Zdravo, jutri imam pregled zaradi tega ker sem probala samomor.Moja osebna zdravnica je na napotnico napisala ,da imam le misli na to.Njej sem situacijo tudi zelo narobe opisala ,da se to naredila le ker se sovražim in ,da vem da to nič ne reši......Kako naj jok situacijo opišem bolj natančno?Edina oseba pri kateri imam občutek ,da me razume je šolski psiholog.Sploh nisem živčna ko se pogovarjam in me ne zbada z uprašanji "Zakaj si pa tu" "V tem ni smisla"Premlada si" in tako naprej.prosim hitro odpiše te.
Hvala že v naprej.
Uredništvo
Tina Rezar

Odgovor svetovalke:
Spoštovano dekle,
hvala, da si svoje misli delila na našem portalu. Navajaš, da si samomor že poskusila narediti. To je zelo težka situacija in priznanje počutja ter iskanje pomoči je prvi korak k vrnitvi zaupanja samega vase. Prvi korak si že naredila, saj si o tem odkrito spregovorila. Verjamem, da se ti v tem trenutku lahko zdi vse mračno in brezupno. Ne morem čutiti ali razumeti bolečine, ki jo trenutno doživljaš, sem pa iskreno zaskrbljena zate, ker mi je mar in ti želim nuditi podporo. Življenje nas vedno znova preizkuša, vsak izmed nas doživlja vzpone in padce. Opisuješ situacijo in pogovor s tvojo osebno zdravnico, ki je na napotnico napisala, da imaš le samomorilne misli. Svetujem ti, da ji na današnjem pregledu še enkrat natančno opišeš svoja dejanska občutja in nasloviš to, da niso samo misli, temveč si to že poskusila udejanjiti.
Vedi, da samomor ni, ne more in ne sme biti rešitev, saj so vsi izzivi, težave, ki si jim priča, začasni in rešljivi. Morda boš že danes dobila odgovor na situacijo, ki se dogaja v tebi in se boš bolje počutila. Zaupaj v svojo moč in potencial, ki je v tebi, da se bolečina zmanjša ali celo izgine. Odloči se za življenje.
Poišči tiste drobne stvari v sebi in okrog sebe, zaradi katerih si lahko že ta trenutek hvaležna. Sprejmi nadaljnjo pomoč in podporo, brez pomislekov in sramu saj si ju zaslužiš, točno takšna, kot si. V pojmu pomoč se skriva besedica MOČ, ki je znamenje poguma.
Opisuješ, da te šolski psiholog razume, zato se ponovno oglasi pri njemu in mu povej za vsa tvoja občutja. On ti bo lahko pomagal tudi pri iskanju nadaljnje pomoči. Zelo pomembno je, da imaš vsaj eno zaupno osebo, ki ji lahko v celoti zaupaš.
Kadar se znajdeš v stiski in razmišljaš o samomoru, o tem NUJNO obvesti nekoga, ki mu zaupaš in o tem odkrito spregovori. Lahko pokličeš tudi na telefon 01 520 99 00 (vsako noč, med 19. in 7. uro zjutraj). Svetovalci ti bodo po telefonu nudili zaupni pogovor in ti pomagali poiskati poti iz tvojih težav. Dodajam še dve telefonski številki, ki se jih lahko poslužiš, če boš v hudi stiski:
• TOM telefon (116 111 – vsak dan, od 12:00 do 20:00)
• Zaupni telefon Samarijan (116 123 – 24 ur na dan, brezplačno, anonimno)Toplo priporočam tudi ogled te spletne strani: https://zivziv.si/razmisljam-o-samomoru/
Rada se imej.
Si edinstvena in neponovljiva, nič na tem svetu ni vredno tvojega življenja! Nikoli nisi sama, tukaj smo zate, vedno. Kadarkoli lahko tudi na tem portalu napišeš svoja vprašanja, dileme in razmišljanja.
Vse dobro želim,
Tina Rezar, mag. prof. pedagogike in nemščine in mag. zakonskih in družinskih študij