Kako veš da je nekdo slab prijatelj.
am
ame
Hejj, po mojem mnenju vidiš, da nekdo ni pravi prijatelj, ko se začneš ob tej osebi počutiti izčrpano, neslišano ali celo manj vredno. Včasih ti intuicija kar sama pove, da nekaj ne štima. Pravi prijatelji so tisti, ob katerih se počutiš sproščeno, varno, sprejeto in se lahko zaneseš nanje – ne pa tisti, ki se pojavijo samo takrat, ko jim paše, ali pa te vedno nekako pustijo praznega. Zelo pomembno je imeti prave prijatelje, ker te odnosi dejansko oblikujejo. Težko je, če jih nimaš, ampak včasih je še težje, če imaš ob sebi napačne ljudi. Ni treba, da si s kom skregan – lahko samo ugotoviš, da ti odnos ne koristi in da ni zdrav, in se preprosto začneš manj družit. Ni se treba pretvarjati, da je vse super, če veš, da oseba ni dober prijatelj. Tudi sama sem bila v podobni situaciji. Imela sem eno prijateljico, za katero sem dolgo mislila, da je res super prijateljica. Na koncu sem ugotovila, da je sicer dober človek, ampak zelo slaba prijateljica. Po dveh letih najinega druženja sem šele dojela, da odnos ni tak, kot sem mislila. Sva se sicer potem precej skregali, ampak sva kasneje obe ugotovili, da se normalno lahko pozdraviva, greva na kavo, se pogovoriva – samo pač nisva več prijateljici. In to je čist okej. Včasih je najboljša odločitev, da pustiš prostor za prave ljudi, tudi če to pomeni, da moraš iti malo stran od tistih, ki niso pravi zate.
Uredništvo
Ajda Novak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Slab prijatelj je nekdo, ob katerem se večkrat počutiš slabo kot dobro. To so znaki, na katere lahko paziš:
Vedno mora biti po njegovo. Ti se moraš prilagajati, on pa tebi ne.
Posmehuje se ti ali te žali. Pravi prijatelj te ne ponižuje.
Pove tvoje skrivnosti drugim. Če mu ne moreš zaupati, to ni dober prijatelj.
Pojavi se samo, ko nekaj potrebuje. Ko ga potrebuješ ti, se ti ne oglasi ali ti ne pomaga - te ne posluša ali vsak pogovor spelje tako, da se vrti okoli njega.
Po druženju si žalostna ali nervozna. Tako se ob dobrem prijatelju ne bi smela počutiti.
Če se ti to dogaja, nisi ti kriva. Najbolje je, da se družiš z ljudmi, ob katerih se počutiš varno in prijetno in ti dajejo občutek, da te imajo radi.
Lepo te pozdravljam,
Ajda Novak, mag. psihologije