Zdravo!
sem dijak srednje sole in sem pred letom spoznal eno punco s kratero sma si s casom postala zelo blizu oz. vsaj mislil sem tako, jas sem se res navezal na njo in jo imel res rad ponavadi ko mi je bila katera punca vsec sem imel se umazane misli o njej ampak pri tej je bilo drugace, niti enkrat nisem o njej pomislil o njej na taksen nacin pred pol leta sma se razsla in res nevem kaj naj naredim danes sem slisal nekaj o njej preko nekoga ki ga poznam in me je zelo potrlo. Stvar je da mi ni niti nic kaj takega povedal, samo nekaj normalnih stvari, da jo je poznal in da ko jo je poznal je bila zaljubljena v nekoga drugega ampak to je blo pred 2 leti. Pece me vest ker ji ne zelim nic pisat saj me je blokirala, nocem cel cas po socialni mediji gledat kaj pocne ceprav me vedno premami, ko jo v soli vidim se se vedno na nek nacin ustrasim? oz postanem zivcen in se poskusam delat kot ce je ne vidim ceprav dobro vem da je tam. Nevem ce je zdaj s kom drugim ampak veliko prijateljev mi je reko da so jo vidli z drugim dedom in vsakic ko samo o tem pomislim me naredi jeznega ter se mi trebuh obrne... Dosti sem se zjokal preko nje in se vedno mi je vsak dan v mislih in nevem vec kaj naj naredim ko sem v soli se znajdem v situacijah ko vseeno probavam pridobiti njeno pozornost ceprav vem da je ona ze najbrz pozabila name, nocem je motit in ji bitt cuden zato ji ne pisem in nic tudi ce bi ji kaj lahko napisal si najbrz nebi upal ampak delam se kot ce mi je za njo vseeno cecprav mi ni. minilo je malo vec kot pol leta odkar sva se razsla in vsak dan razmislam o njej cel cas v vsakem dogodku razmislam kaj bi ona rekla ce bi bla tu in ce bi ji nekaj bilo vsec ce bi jas naredo res jo pogresam samo je nocem in nevem kako pozabit nanjo, pristopit si do druge punce ne upam ker me je strah zavrnitve
kako naj pozabim nanjo? oziroma kako naj vsaj pobolsam ta obcutek ker vsakic ko kdo sploh njo omeni ali pa nekoga z istim imenom postanem potrt in zacnem o njej razmislat in nevem kaj naj probavam bit mocen ampak mi ne gre tudi govorim tesko o njej -
Uredništvo
Sara Špiljak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
zahvaljujem se ti, da si se obrnil na našo svetovalnico. Iz tvojega sporočila je razvidno, da se soočaš z močno čustveno stisko, kar je povsem razumljivo, saj je razhod z nekom, do katerega si imel globoka čustva, vedno boleč. Ob tem, kar preživljaš, si izrazil veliko poguma že samo s tem, da si svoje občutke delil z mano.
Povsem normalno je, da te razhod še vedno boli. To, kar doživljaš, je naravni del žalovanja za odnosom, ki se je končal, še posebej, če si imel do te sebe globoka in čista čustva. Tvoji občutki tesnobe, jeze in žalosti so razumljivi. Po razhodu je pogosto prisoten občutek izgube in zmedenosti, sploh ko nekdo, ki ti je veliko pomenil, več ni del tvojega življenja. Pomembno je, da se zavedaš, da imaš pravico do svojih čustev in da nič ni narobe s tem, da te še vedno boli.
Razumem, da je težko, ko slišiš, da je vpletena z drugimi ljudmi ali celo z novim fantom. To je lahko zelo boleče in v takšnih trenutkih je koristno, da se osredotočaš nase in na to, kaj ti potrebuješ za dobro počutje.
Čeprav se ti morda to trenutno zdi nemogoče, bo sčasoma postalo lažje. Zdaj si v fazi, ko te nanjo spominjajo različne situacije in ljudje, vendar bo ta občutek postopoma bledel. Da bi si olajšal ta proces, ti predlagam nekaj stvari:
1) Postavi meje z mislijo nanjo - ko te misli preplavijo, poskusi zavedno preusmeriti svojo pozornost na nekaj drugega. Ukvarjaj se z nečim, kar te veseli, da boš manj obremenjen z mislijo nanjo.
2) Pogovori se s prijatelji, ali odraslo osebo, ki ji zaupaš. Obrneš se lahko tudi na svetovalnega delavca na svoji šoli, ki ti bo zagotovo z veseljem prisluhnil.
3) Sprejmi, da so negativni občutki del procesa prebolevanja, nič ni narobe če si žalosten ali razočaran, saj s tem kažeš, da ti je odnos nekaj pomenil.
Razumem, da te je morda zdaj strah zavrnitve pri drugih dekletih, vendar ne pozabi, da zavrnitev ni odraz tvoje vrednosti kot osebe. Ko boš pripravljen, boš spet lahko vzpostavil stik z nekom novim, vendar si daj čas.
Oglasi se mi še kaj.
Želim ti vse dobro,
Sara Špiljak, dipl. psihologinja (un)