Prijateljica Mohegan mlajšega brata , je bila povabljena na zabavo pri meni doma.Z njo pa je prisel tudi njen starejši brat star 13 let. Na pri pogled mi ni bil všeč ,a ko ne je čez nekaj časa vprašal za tel. številko se mi je zdel srčkan.Še isti dan mi je dapisal da sem cute ( od mene je starejši 2 leti). Po tem sporočilu sva si še pisala v šoli pa nisva govorila. Večkrat sem ga želela pozdravit a me je bilo preveč sram????. Ko smo čakali pred učilnico je sedel blizu mene( ni z mano v razredu vendar je bil poškodovan in tam počival). Prav videlo se je da umika pogled moja prijateljica mi je rekla, da zagotovo razmišlja o meni hotela sem mu kaj reči. A on me je pogledal in zavil z očmi????. Po tem dogodku sem mu še pisala on pa mi ni odgovoril. Občutek imam da ima punco. Kako naj mu povem da mi je všeč❤️ brez da bi bilo komu neprijetno.
Hvala vam za pomoč: Črna mačka
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Živijo, črna mačka!
Če te prav razumem si pred kratkim spoznala fanta, ki ti na prvi pogled ni bil všeč, vendar si čez čas do njega razvila posebna čustva. Soočaš se s pomisleki ali si ti všeč tudi njemu, saj ti je prenehal vračati naklonjenost. Prav tako se sprašuješ, kako mu ta čustva izpovedati, brez da bi bilo komu neprijetno.
Iz tvojega sporočila je razvidno, da ti je fant najprej izkazoval naklonjenost, čez nekaj časa pa je s tem prenehal. Celotne situacije ne poznam dobro, a lahko ti povem, da je za obdobje mladostništva značilno, da se posamezniki šele spoznavajo z zaljubljenostjo in počasi odkrivajo načine za izražanje le–te. Zato se izražanje simpatije od posameznika do posameznika lahko razlikuje. Glede na to, da je na začetku, med vama, nastala obojestranska naklonjenost, se je fant morda svojih občutkov ustrašil ali jih ne razume, in je zato s tem prenehal.
Pri izražanju čustev je najpomembneje, da si iskrena do sebe in fanta in, da čustva izraziš direktno. Lahko poskusiš in mu ponovno pošlješ kakšno sporočilo ali ga poskusiš ogovoriti v šoli, in mu med pogovorom poveš, da bi se z njim želela pogovoriti. Tako lahko začneš temo o zaljubljenosti oziroma simpatiji. Čustva lahko izraziš na zelo enostaven način, kot na primer: »Želim ti povedati, da te imam rada/da si mi všeč.« Če ti direkten pristop ni blizu, seveda lahko čustva izraziš tudi preko socialnih omrežij.
Glede na to, da je fant prenehal z izražanjem naklonjenosti, je dobro, da si pripravljena tudi na možno zavrnitev. Ob tem lahko občutiš žalost, razočaranje, jezo ali kakšno drugo čustvo, vendar je to popolnoma normalno. V primeru, da boš fantu izrazila svoja čustva in on do tebe ne bo čutil enako, pa moraš vedeti, da to ne pomeni, da ljudem nisi všeč, da nisi pomembna ali, da je s tabo karkoli narobe. Reakcije ob priznanju čustev so lahko raznolike in teh, pri drugih, ne moreš nadzorovati. Lahko pa nadzoruješ sebe in svoje vedenje, torej na kakšen način boš čustva izrazila in kako se boš sama odzvala na njegovo reakcijo. Pomembno je, da poslušaš njegovo stran in da njegovo odločitev spoštuješ.
Ne glede na izplet pogovora je pomembno, da si samozavestna, verjameš vase in se njegovih besed in čustev ne ustrašiš. Za iskrenost je potrebnega veliko poguma. To, da si se obrnila na nas in da sama veš, da si želiš izraziti svoja čustva, je velik korak in si lahko nanj ponosna. Zato te želim spodbuditi, da ponovno izbereš pogum in s fantom navežeš stik, saj boš tako veliko bolje razumela celotno situacijo in njegovo perspektivo.
Če potrebuješ še kakšen nasvet ali pomoč, pa se lahko ponovno obrneš na nas.
Želim ti vse dobro!
Urška Bizjak, prof. pedagogike in andragogike ter dipl. sociologinja