Pozdravljeni,
Imam en velik problem, mislila sem sicer da ga bom lahko rešila sama ampak včeraj je pokazalo drugače. V prvem letniku sem se začela samopoškodovat v drugem sem pa nehala. Zdaj sem že pri koncu 3 letnika in še vedno mislim na to. Včeraj sem bila pijana in sem začela bluzit enake rane, iskala sem možnost kako bi se samoposkodovala, na koncu sem se z nohti tako zelo pokrapala da je zdaj od tega že 10ur in koža je še vedno zelo občutljiva in še vedno zelo peče na dotik in je še vedno rdeča. Prav tako se mi v koži še vedno vidi odtis nohta. In pa ves čas ko so me ljudje okoli mene mirili sem iskala možnost da bi se ubila. V tistem momentu mi je bilo vseeno za vse, razmišljala sem o starših če me bodo pogrešali in hkrati o tem kako bi se ubila. Res je da sem bila pijana ampak tudi trezni mi kdaj švignejo take misli in preplavi me želja po samopoškodovanju čeprav se mi zdi da nimam več takih problemov in zdi se mi da bi to do zdaj mogla že prebolet. O tem ne vejo doma nič, vedo samo ljidje ki so bili z mano včeraj in moja najboljša prijateljica. Zelo mi je žal da sem včeraj vse uničla in vem da bi mogla do svetovalne ampak ne vem kako in kaj reči.
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljeni!
Hvala, da si s svojo težavo obrnila na nas. Že zato si morala zbrati zelo veliko poguma, za kar ti čestitam.
Včasih se ljudje nahajamo v zelo velikih stiskah, za katere mislimo, da jih bomo lahko rešili sami, ampak so včasih te stiske prevelike in ni nič narobe s tem, da si takrat to priznamo in se odločimo poiskati pomoč. Prvi korak, da si se obrnila na nas, si že storila, kar je odlično. Praviš, da si že enkrat s samopoškodovalnim vedenjem uspela nehati. To je zelo vzpodbudna informacija, saj imaš torej za sabo že eno izkušnjo, ko ti je uspelo se s stisko soočiti na drugačen način. Kako si takrat zbrala moč, da si nehala s samopoškodovanjem? Ali je bilo vmes kakšno obdobje, ko si samopoškodovanje čisto odmislila? Kaj ti je v tistem obdobju pomagalo?
Samopoškodovalno vedenje je po navadi izraz in posledica neke stiske, s katero se soočaš. Kaj ti povzroča takšno stisko? Dobro je, da se o stiski in o težavah glede samopoškodovanja poskusiš z nekom pogovoriti, kot si tudi sama že omenila. Res bi te vzpodbudila, da poskusiš to narediti čimprej. Praviš, da veš, da moraš iti do svetovalne delavke, ampak ne veš kako. Ni pravega in napačnega načina, kako pristopiti po pomoč. Lahko greš do njene pisarne in ji poveš, da veš, da se na njo lahko obrneš, kadar si v stiski in da se pravzaprav tudi ti nahajaš v težki situaciji. Opiši ji stvari, s katerimi se soočaš, povej ji, kako dolgo že trajajo, povej ji, da se ti zdi situacija tako huda, da včasih razmišljaš o tem, da bi se samopoškodovala in o samomoru.
Pomoč lahko poiščeš tudi na različnih zaupnih telefonih, na primer TOM Telefon (116 111; 12h-20h vsak dan), Klic v duševni stiski (01 520 99 00; 19h – 7h vsak dan) in Samarijan (116 123; 24h na dan). V trenutku, ko se nahajaš v stiski in/ali ko se zalotiš, da razmišljaš, da bi si kaj naredila, namesto, da nadaljuješ s takšnimi mislimi ali celo vzameš kakšen predmet, s katerim bi se samopoškodovala, vzemi telefon in pokliči na eno izmed številk. Možnost je tudi, da se obrneš na naše chat svetovanje v svetovalnici Tosemjaz. Pod zavihkom Pogovori se na spletni strani svetovalnice je razviden urnik svetovanja.
Stiske se vedno, dajo razrešiti na načine, ki ne zajemajo poškodovanja sebe. Res je, da se morda zdijo načini, ki zajemajo samopoškodovanje enostavnejši in da boljši načini zahtevajo malo več truda in napora, vendar vseeno boljši načini obstajajo. Prav tako je pomembno, da se pri razreševanju stiske usmeriš na dolgoročno reševanje, ki pa ga samopoškodovanje ne nudi. Vzpodbudila bi te k iskanju dolgotrajnejše pomoči, ki je pri tvoji stiski po mojem mnenju, nujna. Obrneš se lahko na svetovalnico Posvet (www.posvet.org), za katero ne potrebuješ posebne napotnice. Strokovnjaki ti bodo pomagali pri razreševanju težave, vzroka stiske in te opolnomočili za prihodnje reševanje težav.
Zapisala si, da starši doma ne vedo za samopoškodovanje. Poskusi se pogovoriti tudi z njimi. Morda ti bodo znali pomagati ali pa ti bodo samo stali ob strani. Podpora ljudi, ki so tebi pomembni, je zelo pomembna pri soočanju s stisko. Dobro pa je, da si povedala najboljši prijateljici, ki ti zagotovo že stoji ob strani.
Toplo upam, da boš uspela najti strokovno pomoč in da se boš uspela približati reševanju svoje stiske. Če še potrebuješ kakšen nasvet, pa se lahko ponovno obrneš na nas.
Želim ti vse dobro!
Katarina Maučec, dipl. psihologinja (UN)