Sem trans ftm. Moja mama to ve že več kot eno let ata pa pol leta. Ampak imam kolk jas vem mam full slabo anksiozno motnjo in je blo to da jima povem zelo teško čeprav sta me sprejela. Nemorem govorit o tem sploh. Nikoli ju nisem vprašal da me kličeta kot fant ali uporabljata zame drugo ime.
Imena še nimam izbranega in i izbiro imam težave mislim da bi mi ona dva lahko pomagala s tem a o tem z njima nemorem govoriti.
Vsi iz moje osnovne šole že vedo da sem trans zaradi tega ker so našli moj tiktok avotem redko kdo kaj reče.
Nočem iti v srednjo šolo in še uporabljat to ime in resnično si želim da bi šel na hrt ampak nemorem vprašat.
In strah me je kaj bi si mislili drugi družinski člani. In moji staristarši so transfobični
Uredništvo
Legebitra

Odgovor svetovalca:
Živijo,
hvala za tvoje sporočilo.Dobro, da si o tem tako občutljivem delu sebe že lahko spregovoril s staršema, kljub temu da ti je bilo zelo težko. Iz tvojega zapisa se čuti, da te spremlja precej strahu in anksioznosti, še posebej ker pišeš, da o tem skoraj ne moreš govoriti, čeprav sta starša že seznanjena in sta te sprejela. To je lahko zelo naporno, saj si želiš narediti naslednje korake, obenem pa se zdi, da te tesnoba pri tem ustavlja. Bi si želel, da bi starša zate uporabljala druge zaimke ali ime?
Izbira imena je proces - nekatere osebe hitro izberejo novo ime, nekatere pa preizkusijo več imen v daljših časovnih obdobjih dokler ne najdejo imena, ki jim ustreza na daljši rok. Kakršenkoli proces je okej.
Če se ti zdi, da bi te starša v tem lahko podprla, lahko poskusiš z njima to nasloviti. Pri tem lahko izraziš o čem razmišljaš, kako se glede tega počutiš, kaj te skrbi, kje ti je udobno itd.
V srednji šoli lahko uporabljaš tisto ime s katerim se počutiš udobno. Kdaj spremeniš ime in kdaj se razkriješ je popolnoma tvoja odločitev in s tem ti ni treba hiteti. Zdi se mi pomembno, da si pri tem vzameš čas in da se pri raziskovanju sebe počutiš podprtega - lahko s strani staršev, sošolke_ca oz. s komer se počutiš najbližje.
Skrbi te, kako ravnati tudi pri ostalih družinskih članih, še posebej pri starih starših, za katere praviš, da so transfobični. Takšne skrbi so lahko zelo težke, še posebej če ne veš, kakšni bodo odzivi. Pomembno je, da veš, da lahko pri tem napreduješ v svojem tempu. Ni treba, da vsem poveš hkrati ali da si pripravljen na vse pogovore takoj. Dobro je razmisliti, ali imaš v okolici kakšno osebo, ob kateri se počutiš bolj varno in bi se lahko z njo o tem pogovarjal. Lahko je to prijatelj, družinski član ali šolska svetovalna služba.
Če ti pride prav, ti pripenjam tudi priročnik o tranziciji, kjer lahko najdeš razložen proces skozi izkušnje drugih trans oseb:
https://transakcija.si/prirocnik-o-tranziciji/Če imaš pa še kakršnokoli vprašanje, sem seveda na voljo.
Prijeten pozdrav,
Nik Kidrič, dipl. psihosoc. pom.
svetovalnica Legebitra