredu. Upam da si tudi ti uredu. Pisi se kaj.
Nekdo
Ma
Max
Zivjo ja par dni nam je slo bols zdej je moja sestra neki zbolela pac gripo ma ampk se sezmer reze tud v tem dnevniku k sm ji ga dou je napisan pac oj dnevik hocm umret in take stvari pac probam ji cim bl pomagat zdej pomagam tud mami kr pac je ful zalostna kr sta sla z ocijem narazn. Ubistvu sm tud js zdj zaceu ful jokat kr je pac moj fotr use name preložu in morm js zdj skrbet za mami pa sestro in se tud zmeri bl slab pocutm kr me vsak dan glava boli, ponoc se ucim zto kr cez dan nimam casa, kuham tud js, iz sole prhajam okol 3 al pa 4 in pol se use to da nrdim... pac ucas mi je prevec usga. Pa se popravlat morm kr sm pac 2 enki dubu.. sezmer probam nrdit use da moja sestra neha stem pa da se bo mami bols pocutla
x
no to je dobro slišati, da gre na boljše. vrjamem da je zelo težko vsem vam. probej se ne obremenjevt z očijem, ker ni vredno, zalužiš si vse najboljše in njegove besede niso na mestu, probej si ne jemat tega h srcu.. koliko si star drugače, če ni skrivnost, glede na to da še hodiš v šolo? res težka situacija in želim si, da si poiščeš pomoč zase, da spregovoriš o tem in boste skupej našli rešitve kako naprej, v prvi vrsti morš poskrbet zase, da boš lahko pomagal sestrici in mami, čeprav to ni tvoja naloga, drugače boš še ti padel v depresijo al kej podobnega..
lu
lucy
živjo max.
Res si supr brat. tud jz si bi želela met tazga brata. ta "pogovor" spremljam že neka časa. Tudi jaz sem prestala samopoškodovanje in jo razumem. Odličen si. Ampak ona more sama nati svoj smisel življenja. Meni je naprimer pomagal stik z konji. Oni so res tako dobre živali. Mene so pomirili, potolažili vse... ko sem bila jaz vesela smo skupaj tekli oz oni galopirali po pašniku. ko sem bila jezna smo skupaj spravljali agresijo ven, in ko sem bila žalostna sem jih sevveda objela in je žalost kar izginila. To ne pomeni da bo pomagalo njej. Pa poznam zgodbe ko je pomagalo velikim ljudem.
1.lahko ji svetuješ, da namesto da vzame nož za samopoškodovanje vzameledeno kocko in jo stiska v roki. če imaš dolgo led v roki te začne pečt in je isto kot pri samopoškodovanju. to govorim iz izkušenj.
2. če gre tudi tebi na slabše si najdi osebo za pogovor, da daš ven vse stvari. to lahko na dolgi rok, če ne daš ven vpliva tudi na tebe. rekla bi ti da greš do svetovalke na šoli pa ne vem kjer razred si ne nič. drugače je pa tvoja sestra podobne starost kot jaz (hodim v deveti). veliko oseb se začne samopoškodovati ko vstopi v puberteto (to je moje mnenje ker poznam par ljudi). res si super brat.
3. če prav te ne poznam vem da si super oseba. vidi se kako spoštovanje imaš do soljudi. daš jim to kar rabijo. če rabiš še kak nasvet piši. sama sem prestala to in lahko pomagam le če ti želiš.
lepo vse pozdravljam.
lucy oziroma lucija
Ma
Max
Ej hvl za use odgovore.. cez 10 dni bom 16
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_
Odgovor svetovalca:
Zdravo Max,
ob prebranem vidim, da ti je še težje kot prej zaradi vseh dodatnih dogodkov, za katere praviš, da so se zgodili. Še posebej, ko prebiram, da je zdaj na tebi, da skrbiš za sestro in mamo. Praviš, da je oče, s tem ko je odšel, vse preložil nate - bi mi morda lahko zaupal na kaj vse si mislil s tem? Si še dijak in moraš čez dan biti v šoli, zato seveda ne boš zmogel opravljati tako šolskih obveznosti kot tudi skrbeti za njiju. Sicer je lepo, da si se odzval s tako veliko podporo svoji mami, vendar ni del tvoje odgovornosti, da prevzameš tudi vlogo starša. Dobro bi bilo, da se z mamo pogovoriš, kjer ji poveš da je situacija zate zelo težka in vsega dodatnega dela ne zmoreš. Prav je, da se mama tega zave in ti omogoči razbremenitev. Še enkrat pa bi te napotil na zgoraj omenjene vire pomoči (npr. Posvet in TOM telefon), hkrati pa bi te tudi spodbudil, da se zaupaš še šolski svetovalni delavki oziroma psihologinji. Mislim da bo dobro, da tudi v šoli vedo, s kakšnimi težavami se soočaš, tako da ti bodo lahko tudi tam nudili pomoč in oporo, sploh če praviš, da so začele trpeti tudi tvoje ocene.
Še enkrat ti želim vso srečo, Max!
Patrik Senica, dipl. psiholog
Ma
Max
Pac ubistvu moj oci se ne pogovarja vec z nami in use kar je on prej delu( popravlu, kuhu, pospravlu) morm zdj js in pac on je itk biu ceu dan doma js pridm dam med 15.00 in 17.00 pac odvisn od dneva in pol morm use to nridt... ubistvu sm tud js naredu napako.... js sm se tud zaceu rezat pac res sm budala namest da pomagam sestri k se hoce ubit in se reze pa da pomagam mami k je padla u neko depresijo sm se še js zaceu rezat pac zdj mam obcutk da tud js rabm pomoc kr me prov stiska v pljucih in na robu tega sm da se zjokam sam nocm in zdj je se sestra ugotovla da se rezm kr je vidla rane in je se vecji problem nastou
sm
smeh
mislem da že mal pretiravaš vse skupej se sliši kot iz filma, spravi mamo in sestrico v polje, kjer bodo lepo poskrbel za njiju, ti si pa tut najd pomoč. res pišeš neke zgodbice, da težko vrjameš kaj je res kaj ne, mogoče sam zarad pozornosti.
Vi
Vid
Oj sam tok da veste te k mislte da je useto laz pac ce nevrjams mi je dost usen sam js sm maxou sosolc in frend in to use je drgc res nc ni tk kokr iz filma cis use je res kr mije use povedu insva bla tud pr pedagoginji in seje tud zmami pogovorla glede usga in ja djansk ih je fotr pustu in res je njegova mami u depresiji in on se reze. Tkoda cema kdokj prot usm tem pada misl dase max laze pac najne komentira.
Pa
Papaja
Odgovor na avtorja "smeh". Ne obsojaj tistega česar še nisi doživel. Lahko je reči, da je vse izmišljeno dokler se ti v enem dnevu ne obrne cel svet na glavo. Lahko je tvoja družina v tem trenutku videti srečna v naslednjem pa bo vse propadalo. Jaz mu verjamem, pa naj se zdi vse izmišljeno vem kako je ko se ti v enem dnevu vse podre. Malo empatije bi pomagalo. Veliko je takih zadev v družinah in to ni osamljen primer.
lu
lucy
jz se delno strinjam s smehom ampak vrjamem tudi max.
Nevem pa kako Vid ve za ta pogovor. Lahko se avtomatsko max pretvarja da je vid?
sm
smeh
jah ne vem, zdej je pa še njegova sestra pisala tukej.. sej vrjamem da se to dogaja, sam tko, zdej se sestra piše in kda ni vidla njegove objave, k je itak skos na prvi strani tega foruma in res iste stvari napisala kt brat, čudn da bi res iste besede uporabila kt njen brat.. ampak seveda, vem, da se taki primeri dogajajo, na žalost
Vi
Vid
Ja no js vem za ta pogovor kr mi je max povedu da je sm pisu in sm sou use prebrt zto k sm ga prasu ceje komuze povedu in jereku da je sm nato stran pisu
Uredništvo
Zdravo Max,
večkrat si napisal v naši spletni svetovalnici, da sta ti in tvoja sestra v hudi stiski in da oba nujno potrebujeta ustrezno strokovno pomoč.
Svetovalec ti je v prejšnjih odgovorih že svetoval kaj lahko storiš in kje lahko poiščeš pomoč. Zdaj je pomembno, da storiš naslednji korak in poiščeš pomoč v živo. Bo šlo?
Prva in najlažja pot je do šolske svetovalne delavke/svetovalnega delavca, ki te lahko usmerja naprej. Seznam z viri pomoči najdeš tudi na naši spletni strani. Če si iz celjske regije lahko pokličeš v našo svetovalnico centra za psihološko svetovanje Posvet v Celju, kjer je na voljo psihološka pomoč tudi za mladostnike (031 778 772). Svetovalnice za mladostnike so tudi v Ljubljani, Kranju, Portorožu, Slovenj Gradcu, Idriji in Zagorju ob Savi (031 704 707).
Pomoč obstaja. Ni treba, da je mladostnik v stiski sam.
Uredništvo
lu
lucy
Zdj enkrat bos meu rojstni dan tku da
Vse najboljse max za 16 rojstni da.
ku
kuc
kako je kaj stanje
Ma
Max
Ziujo ja zdj nm gre bols mami si je najdla psihologa sestra ma pa neke delavnce na to temo v sol js sm pa tud zdj bols