Zdravo!
Vesela bi bila če bi na to odgovorilo čim več ljudi, saj si želim slišati vaše zgodbe.
Jaz sem v 4 letniku srednje šole in naslednje leto grem na faks. Tukaj nimam veliko prijateljev, večinoma se družim samo s eno osebo. Pogosto se počutim "left out" in sem dokaj nedružabna. Težko se mi je spoprijateljiti z novimi ljudmi.
Zato me je strah, da bo tudi na faksu tako. Te ene osebe, s katero se družim tam ne bo, zato bom morala spoznati nove ljudi. Mislim, da je to dobra stvar, saj sem si vedno želela imeti svoje prijatelje in biti povabljena na zabave. Želim imeti veliko prijateljev, ampak me je res strah, da mi ne bo uspelo in bomo osamljena. Zaradi dokaj velike razdalje od doma do fakultete sem razmišljala tudi, da bi živela v dijaškem domu. Ima kdo izkušnje s tem?
Prosim, pomagajte mi s kakšnim nasvetom, zelo mi bo prišlo prav.
Lp,
Sončnica
Uredništvo
Tina Rezar

Odgovor svetovalke:
Spoštovana Sončnica,
hvala za tvoje sporočilo. Veseli me, da že v zadnjem letniku srednje šole razmišljaš o življenju in bivanju v času študija. Praviš, da se težko spoprijateljiš z novimi ljudmi, s čimer ni nič narobe, saj imamo vsi svojstvene osebnostne značilnosti in zdi se mi dobro, da si o tem spregovorila. Skrb in strah sta na tem mestu utemeljena, saj je prehod iz srednje šole na fakulteto velika sprememba, ki vsakemu posamezniku predstavlja izziv. S tem se prične prilagajanje na novo okolje, navajanje na samostojnost, odgovornost, sobivanje, skratka veliko veščin, ki jih pričnete mladi usvajati, zlasti s selitvijo v dijaški ali študentski dom. Pozdravljam tvojo misel, da želiš imeti veliko prijateljev, kar se v večjih skupnostih kot so dijaški in študentski domovi, vedno tudi (samodejno) zgodi.
Sama namreč delam kot svetovalna delavka v dijaškem domu, a imam preko tudi vselitve študentov, ki bivajo v našem domu. Pri nas stanuje ena velika skupnost (400) študentov, ki so si medsebojno zelo različni. Kadar se znajdeta skupaj v sobi dva, ki imata drugačen ritem in raznolike navade, se običajno oglasijo pri meni in jih damo narazen - na spoštljiv in »neboleč« način.
Od meseca julija dalje študentje preko portala eVŠ oddajajo vloge za subvencionirano bivanje. V kolikor želiš bivati v dijaškem domu, na prošnji preprosto označiš »Dijaški dom Vič« in si s tem zagotoviš mesto v našem domu. Vselitve običajno potekajo v zadnjih dneh v septembru. Dijaški dom nudi varen prostor in hkrati priložnost za osamosvojitev, osebnostno rast in razvoj, učinkovitejše učenje ter druženje z vrstniki, prijatelji. Vredno je poskusiti, četudi boš kasneje ugotovila, da ne gre – nazaj domov se lahko kadarkoli vrneš.
V kolikor se ti poraja še kakšno vprašanje, pa kar napiši, ti bom poskušala odgovoriti.
Želim ti obilo poguma na tvoji poti in vse dobro iz srca,
Tina Rezar, mag. prof. pedagogike in nemščine in mag. zakonskih in družinskih študij