Pozdravljeni.
Stara sem 19 let, do sedaj pa sploh še nisem imela fanta. Ali sem res tako čudna, da me noben niti pogleda ne? Ko opažam moje sovrstnike imajo vsi fanta oziroma punco, ali pa so ga pri teh letih vsaj že imeli. Res ne vem, kako naj se spopadam s tem, ker zadnje čase tega ne morem odmisliti in si res želim, da bi se to spremenilo. Vsi mi govorijo, naj potrpim in da bo vse ob svojem času, ampak ne zdržim več. Resnično si želim imeti nekoga, ki bi mu lahko zaupala in s katerim bi se ujela...
Poleg tega že od nekdaj nisem imela skoraj nobenega prijatelja, ampak same prijateljice. Imam občutek, kot da se fantom ne znam približati oz. kot da zanje nisem zanimiva. Ne vem, kaj delam narobe. To pa me vedno bolj muči.
Zanima me, kaj mi pri tem svetujete vi?
Hvala in lep pozdrav
• Uredništvo
Lea Prinčič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljeno dekle!
Zdi se, da si nekoliko obupana, ker še nikoli nisi imela fanta. Kot praviš, ima večina tvojih vrstnikov že izkušnje z romantičnimi zvezami, ti pa se sprašuješ, kaj je narobe s tabo, da fantom nisi zanimiva.
Naj ti povem, da s tabo ni prav nič narobe. Ljubezen se pogosto zgodi kar naenkrat, velikokrat celo takrat, ko najmanj iščemo in pričakujemo. Ljubezni ne moremo predvideti ali napovedati. Ko ti bližnji pravijo, da bo vse ob svojem času, mislijo s tem prav to. Ko se bo zgodilo, se bo zgodilo. Bolje je, da si za zdaj samska, kot pa da bi na silo iskala odnose, v katerih se ne bi počutila dobro. Vredno je počakati na nekoga, ki te bo spoštoval in cenil z vsem srcem in to takšno, kot si.
Nekateri si najdejo partnerja že zelo zgodaj v najstniški letih, drugi pa nekoliko kasneje, morda že v začetku odrasle dobe. S tem ni seveda nič narobe, povsem pa razumem tvojo željo, da bi rada fanta imela že sedaj. Kar lahko narediš, je to, da si odprta do spoznavanja novih ljudi in da se udeležiš priložnosti, kjer bi morda lahko spoznala kakšnega fanta (npr. rojstni dnevi, zabave…). Lahko se pridružiš tudi kakšnemu krožku oz. dejavnosti, ki te zanima in tam spoznaš ljudi s podobnimi interesi. Nekateri za spoznavanje morebitnih bodočih partnerjev uporabljajo tudi spletne aplikacije, namenjene prav temu, vendar je tukaj zagotovo potrebna zelo velika mera odgovornosti in previdnosti.
Dejstvo, da imaš večinoma prijateljice, še ne pomeni, da ne boš nikoli imela fanta. Morda se z dekleti res bolje razumeš, se z njimi lažje sprostiš, vendar to ni ovira pri tem, da bi enkrat imela fanta. Fantje so si med seboj različni prav tako kot dekleta, zato ni 'univerzalnega recepta', kakšna moraš biti, da boš fantom všeč. Najboljši nasvet, ki ti ga lahko dam, je to, da bodi to, kar si. Samo tako boš lahko našla nekoga, ki te bo imel rad in te spoštoval z vsem, kar si. Zato ostani to, kar si, in zaupaj, da boš nekoč spoznala osebo, ki te bo imela rada prav takšno, kot si.
Lea Prinčič, mag. psihologije
• Mi
Miss_Sunshine
Živjo,
nisi edina, te pa povsem razumem glede tvoje želje po fantu - vsa tvoja doživljanja in občutke, ker je kot bi brala sebe. Zastavljala sem si popolnoma enaka vprašanja in dvomila v lastno vrednost, češ kaj je z mano narobe, da ga jaz nimam, vsi drugi pa so že poparčkani. In verjamem, da te jezi in spravlja v obup ta stavek: potrpi, vse ob svoje času. Ti pa bi ga rada sedaj. Mogoče bi pa lahko vprašala kakšno izmed sovrstnic oziroma prijateljic, če bi te lahko s kom spoznala ali pa jih malo povprašaš, kako so one spoznale fante. In še nekaj v vednost: niso vedno vsi odnosi s fanti rožnati in verjetno prijateljice povedo samo najlepše stvari; kakšne prepire in kaj podobnega pa zamolčijo, tako da ni vedno vse tako oh in sploh kot morda vidiš v stanju obupa.
Sama sem stara 23 let, še nikoli nisem spolnega odnosa; sem pa imela fanta na silo in ti povem iz lastne izkušnje, da si narediš več škode kot koristi, če vztrajaš v nekem odnosu, kjer se ne počutiš dobro, samo zato, da se boš v družbi počutila sprejeto, češ pa imam tudi jaz fanta. Ker ko boš v družbi, se boš res počutila super, potem pa ko boš ostala sama, bo ta občutek izpuhtel.
Trenutno sem samska že par let in uživam v aktivnostih, ki me razveseljujejo. Moj nasvet je, da počni tisto, kar te veseli, ukvarjaj se z lastnimi hobiji, morda boš pa tako naletela na kakšnega fanta in boš takoj imela izhodiščno točko za začetek pogovora.
Vidim, da pišeš tudi o prijateljicah. Mogoče bi ti svetovala, da greš kdaj kam sama, brez prijateljic, ker tudi fantje so lahko sramežljivi in težje pristopijo do skupine deklet kot do ene same.
Kako pa se sicer razumeš s sošolci? In še lažje bi ti znala kaj svetovati glede pristopanja in komunikacije, če bi opisala kako situacijo, ko se znajdeš s fanti, kako to izgleda.
Vsekakor pa vedi, da s teboj ni nič narobe, si super punca in zaslužiš si nekoga, ki te bo cenil, ki te bo spoštoval in ljubil točno takšno kot si.