živjo, že precej let imam težave z depresivnimi epizodami ampak ponavadi trajajo samo kakšne 2 tedna in potem je nekaj časa boljše, zdaj pa traja malo dlje kot tri mesece in se ne izboljšuje... čisto sem brez energije, stalno spim, vedno se počutim kot da mi gre na jok, nimam več motivacije za nobeno stvar, vsak dan se mi zdi isti, sploh se ne trudim več za prijateljstva, večino časa sem samo v sobi,  pač res  ne morem več naprej.
razmišljam da bi povedala staršem ker res hočem da bi se nehala počutiti tako ampak se bojim da me ne bodo vzeli resno ker se včasih pritožujeta da so mladi leni, da je zanje kar vse depresija in se nic ne trudijo, pa še ne razumemo se najbolje. zanima me, kako bi lahko to povedala in kaj se v tem primeru sploh zgodi? od prijateljice sem slišala da je za terapevta potem ko je sla do zdravnice čakala  4 messce in da je imela potem srečanje samo enkrat na vsake dva meseca...
pa še ali je to sploh depresija ali bo izginilo? malo imam "imposter syndrome" pač ali se za tako počutje sploh dobi pomoč, res nebi rada odvzela mesta nekomu ki ga potrebuje
• Uredništvo
Ana Lampret

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Sliši se, kot da si se znašla v precejšnji stiski. Praviš, da izkušaš obdobja depresije, ki trajajo nekaj časa, potem pa se stvari vrnejo v normalo. Skrbi te, ker depresija tokrat traja dlje kot običajno in želela bi si poiskati pomoč.
Najprej bi te rada pohvalila za tvojo zrelost in pogum, da si stisko uspela prepoznati in se odločila, da boš poiskala pomoč. To je pogosto največji in najtežji korak, ki ga moramo narediti, da se lahko počutimo bolje.
Depresija nam lahko da občutek, da ne bomo nikoli bolje, vendar pa se jo da zelo uspešno zdraviti. Pomembno je, da ti pri tem pomaga za to usposobljen strokovnjak, zato je pogosto potrebno kontaktirati za to pristojno institucijo.
Če te skrbi, kako svojo stisko zaupati staršem, se lahko o tem pogovoriš s svetovalno delavko in se skupaj pogovorita s starši. Močno te vzpodbujam, da skupaj poiščete strokovno pomoč. Lahko se obrnete na osebnega zdravnika, ki ti bo dal napotnico za kliničnega psihologa/psihiatra, ali pa pokličete najbližji center za duševno zdravje otrok in mladostnikov/svetovalni center, kjer napotnica ni potrebna (za seznam klikni na Poišči pomoč na naši spletni strani). V kolikor staršem vseeno ne bi želela povedati, se lahko na obravnavo na centru za duševno zdravje otrok in mladostnikov naročiš tudi sama.
Na določenih ustanovah so čakalne vrste lahko zelo dolge, vendar pa imate s starši možnost, da pokličete več institucij in preverite, kje bi najhitreje lahko prišla na vrsto.
Praviš, da si v dilemi, ali si sploh “zaslužiš” obravnavo. Tovrstna obravnava je namenjena v stiski in ti si zagotovo upravičena do nje.
Vzpodbujam te, da si pogumna  in spregovoriš o svoji stiski ter jo zaupaš svojim staršem.
Držim pesti zate.
Ana Lampret, mag. psihologije