Zdravo, samopoškodujem se že 2 leti in imam psihologa a nevem kako naj ji povem , da nameravam narediti samomor. Starši tudi nevejo ,da se nameravam ubiti vsakič ko pa se porežem se derejo name. Učeraj sem uzela 7 tablet a niso bili dovolj močni ,da bi imeli hude posledice (samo glavobol, slabost in vrtoglavica).Danes sem uzela še 3 pa tudi ni učinka.Staršem in psihologinjo bi to zelo rada povedala a nevem kako.Občutek pa imam, da me noben ne remije resno in jim je to use samoumevno.Nimam pa tudi nobene prijateljice kateri bi to lahko zaupala.
• Uredništvo
Patricija Kramaršek

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Lahko razumem, da si trenutno v veliki stiski. Vem, da ni enostavno govoriti o tem kar doživljaš, res iskreno hvala, da si se obrnila na nas ter se nam zaupala. Vedi, da smo tukaj zate.
Žal mi je za tvojo izkušnjo s starši, ki kot praviš kričijo nate ob samopoškodovanju. Navajaš, da si že poskusila vzeti tablete. To, da poveš psihologinji se mi zdi zelo dobra ideja. Verjamem, da boš s povedanim sprejeta ter razumljena, vzeta resno. Tako kot si se obrnila na nas, lahko tudi njej direktno poveš, da razmišljaš zaradi svoje stiske o tem, da bi končala življenje. Svetujem ti, da pokličeš svojo psihologinjo čimprej (preden ponovno vzameš tablete) oz. ustanovo, kjer dela, ter jim zaupaš svoje težave. V kolikor se ti psihologinja ne javi, poskusi povedati nekomu izmed bližnjih odraslih oseb. V kolikor ti ni prijetno staršem, pa komu izmed drugih sorodnikov...morda komu izmed šolskih svetovalnih delavcev, v kolikor so ti trenutno dosegljivi.
Dodajam ti še anonimne telefonske linije, kjer se lahko še podrobneje posvetuješ oz. zaupaš svojo stisko glede tega kako sporočiti slednje okolici :
- Klic v duševni stiski: 01 520 99 00 (vsak dan med 19. in 7. uro zjutraj),
- Zaupna telefona Samarijan in Sopotnik: 116 123 (24 ur/na dan, vsak dan)
- TOM telefon za otroke in mladostnike: 116 111 (vsak dan med 12. in 20. uro).
Prosim sporoči nam kako si, kako se počutiš, in ali se ti je uspelo obrniti na koga izmed svojih bližnjih oz. stisko deliti z zaupno odraslo osebo.
Lahko se nam javiš na e naslov uredništva: tosemjaz@nijz.si in nam sporočiš več o sebi.
Ker je pomembno, da pravočasno dobiš pomoč, ti prilagam še nujne kontakte. V kolikor se ti situacija ne bo zdela več obvladljiva pokliči najbližjega dežurnega zdravnika ali pa dežurno ambulanto najbližje psihiatrične bolnišnice; lahko tudi reševalno službo (112).
Seznam virov pomoči je objavljen tudi na naši spletni strani.
Ostani povezana z nami,
Patricija Kramaršek, mag. psihologije
• Od
Odg-Punca
Zdravo, trenutno ne morem poklicati psihologinje.Zaradi tablet danes nisem šla u šolo saj se mi je preveč vrtelo.Sedaj me pa moji starši nameravajo poslati k zdravnici, to pa nočem ,da se zgodi saj bi jim morala povedati pravi razlog.Z psihologinjo se dobiva jutri a nevem kako ji povedati za samomorilne misli in "poskus".
• Uredništvo
Patricija Kramaršek
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Psihologinji je najbolje, da poveš direktno, saj ti le tako lahko nudi ustrezno podporo ter pomoč. Torej tako kot si zapisala tukaj… da si zadnje čase v vedno večji stiski, da si zato poskusila nedavno tudi vzeti nekoliko več tablet z namenom, da bi končala življenje... Psihologi nato običajno še sami postavimo dodatna vprašanja ter te vodimo skozi pogovor… Ubesedi tudi strah, oz. povej, da te skrbi kako povedati staršem… Tudi, če boš na pregledu pri zdravnici ji lahko ubesediš strah glede tega, kako sporočiti staršem. Verjamem, da te bodo vsi podprli pri tem. Res bi te pohvalila, da si se obrnila na psihologinjo ter se nam ponovno javila.
Prosim sporoči, kako boš.
Patricija Kramaršek, mag. psihologije