Pozdravljeni!
Pišem vam ker imam težavo, in sicer nimam motivacije za šolo. Obiskujem 2. letnik srednje šole, letos sem se tudi prepisala. V šoli že nisem bila cca 3 tedne ker se je strah kaj bodo rekli profesorji in sošolci, nimam motivacije ampak letnik si želim narediti.
lp
Em
Ema
Obiskujem 1 letnik srednje šole in ful težko nadem motivacijo za učenje in se res težko zberem mi lahko kako pomagati Hvala
Uredništvo
Eva Hršak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
verjamem, da se veliko mladostnikov srečuje s podobno težavo, kot jo opisuješ. Vseeno pa je motivacija ključna za opravljanje naših obveznosti, zato ti spodaj podam nekaj nasvetov, kako jo pridobiti oziroma kako svoje šolanje osmisliti.
Morda lahko pričneš s postavljanjem ciljev. Doseganje ciljev zelo pozitivno vpliva na našo motivacijo, zato ti predlagam, da si jih zastaviš. Ti cilji naj bodo uresničljivi - torej takšni, ki jih boš lahko dosegla. Previsoko zastavljeni cilji nam lahko namreč motivacijo še znižajo. Pomisli, kaj bi v tem šolskem letu rada dosegla. Te cilje zapiši in si jih nekam izobesi - nekam, kjer jih boš vsak dan videla. Vsakič, ko kakšnega dosežeš, ga odkljukaj. Boš videla, da bo na tvojem seznamu vedno več kljukic :) Ti cilji so lahko na primer: redno obiskovanje pouka, opravljanje domače naloge, določena ocena pri določenem predmetu, ipd.
Naslednja stvar, ki jo lahko poskusiš je nagrada. Ta nasvet je povezan s prejšnjim, torej s cilji. Vsakič, ko kak cilj dosežeš si daj nagrado. Nagrada naj bo nekaj, kar imaš rada oziroma rada počneš.
Tretja stvar je rutina. Dobra rutina nam lahko krepko pomaga pri uspešnem šolanju in posledično motivaciji. Ustvari si svojo - na primer, ko prideš iz šole naredi nalogo in se nekaj časa učiš. Potem imaš prosti čas. Nato si pripraviš stvari za šolo ... To je samo primer - ustvari si svojo.
In najpomembneje - osmisli si šolanje. Vsekakor je pridobitev izobrazbe ključna za tvojo prihodnost. Zato na šolo glej kot na nekaj, kar je nujno potrebno za dobro in uspešno življenje v prihodnosti.
Vsekakor pa izostajanje od pouka ni smiselno, saj bo tvoja motivacija verjetno še upadla, saj boš zaostajala s snovjo in posledično dobivala slabše ocene.
Veliko uspeha ti želim,
Eva Hršak, mag. prof. angleščine in mag. prof. pedagogike