Zdravo sem učenec osmega razreda in imam dostikrat napačne odločitve. A preden grem na to se želim pogovoriti kaj je bilo. Jaz sem bil malo pretresen ker imata mama in moj očim težave z njegovim sinom in zato ker sta bila on rastresena sem bil še jes ker sem šel za vikend k očetu in jaz sem si želel črto v obrvi in brez da bi ju vprašal sem rekel očetu če mi jo naredi bil sem brez pomislekov nato ko sem jima to povedal sta bila jezna in nto naslednji dan mi je pa ata rekev da če grem z njomi na morje amak moj oče je vedel oz. se je zavedal posledic da nebom moral igrati na nastopu ki bi moji mami veliko pomenil ampak ker sem jo razočaral sem rekel ja in sedaj to zelo obžalujemin nemorem nehati misliti na to in se že cele noči jočem in zato ne spim in zato sem zelo utrujen in nezbran ampak nevem kako si naj pomagam in vedno je isto in nakoncu sem žalosten in nesrečen predvsem pa obžalujem to in dosti krat pa razmišljam kako se moja mama počuti slabo da ma takega sina ampak mi je že stokrat rekla da je samo žalostna ker si je zamislila drugači ampak jaz še vedno mislim da j naredila napako da se je odločila za sina ali pa vsaj da je dobila mene.
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljen,
iz tvojega zapisa sem razbrala, da trenutno občutiš veliko stisko in zahvaljujem se ti, da si se obrnil na našo svetovalnico.
Praviš, da se zadnje čase zaradi napetosti doma počutiš raztreseno in zdi se ti, da si zaradi tega sprejel nekaj odločitev, s katerimi si prizadel svojo mami. V stiski si, ker se ti zdi, da si jo razočaral, hkrati pa se sprašuješ, kako bi lahko v prihodnosti svoje odločitve sprejemal bolj premišljeno. Čeprav se čutiš odgovornega za materino stisko, je pomembno, da se zavedaš, da je tvoj obstoj v življenju tvojih staršev dragocen in pomemben, ne glede na to, kakšne so okoliščine. Ne pozabi, da si v procesu odraščanja, kjer se učiš in rasteš iz izkušenj, zato je pomembno, da si sam s seboj potrpežljiv.
V prvi vrsti je pomembno, da sprejmeš svoje občutke. Normalno je, da si žalosten in občutiš obžalovanje, ta čustva sprejmi in se zaradi njih ne obsojaj. Dobro bi bilo, da se s svojimi starši pogovoriš o svojih občutjih. Mami in očimu poskusi razložiti, kako njuna raztresenost vpliva tudi nate, skupaj lahko razmislite o načinih, kako se lahko soočata s skrbmi, vezanimi na očimovega sina, ne da bi to vplivalo nate in na vaš odnos.
Sprašuješ, kako bi lahko izboljšal svoje sprejemanje odločitev. Pomembno je, da preden sprejmeš odločitev premisliš o njenih dolgoročnih posledicah in o tem, ali je skladna s tvojimi vrednotami in cilji. Vzemi si dovolj časa in odločitev ne sprejemaj impulzivno, če si v dvomih, se o odločitvi posvetuj  tudi s prijatelji ali starši. Da bodo tvoje odločitve manj impulzivne in pod vplivom trenutnih čustev, ti predlagam tudi, da si skušaš pomagati s tehnikami sproščanja, kot so na primer dihalne vaje, meditacija in fizična aktivnost. Včasih se zgodi, da tudi po dobrem premisleku sprejmemo napačno odločitev in tudi to je v redu. Delanje napak je del življenja in vsi se učimo iz njih.
Spodbujam te, da se z osebo, ki ji zaupaš, pogovoriš o svoji stiski. Lahko se obrneš na svetovalno delavko ali delavca na svoji šoli, več o svoji stiski pa lahko deliš tudi tukaj, na svetovalnici.
Oglasi se mi še kaj. Lepo te pozdravljam in ti želim vse dobro,
Sara Špiljak, dipl. psihologinja
• DE
DEBILSEM
Pozdravljeni hvala za vaš odgovor ampak toliko kot mi je koristil mi tudi ni tehnike umirjanja sem probal že 100-krat ampak nakoncu vedno isto jaz bi potreboval nekaj da bi se spomnil npr. ˝pokliči babico da ti ona pove mnenje nato pa pokliči mamo ker babi ti bo povedala tak kak to ona vidi oz. ti ne bo lepšala zadev OPOZORILO:če boš mamo poklical prvo ti nebo povedala tak kak si misli npr. jaz ji rečem nočem k ateu ona pa meni ja sej veš da je lepo da greš k njemupa da vem kak malo časa si vzeme za mene.˝ In red nekaj dnevi ko sem bil jaz na morju sta se skregala in zaj ker je moj zlati oče je mel splanirene 4. vikende da bi bil pri njemu oz. 5 saj še naslednjega in jaz bi šel tja z avtobusom nazaj bi me mogo negdo peljat in ker sem jaz glup ko točak sem jo vprašal pred očimom in zdaj sem jaz poslabšal stvari. počutim se za drek
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_
Odgovor svetovalca:
Pozdravljen,
lahko si predstavljam, da ti napetosti doma in odzivi tvojih staršev predstavljajo veliko stisko. Obvladovanje takšnih konfliktnih situacij je zagotovo lahko zelo obremenjujoče in težko, vendar bi ti rada sporočila, da ni treba, da si v tem sam.
Iz tvojega zapisa mi ni uspelo povsem razbrati, kaj točno se doma dogaja, vendar razumem, da se s starši trenutno ne razumeš najbolje. Bi mi povedal kaj več o svojem odnosu s starši in očimom?
Težko mi je brati, kako se samoobtožuješ in krivdo za vse, kar se ti dogaja, pripisuješ sebi. Zdi se mi, da ti je trenutno zelo težko in skrbi me, ker se mi zdi, da si trenutno zelo neprijazen do sebe. Ko smo zmedeni in v stiski včasih  pomaga, če svoja čustva delimo s kom drugim, da tako jasneje vidimo svojo situacijo. Dobro bi bilo, da se o svoji situaciji pogovoriš z nekom, ki mu zaupaš. Omenil si svojo babico, misliš, da bi lahko njej zaupal dovolj, da bi se z njo pogovoril o svoji situaciji? Ponovno bi te rada spodbudila tudi k temu, da se po pomoč obrneš k šolski svetovalni delavki, saj je ta usposobljena za obravnavanje čustvenih izzivov ter ti tako lahko nudi ustrezne praktične nasvete in oporo. Podrobneje se lahko o svoji situaciji pogovoriš tudi z našim psihologom v klepetalnici To sem jaz, na tej povezavi lahko preveriš, kdaj bo spet na voljo. Če želiš, pa lahko več napišeš kar meni, na tem forumu. Ko bom situacijo bolje razumela, ti bom tudi laže svetovala in nudila oporo.
Sprašuješ, kako bi se lahko v stresnih situacijah spomnil na to, da moraš odreagirati bolj premišljeno, ampak žal za to ne obstaja nek magičen opomnik, to veščino lahko pridobiš predvsem s trudom, izkušnjami in časom. Začneš lahko tako, da si za vsako odločitev vzameš dovolj časa in najprej premisliš o tem, kako boš ravnal in s kom se boš o tem posvetoval, potem pa šele preideš na dejanja. Pri tem ti lahko pomaga tudi to, da se osredotočiš na boljše razumevanje samega sebe, kar lahko dosežeš s pisanjem dnevnika, saj boš na takšen način dobil boljši vpogled v svoje cilje, vrednote, čustva in posledice svojih dejanj. Ko boš bolje razumel samega sebe, boš tudi bolj nagnjen k temu, da se boš sprejemanja odločitev avtomatsko lotil bolj premišljeno.
Zelo pomembno je, da se zavedaš, da celotna teža te situacije ni na tebi, da si še vedo v procesu odraščanja in da je delanje napak povsem normalen in neizogibljiv del učenja. Zaradi tega s sabo ne smeš biti prestrog, saj se še vedno učiš, s časom in izkušnjami boš postal bolj spreten v procesu sprejemanja odločitev. Za dodatna vprašanja in oporo sem ti na tem forumu na voljo tudi jaz.
Želim ti vse dobro in upam, da se mi še kaj oglasiš.
Sara Špiljak, dipl. psihologinja (un)