Ker mi ni všeč moj izgled, moja postava in nasploh moja zunanjost se zaradi tega skoraj vsak dan jokam in kritiziram. velikokrat poomisliim na samoumo in me je zelo strah, da se bom nekega dne, ko bom spet obremenjena z mojim izgledom res ubila. Stanje pa se zelo poslabšalo od kar imam na telefonu instagram in podobno.
po
pomočnica
Zdravo!
Iz tvojega vprašanja vidim že eno možno rešitev: ker praviš, da se ti je stanje poslabšalo odkar imaš na telefonu Instagram, poskusi aplikacijo izbrisati ali pa s pomočjo druge aplikacije omejiti čas, ki ga nameniš uporabi te aplikacije. Podobno naredi tudi za vse druge podobne aplikacije. Lahko tudi namensko slediš profilom, ki objavljajo stvari, ki se ti zdijo vzpodbudne.
Druga stvar, ki jo lahko počneš, je pisanje dnevnika hvaležnosti. To je neka beležka, kamor pišeš vse svoje dosežke, dobre lastnosti in dobre stvari, ki so se zgodile čez dan. To ti lahko pomaga pri bolj optimističnemu pogledu nase in na svet.
Nekje sem tudi prebrala nekaj, ker je meni osebno zelo pomagalo: Naše telo je orodje, ne okrasek. Tvoje telo je dobro, ker ti omogoča, da počneš to, kar si želiš. Ker ti omogoča dihanje, opazovanje, poslušanje, učenje, ustvarjanje, gibanje, druženje, uživanje ...
Če bo stiska kdaj tako velika, da boš razmišljala o samomoru ali samopoškodovanju, pa lahko pokličeš tudi na katerega od teh telefonov:
TOM telefon
Vsak dan od 12. do 20. ure.
Telefon: 116 111Psihiatrična klinika Ljubljana - Klic v duševni stiski
Vsako noč med 19. in 7. uro.
Telefon: (01) 520 99 00Zaupna telefona Samarijan in Sopotnik
24 ur na dan.
Telefon: 116 123Citiraj
Uredništvo
Dora Mališ

Odgovor svetovalke:
Draga Minca!
V svojem vprašanju si napisala, da ti ni všeč tvoj izgled in se pogosto zaradi tega kritiziraš. V zadnjem času si tudi večkrat pomislila na samomor in te skrbi, da se boš ubila, ko boš v večji stiski zaradi obremenjenosti s telesom. Sama pa opažaš tudi, da so se stvari poslabšale odkar imaš na telefonu instagram.
Veseli me, da se je v pogovoru odzvala tudi pomočnica, ki ti je že sama napisala nekaj smernic. V svojem odgovoru bom poskusila upoštevati njena priporočila in ti hkrati podati še nekaj drugih iztočnic za razmislek.
Vrstnica, ki se je odzvala je omenila možnost izbrisa aplikacije iz telefona ali pa uporabo časovne omejitve. V kolikor se ti zdi, da je teh občutkov stiske in samokritičnosti več odkar imaš te aplikacije, bi to bilo smiselno in bi lahko pomagalo k zmanjševanju stiske. Kljub temu bi rada izpostavila, da obremenjenost z videzom ne izvira nujno iz socialnih omrežij, mladostniki so večkrat obremenjeni z videzom tudi zaradi tega, ker bi radi pustili dober vtis pred vrstniki, zaradi pritiskov s strani družine ali pa širše družbe in stremenja k lepotnim idealom. Vabim te k premisleku, ali se ti zdi, da se je nezadovoljstvo z videzom začelo v zadnjem času ali je prisotno že prej od otroštva? Ali se kdo izmed tvojih prijateljic tudi obremenjuje z videzom ali pa je morda to pogosta tema pogovorov v tvoji družini? Odstranitev aplikacije bi torej morda lahko zmanjšala intenzivnost, vendar je osredotočenost na videz ponavadi del širšega konteksta.
Kot sem že prej omenila, se veliko mladostnikov sooča z zaskrbljenostjo glede lastnega videza in pa z znižano samopodobo. Ljudje, ko smo v takšnem stanju, se bolj osredotočamo na negativne vidike, na dele telesa, ki nam niso všeč, spregledamo pa tisto, kar nam je všeč pri nas samih. Vabim te, da si o samopodobi in o tem, kako jo lahko izboljšati prebereš več na spletni strani. Kot je tvoja vrstnica omenila dnevnik hvaležnosti, ti lahko pomaga, da zavestno usmeriš pozornost na stvari, ki so ti všeč na svojem telesu. Delo na izboljšanju samopodobe je dolgotrajen proces, vendar lahko na koncu dosežeš točko, na kateri boš rekla, da se lahko sprejemaš in se imaš rada točno takšno, kakršna si.
V svojem sporočilu si omenila, da velikokrat pomisliš na samomor in te je strah, da se boš enkrat res ubila. Rada bi se ti zahvalila za zaupanje, da si svojo stisko delila z nami. Občutki, s katerimi se soočaš, so težki in bilo je potrebno veliko poguma, da si se obrnila po pomoč. Ali se ti je že zgodilo, da si resno razmišljala o samomoru? Ali imaš že narejen samomorilni načrt oziroma ali si že kdaj poskusila narediti samomor?
Kot je omenila tvoja vrstnica, če se boš še kdaj počutila v takšni stiski, lahko pokličeš na nekaj telefonskih številk. Obenem bi te rada opomnila, da se vedno lahko obrneš na svetovalno delavko na šoli, ali pa svojo stisko deliš s starši ali kakšnim prijateljem.
Tukaj najdeš nabor vseh kontaktov za pomoč v spletni obliki, preko telefona ali v živo.
Želim ti vse dobro in te prosim, da paziš nase in nam ponovno pišeš.
Dora Mališ, mag. psihologinja