Zanima me kako pozabit določene misli. Ne bi zdaj razlagala o tem kakšne so, povem lahko le, da niso lepe, in mi uničujejo voljo do življenja, vse lepe trenutke ... Kako jih naj pozabim? (so osebne narave zato jih ne bi delila)
• Uredništvo
Nika Verbič

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena,
praviš, da imaš misli, ki ti uničujejo voljo do življenja in vse lepe trenutke – želiš, da bi jih pozabila, a ne veš, kako lahko to narediš. Kljub temu da nisi podrobneje opisala, kaj te bremeni, ti bom poskusila pomagati po svojih najboljših močeh. Naj pa te na začetku pomirim, da se vsak izmed nas vsaj enkrat v življenju znajde na točki, ko je vsega preveč, ko so naše misli preglasne, ne vemo, kako jih ugasniti ter na koga se obrniti…enostavno se kdaj življenje zdi pretežko in bi si želeli, da bi imeli gumb, ki bi lahko vse samo izbrisal, tako da vedi, da nisi sama v tem in da zmeraj obstaja pot, četudi se ti trenutno to ne zdi tako.
Žal ti res težko karkoli svetujem oz. ti pomagam, saj ne vem, kaj točno te bremeni. Vabim te, da z menoj podeliš stvari, saj bova tako lažje našli način, kako ugasniti oz. se soočiti z neprijetnimi mislimi. Poglej, na tem forumu je vse anonimno, tako da res lahko napišeš, kaj te teži. Če se ne želiš preveč izpostavljati, si lahko imena ostalih udeleženih izmisliš, važno je, da nekako skupaj prideva do bistva – kaj je problem, kako se ga lotiti in kako ga premagati. Na tak način, torej s soočanjem, bodo tudi tvoje misli vedno manj močne in bolj obvladljive. V nasprotnem primeru, če stvari potlačimo (torej se z njimi ne soočimo), le-te rastejo in se kopičijo – enako je tudi z mislimi. Misli torej najlažje pozabiš tako, da ozavestiš problem, se z nekom pogovoriš in skušaš premagati to, kar te bremeni. Žal je tako, da tisti problemi, s katerimi se ne ukvarjamo, rastejo, četudi smo jih dali v »pozabo«. Verjamem, da so te misli nadležne, neprijetne in »težke«, a verjamem tudi, da si dovolj močna, da se z njimi soočiš. Že to, da si nam pisala je velik korak, tako da bodi ponosna nase!:)
Če ti ni prijetno, da bi mi sem napisala, kaj te teži, obstaja še nekaj možnosti, ki jih lahko poskusiš narediti – a) če imaš to možnost, se lahko o tem pogovoriš s starši; b) lahko poveš kakšni dobri prijateljici; c) lahko se obrneš na šolsko svetovalno službo ali d) na razredničarko/razrednika oz. kakšno učiteljico/učitelja, ki ti je blizu oz. se z njim/njo dobro razumeš. Obstaja tudi nekaj drugih načinov, ki ti lahko pomagajo pri tem, da boš odmislila stvari, npr.: šport, sprehod, branje knjige, igranje igric, križanke, poslušanje glasbe, risanje… karkoli, da bo zapolnilo tvoj um.
Poglej, življenje je pestro, zanimivo…predvsem pa nepredvidljivo. Škoda je, da dovolimo našim možganom oz. mislim, da nas tako omejujejo in nam »diktirajo« življenje. Si še zelo mlada in prej, ko boš začela delati na teh mislih, lažje ti bo in lažje boš tudi živela, saj tvoji možgani ne bodo preokupirani z »nezaželenimi«« mislimi. Res razumem, da si ne želiš govoriti o tem, a morda je samo potrebno prebiti led, kar bi ti pomagalo pri tem, da se boš teh misli rešila – kaj misliš?:)
Naj pa te pomirim – se nikamor ne mudi in zagotovo boš našla način, da ugasneš te misli. Ne pozabi pa na to, da se veliko ljudi bori s svojimi mislimi, a se mi zdi, da je najboljši način ravno to, da se jih ubesedi in pove naglas osebi, ki ji zaupaš. Jaz verjamem vate in verjamem, da boš to zmožna narediti. Lahko si najprej misli napišeš na list, če bi ti bilo to lažje. Ne pozabi tudi na to, da se veliko stvari da rešiti in jih premagati, včasih res rabimo samo nekoga, da nam prisluhne in nas pri tem ne obsoja. Le mirno in pogumno naprej!:)
Upam, da sem ti z odgovorom vsaj malo pomagala, če pa imaš morda še kakšno vprašanje, se prosim obrni name.
Lepo bodi in vse dobro ti želim,
Nika Verbič, dipl. psihologinja (un)