Ze od nekdaj si zelim svojega konja saj jih imam zelo rada ampak starsi mi pravijo da nimamo dovolj prostora in da je konj predragi. A jaz se jih vedno prepricuje naj mi ga kupijo ampak ne pomaga. Vprasla sem jih tudi za umetnega konja a jim gre ze na zivce in mi nocejo niti tega kupit imam rojstnidan 23.9. in si zelim konja vsako leto to je moja rojstnodnevna zelja prosim pomagajte mi do septembra
Uredništvo
Amadeja Jurič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
vidim, da je tvoja želja po konju resnično neizmerna. Želiš si ga že vrsto let, vendar se starši s tem ne strinjajo, ker nimate ustreznega prostora, hkrati pa konj predstavlja velik strošek.
Res je. Imeti konja prinese velike stroške, ki se jih morda trenutno ne zavedaš (vse od samega nakupa/najema konja, hrane, veterinarske oskrbe, prostora in oskrbe, če konja nimaš doma, brušenja zob, kovača, opreme, ...). Poleg vsega denarja, ki ga potrebuješ za konja, je tukaj še vso znanje, ki ga potrebuješ, da lahko za konja skrbiš. Tole ni majhen zalogaj. Predvidevam, da sama še nisi zmožna skrbeti zanj (niti finančno, niti vse ostalo), zato se mi ne zdi pošteno, da bi to skrb in odgovornost nalagala na starše, v kolikor si sami tega ne želijo. Predstavljam si, da si za konja, ki bi ga imela, želiš le najbolje – mu nuditi ustrezno oskrbo, vzgojo, prehrano, mu nameniti ustrezno količino časa, ... Če odmisliva sam strošek, ki ga taka žival prinese s seboj, mora za žival skrbeti nekdo tudi ko boš ti bolna, ko boš odsotna, ko ne boš imela veliko časa, ko se ti morda ne bo ljubilo .. In fino je v svoji okolici imeti ljudi, ki ti lahko pomagajo. Če si tudi starši tega ne želijo, bi bila skrb za konja zate in tudi za njih zelo obremenjujoča, hkrati pa bi bila prikrajšana tudi sama žival.
Že skrb za manjše hišne ljubljenčke je velika odgovornost, skrb za konja pa še toliko večja, zato ti svetujem, da zaenkrat odložiš te sanje malce na stran (to ne pomeni, da jih opustiš!) in razmisliš, kaj je trenutno dosegljivo. Imaš v svoji okolici koga, ki se na kakršenkoli način ukvarja s konji? Pozanimaj se, če lahko z njihovimi konji preživiš več časa, tako se boš namreč naučila največ. Omenila si tudi željo po umetnem konji. Če prav razumem, da se starši ne strinjajo niti s to idejo? Imajo kak poseben razlog za to? Svetujem ti, da jim prisluhneš. Da morda skupaj predebatirate možnosti. Pluse, minuse. Obveznosti, ki jih prinese žival. Kakšni so pomisleki tvojih staršev. Prisluhni jim. Verjamem, da je težko sprejeti mnenje drugih, še posebej, ko si nečesa tako močno želimo.
Verjamem, da to ni odgovor, ki si ga želela slišati, vendar se mi zdi zelo pomembno, da se zavedaš, da živali niso rojstnodnevna ali kakršnakoli druga darila. Imeti žival je dolgoročna zaveza skrbeti zanjo, ki mora biti premišljena. To, da trenutno ne moreš imeti konja še ne pomeni, da ga tudi v prihodnje ne boš morala imeti. Posveti ta čas pripravi na to, da boš v prihodnje za konja lahko skrbela kar se da najboljše.
Lepo te pozdravljam,
Amadeja Jurič, mag. psihologije