Dober dan
Jaz sem stara 14 let in ze nekaj časa sem v depresiji čeprov tega noben ne ve, ker nemorem nobenemu zaupati na začetku so me šošolci zelo zafrkavali celi teden in nič nism naredila in potem si en tedn nism upala v šolo in sem špricala celi teden ko je mami ugotovila sem morala v šolo a sestanek z pedagoginjo in z mami  pedagoginja je rekla da naj grem svetovalni delavki v mesto , ker je bolša in če je hudo naj grem v psihiatrično bolnico . Jaz nočem iti tam , ker nočem tabletov jesti.... . Potem je prišlo do kupovanja drog kupila sem od druge na šoli 3 vejpe sicer jih nisem porabila amoak jih je mami našla po tem mi noben več ne verjame niti učitli niti NOBEDEN in kako mislijo da bodo potem drugi srečni. Misli za samomor se vedno bolj pogosto pojavljajo zaradi prevelikih pričakovanj za boljšo oceno , ki jo nikoli ne dobim pač 4 je največ , ker na koncu use pozabim. Nimam ne volje do učenja ne nič . Danes je zadnji šolski dan in dobili smo spričevala sicer grem v nasledni razred ampak niti najmanj nisem zadovoljna z svpjimi ocenami. Zato sem spričevalo uničila ko je videla to spričevalo mami me je udarila sicer ne tako močno ampak me je potem me je nadrla da zakaj imam tako slabe ocene... In misel na samomor se je spet pojavila nevem ali je to huda vrsta depresije ali ne in nevem kdo mi lahko pomaga.
Prosim za odgovor
Hvala in lep pozdrav
• Uredništvo
Marjetka Gojkošek

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena.
Hvala, da si se obrnila na nas in nam zaupala svojo stisko. Žal mi je, da si se znašla v tako težki situaciji, vseeno pa upam, da bova našli kakšno rešitev zate.
Stiska, ki jo opisuješ, kaže na to, da gre za bolečino, žalost, razočaranje, nemoč in osamljenost, kar zelo vpliva na naše odločitve, ki včasih zaradi naših čustev niso najbolj optimalne. Popolnoma razumem, zakaj si mislila, da bodo droge pomagale, saj se je zelo težko počutit sam, brez podpore, brez občutka, da te kdo razume. Sem pa zelo vesela, da si se kljub stiskam, ki jih navajaš, odločila, da jih ne boš vzela, saj bi to pomenilo strmo pot navzdol.
Čustva, ki sva jih omenili, zelo obremenjujoče vplivajo na naš spomin, koncentracijo in proces učenja, zato ocene ne morejo biti dobre, saj možgani nimajo sposobnosti optimalnega učenja, če se borijo z depresijo in samomorilnostjo. Tvoja mami tega znanja o povezavi možganskih procesov in duševnih stisk nima, zato je razočarana, to pa izraža z jezo, kar tebi vzbuja še večje občutke nerazumljenosti. Menim, da jo v resnici skrbi zate, a tega ne zna pokazati na način, kot bi si ga ti želela. Mislim, da bi bilo zelo dobro, da se o vsem tem iskreno pogovorita, pa da ji razložiš to, kar si nam (da drog nisi vzela in da si nehote slabše zaključila letnik, da je vse to posledica duševnih stisk). Če to ne bo šlo, pa predlagam spodnje možnosti, kjer se boš lahko pogovorila s strokovnjakom, kar je izredno pomembno v času samomorilnih misli. Toplo priporočam sledeče:
• Telefonsko svetovanje – TOM telefon je na voljo v primeru stiske oz. samomorilnih misli, čustev (116 111, vsak dan od 12. do 20. ure). Potem je še tu Klic v duševni stiski (01 520 99 00, vsako noč med 19. in 7.  uro zjutraj) in zaupna telefona Samarijan in Sopotnik (116 123, 24 ur na dan).
• Na voljo so tudi brezplačne svetovalnice Centra za psihološko svetovanje Posvet - jih je več po Sloveniji, tudi tukaj ne rabiš napotnice, poglej pa na njihovi spletni strani katera ti je najbližje (mislim, da so za mladostnike na voljo svetovalnice v Celju, Ljubljani in na obali): www.posvet.org
• Centri za duševno zdravje otrok in mladostnikov - obstajajo na večih lokacijah po Sloveniji, klikni na spodnji link, da vidiš, če je katera blizu tebe, pol pa jih lahko pokličeš in se naročiš. Za to ne rabiš napotnice: https://www.zadusevnozdravje.si/kam-po-pomoc/centri-za-dusevno-zdravje/otroci-in-mladostniki/
Osebni stik in pogovor bi bil zate najboljši, če to ne bi šlo, pa te prosim, da uporabiš zgornje telefonske številke. Seveda pa lahko uporabiš več možnosti hkrati, nisi namreč vezana na samo eno izmed naštetih.
Če želiš še kakšno informacijo, se lahko vedno obrneš na nas, upam pa, da ti zgoraj omenjeni predlogi pridejo prav in da čimprej dobiš pomoč, ki jo potrebuješ.
Želim ti vse dobro, pa srečno!
Marjetka Gojkošek, mag. psihologije