Kako biti srečen? Jaz sem že celo življenje oz vsaj večino odkar vem zase, nesrečna. Prijateljica pravi, da moram sama poskrbeti za srečo, ampak kako? Imam občutek kot da mi manjka del možganov oz nekaj v meni da manjka in ne morem bit srečna. Vse kar počnem, me ne osreči. Z okolico oz ljudmi tudi nisem srečna. Počutim se izjemno prazno.
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena Valen-Tina,
hvala za tvoje sporočilo. Praviš, da v svojem življenju ne vidiš sreče, niti v stvareh, ki jih počneš, niti odnosih z drugimi. To ti povzroča močno stisko in občutek praznine, pri čemer se sprašuješ, ali je s teboj kaj narobe, da ne moreš biti srečna.
Res je, kot pravi tvoja prijateljica, da se sreča pogosto začne oz. izhaja iz nas samih. Njeno doseganje lahko tako predstavlja težko, a ne tudi nemogočo nalogo (četudi se včasih tako zdi).
Za začetek predlagam, da razmisliš o svojem trenutnem življenju in dosedanjih izkušnjah. Kakšne misli, čustva se ti pri tem pojavljajo? Tako boš boljše razumela, kaj točno prispeva k tvojim občutkom, kasneje pa tudi, kaj lahko storiš, da se boš počutila bolje. Pri tem ti morebiti pomagajo tudi razne aktivnosti, kot sta meditacija ali pisanje dnevnika.
Skupaj lahko pričneva že s tem, kar si omenila tukaj. Razmisliš lahko na primer o naslednjem: Katere so tiste stvari, za katere praviš, da jih sicer počneš, a te ne osrečijo (če si imela v mislih kaj specifičnega)? Se po drugi strani morda spomniš kakšne stvari, ki ti je – četudi zgolj v preteklosti – prinašala vsaj malo veselja? Kaj meniš, bi se moralo zgoditi ali spremeniti, da bi občutila več zadovoljstva, sreče? Lahko kaj od tega storiš že sama?
Pot do sreče vsakogar je drugačna, navsezadnje pa se lahko od osebe do osebe razlikuje tudi to, kaj pomeni »biti srečen«. Nekateri na primer srečo najdejo v ukvarjanju s prostočasnimi dejavnostmi ali razvijanju interesov, ki jih izpolnjujejo, drugi v razvijanju zdravih navad, spet tretji pa v prepoznavanju majhnih drobcev v lastnem življenju, za katere so lahko hvaležni. Morda ti lahko koristi, če najdeš nekaj, kar počneš zase (ne le za druge), ti prinaša notranjo zadovoljstvo in podpira tvojo osebnostno rast.
Omenjaš tudi svojo okolico in praviš, da te tudi ta ne osrečuje. Žal mi je, da se tako počutiš in zelo rada bi ti pomagala še dalje. Če si pripravljena, bi si tako želela slišati kaj več tudi o tem.
Glede na to, da tvoji občutki in misli vztrajajo že dlje časa, pa vsekakor spodbujam in podpiram, da to podeliš še se s kom drugim; nisi in tudi ne rabiš biti v tem sama. Kadarkoli nam lahko ponovno pišeš ali pa se obrneš na katerega izmed drugih virov pomoči, navedenih tukaj.
Vsakdo se lahko kdaj počuti negotovo, prazno ali izgubljeno v življenju, a to še ne pomeni, da bo vedno tako oz. da ni zmožen biti srečen. To velja tudi v tvojem primeru :).
Držim pesti zate,
Špela Dugonik, univ. dipl. psihologinja (un)