Pozdravljeni! Hočem se odločiti kaj bom po poklicu ko bom oddrasla. Sploh nimam pojma v katero smer se naj na potim. In ja sem poskušala iz hobija povezati v piklic, pa niso kaj preveč dobri poklici. Moji hobijiji so: igranje 4 inštrumentov, slikanje, fotografiranje. In problem imam da nimam ravno najlebših ocen kar me še toliko bolj dol drži. In bi si želela nek lep univerzalen poklic. Hotela sm nekaj v medicinski smeri, ampak se mi zdi da dem ga z ocenami že fejst pokvarla vse. Torej bi lahko morda dobila nekaj predlogov za poklice. In še a mi morda poveste kako se dejansko štejejo toćje ko greš naprej, in koliko sploh pomenijo? Prosim za predloge in obrazložitev.
Hvala!????
• Uredništvo
Barbara Plazar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
glede na tvoje hobije premisli morda o kakšni umetniški smeri. 'Univerzalnega poklica' , kot si ga poimenovala, ni. Vsak mora izbrati poklic, glede na to, v čem je dober in kaj ga veseli. Si boljša v naravoslovnih predmetih ali ti bolj leži družboslovje? Premisli tudi, ali se vidiš delati z ljudmi, otroki, živalmi, ali bi raje delala v kakšni pisarni, podjetju ipd. Te zanima kozmetika? Oblačila? Možnosti imaš res ogromno in težko ti svetujem, saj nimam veliko podatkov o tebi. Morda bi ti znala svetovati in pomagati svetovalna delavka v šoli ali pa tvoj razrednik/razredničarka. Ti te nekoliko boljše poznajo in vedo tudi kaj so tvoja močna področja.
Če bi želela študirati medicino, moraš na gimnazijo, saj za vpis na Medicinsko fakulteto (za zdravnika) potrebuješ splošno maturo. Lahko pa greš tudi na Srednjo zdravstveno šolo in nato postaneš na primer medicinska sestra.
Točke za vpis naprej se štejejo glede na ocene zadnjih treh razredov (na spletu si jih lahko tudi zračunaš), nekatere šole pa zahtevajo tudi kakšne druge preizkuse (na primer umetniške gimnazije zahtevajo preizkus nadarjenosti).
Točke so pomembne v primeru omejitev, saj tisti z največ točkami zasedejo mesta, ki so na voljo na srednji šoli. Več o tem je prav tako zapisano na spletni strani srednje šole, ki te zanima.
Predlagam ti, da začneš z zbiranjem informacij, zbereš čimveč podatkov, napišeš prednosti in slabosti, ter se pozanimaš kakšne so tvoje opcije.
Vse dobro ti želim!
Barbara Plazar, mag. prof. pedagogike