Mene zelo zanima zakaj moji sošolci me nonstop zalijo zaradi govorne napake pa še neke limke(punce k igledajo kot 18 nosijo maskaro nike komplete in krop tope poleti,)govorijo da se grdo oblačim da kupujem na pijaci da sem debela in me vsi vedno zafrkavajo in ucitelji recejo vedno da sm jaz kriva
• Uredništvo
Barbara Stožir Curk

Odgovor svetovalke:
Draga mladostnica,
zahvaljujem se ti za zaupanje in čestitam za pogum, ki si ga potrebovala, da si svojo stisko zapisala in posredovala nam, v želji po razumevanju, podpori in svetovanju.
V kolikor povzamem tvoj zapis. Zapisala si, da te sošolci, tudi sošolke (?) vseskozi zafrkavajo, pri tem se obregnejo ob tvoje obleke, tvoje telo (težo), na tvoj način govora. Ob tem dodaš, da te vsi vedno zafrkavajo in da učitelji menijo, da si ti kriva za odzive sošolk in sošolcev.
Ob branju tvojega zapisa se mi je pojavilo kar nekaj vprašanj. Kdaj se je začelo to neprimerno vedenje sošolcev in sošolk? Je tovrstno vedenje sprožil kakšen dogodek, govorice? Kako si se ti do sedaj odzvala na zafrkavanje? Ko si zapisala - vsi, to pomeni cel razred, je v razredu kdo, ki tega vedenja sošolcev in sošolk do tebe ne podpira? Imaš kakšnega prijatelja, prijateljico? Kako to stanje vpliva na tvoje učenje? itd.
Ob vseh vprašanjih, ki sem jih zapisala, pa bi te želela vprašati kakšen je tvoj odnos do tebe, do tvojega telesa, koliko ceniš svoje zmožnosti, lastnosti, znanje, veščine, ki si jih pridobila do sedaj. Zakaj? Zanima me tvoja samopodoba. Verjetno se boš strinjala z mano, da si enkratna, neponovljiva, in ok, prav takšna kot si, z kakšno pomanjkljivostjo, pa tudi z notranjimi močmi (ki si jih nabrala skozi izkušnje), ki so ti lahko v pomoč, ko je hudo. Predlagam ti, da vzameš list papirja in nanj zapišeš lastnosti, ki jih ceniš pri sebi, telesne značilnosti, ki so ti ok, dosežke, drobne pozornosti, ki jih nameniš sebi in drugim. Zakaj? Greva v smeri krepitve tebe.
Naslednja pomembna tema je asertivna komunikacija. Razmisli kako zgleda tvoj način komunikacije z drugimi. Se podrejaš, zmoreš spoštljivo in odločno, skušaš nadvladati. Predlagam, da greva v smer odločne in spoštljive komunikacije z vrstniki, četudi jih ne maraš, pri tem pa svojo besedno komunikacijo podkrepiš z odločno držo telesa, kretnjami, pogledom v oči.
Še en pomemben vidik je treba izpostaviti. Zapisala si - vsi sošolci, vsi učitelji menijo, da sem jaz takšna, kriva... Je to res? Imava dokaze, da gre za vse sošolce, vse učitelje? Kako veš? Te gledajo, ko se z drugimi pogovarjajo? Kaj še počnejo? Lahko stopava v glave drugih, v njihove misli? Ne. Vplivaš pa lahko na svoje. Velikokrat se nam zgodi, mogoče se tudi tebi, da nas te miselne pasti ovirajo pri našem delovanju. Npr. - vem, da me bodo vsi gledali - pomeni, tja ne grem, se raje izognem; spet bo vse isto, vsi me bodo zafrkavali, nihče me ne mara. Predlagam ti, da si prebereš prispevke o miselnih pasteh, tudi o jezi, o samopodobi. Ob vsej tej napetosti, ki se verjetno pogosto pojavi v tvojem telesu, ti priporočam tehnike sproščanja, z njimi boš umirila napetost. Pomembno je tudi gibanje na svežem zraku, higiena spanja in pogovor s kakšno prijateljico. Upam, da jo imaš.
Draga mladostnica, verjamem, da se trudiš in da je težko razumeti vedenje drugih. Navadno ima to vedenje neko funkcijo, nek namen. Kot tvoje, tudi njihovo. Moj nasvet gre še predvsem v smer na tista področja, kjer imaš vpliv. Eden takšnih je tudi poiskati pomoč, podporo najprej doma, v družini, nato pa v šoli. Predlagam pogovor s šolsko svetovalno delavko, morda razrednikom, v kolikor mu zaupaš. Verjamem, da boste skupaj naredili načrt kako naprej tako v krepitvi tebe kot ustavljanju neprimernega vedenja tvojih sošolcev.
Na koncu pa še eno vprašanje. Kaj bo tvoj prvi korak? Razmisli kaj bi zmogla, morda razmišljaš o več možnostih, pretehtaj jih in presodi kaj bi zmogla. Bi bil to pogovor s svetovalno delavko, je to vadba tehnik sproščanja, je to klic prijateljici, pogovor z mamo, očetom? Če se zgodi, da ne bo šlo, poskusi znova. Napake so dovoljene.
Predlagam, da ostaneva v stikih. Vesela bom, če mi boš še bolj podrobno predstavila tvojo situacijo. Morda bova našli še kakšno možno pot, informacijo, ki bi lahko bila ustrezna.
Do takrat pa te lepo pozdravljam in ti pošiljam velik objem.
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja