Prosim mi samo povejte kako da postanem bolj srečna in zadovoljna oseba.U življenju sem doživela veliko slabih stvari, zaradi česar sploh več nisem srečna in zadovoljna.Prosim čej lahko poveste kako postati bolj srečen človek.
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena!
Zapisala si, da se v življenju počutiš nesrečno in nezadovoljno, prav tako pa tudi, da si v preteklosti doživela težke in obremenjujoče trenutke, ki so prav tako vplivali na to, kako se počutiš. To, da postaneš srečen človek je pomemben cilj v življenju, in vesela sem, da si se obrnila po pomoč.
Najprej se moraš sploh vprašati, kaj zate pomeni sreča. Gre namreč za kompleksno čustvo in enostavne rešitve, kako jo doseči, žal ni. Lahko pa ti poskusim podati nekaj predlogov, ki ti bodo morda pomagali, da se boš počutila bolj zadovoljno. Nekoliko težje je sicer svetovati, ker si o sebi malo napisala, ampak ali imaš kakšne hobije, ki te spravijo v dobro voljo? Pri meni je to na primer branje dobre knjige ali pa dolg sprehod po gozdu. Ko se počutim brez energije, je to nekaj, zaradi česar se takoj počutim bolje. Predlagam ti, da si zapišeš vse stvari in aktivnosti, ki te osrečujejo. To so lahko majhni trenutki (npr. ko slišiš pesem, ki ti je res všeč) ali pa kakšne druge aktivnosti (npr. ustvarjanje). V takih trenutkih lahko potem iščeš srečo.
V kolikor še ne veš, katere aktivnost te osrečujejo, ti predlagam nekaj prostočasnih dejavnosti, ki jih lahko poskusiš. Lahko najdeš novo fizično aktivnost, ki bi jo rada poskusila, npr. na YouTube-u najdeš posnetek vadbe, joge, plesa ali pa v šoli preveriš, če se imaš možnost pridružiti kakšnemu krožku, ki bi te zanimal, morda odbojka, računalniški krožek… Tam lahko najdeš tudi kakšno novo prijateljico oz. prijatelja. V prostem času poskusi napisati pesem, prebrati kakšno knjigo, se morda naučiti ročnih del, šivanja, pletenja, izdelovanja zapestnic.... Prav tako lahko poskusiš kaj naslikati ali pa ustvariti iz gline.
Omenila si tudi, da se ti je v preteklosti zgodilo precej težkih stvari. Pomembno je, da se o njih z nekom pogovoriš. Imaš kakšnega prijatelja, ki mu te stvari zaupaš? Se o tem pogovarjaš s starši? Dobro je, da takih stvari ne zadržuješ, sploh če te močno bremenijo. V kolikor se ti zdi, da se o tem ne moreš z nikomer pogovoriti, se lahko obrneš tudi na šolsko svetovalno delavko, učiteljico, lahko pa za začetek začneš pisati dnevnik, če tega še ne počneš. Vanj lahko zapišeš vse, kar ti v tistem trenutku pade na misel in kar te bremeni.
Verjamem, da trenutno še iščeš srečo in se ti zdi, da je ne boš zlahka našla. Prepričana sem, da to ne bo trajalo večno, prav tako pa te spodbujam k temu, da se o preteklih stvareh, ki te bremenijo, pogovoriš z nekom, ki ti je blizu in mu zaupaš.
Želim ti vse dobro in upam, da se še kaj oglasiš,
Ana Koščak, dipl. psihologinja (UN)