zdravo,
novembra bom stara 15 in kadim ze skoraj 2 leti.
zacela sem z kaksnimi 3 ciki na teden in nato se je samo stopnjevalo. zdaj pokadim okoli 7 ali 8 cikou na dan.
ko sem v soli se fugiram, ker ne morem kaditi, takoj po soli pa pokadim 1 ali 2. ko se ucim, kadim, ko se najem, kadim, preden grem spat, kadim, torej kadim pogosto.
druzina ne ve. razen babice, ki mi jih je vcasih kupovala. zdaj si jih kupujem sama/ mi jih dajo prijatelji jaz pa njim denar.
izgubila sem prijatelja, ker nism hotla nehat kadit.
ko nimam cigaret se tresem, sem zivcna ali kaj podobnega.
ne upam si pa nehat kadit.
Bo
Bond007
Vse mi je jasno edino zakaj si ne upaš nehat kadit?
Močno si zasvojena z nikotinom. O iskanju vzrokov bodisi v vzgoji, družbi in okolju nima smisla, zdaj je kar je. Dobro je, da odkrito govoriš o tem in si ne prikrivaš.Zdaj pa tako, vsako odvisnost je na svoj način težko odvajati. Predstavljaj si, kako bi bilo zbuditi se in biti dobre volje brez vsake potrebe. Tako izgleda življenje brez odvisnosti. Verjetno se tega še spomniš. Priporočam ti, da se resno lotiš odvajanja, se obrneš po pomoč - centri za odvajanje od kajenja, strategije, sredstva in pripomočki za zmanjševanje potrebe po nikotinu - izbire je veliko. Pričakujem, da ti bodo svetovali še kakšne vire, kjer lahko začneš s prvimi koraki.
Upam da sem ti ustrezno definiral dober namen in razlog zakaj je dobro narediti vse, da se odvadiš kroničnega zastrupljanja. Je težko, ampak so še hujše stvari. Good luck!
Uredništvo
Sara Holjević

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
iz tvojega zapisa lahko razberem, da si v kar veliki stiski zaradi kajenja. Praviš, da kadiš zelo pogosto, zaradi kajenja si izgubila tudi prijatelja, omenjaš pa, da si prenehati kaditi ne upaš. Predstavljam si, da ti je hudo.
Kajenje v nobenem obdobju življenja ni najboljša stvar, zelo škodljivo pa je sploh v obdobju odraščanja. Glede na to da si tako mlada in da si omenjala, da kadiš v bistvu že od svojega trinajstega leta, bi ti svetovala, da poskusiš prenehati s kajenjem, prav tako tudi z uporabo fug. Uživanje nikotina ima ne samo kratkoročnih, ampak tudi dolgoročne posledice, ki pa jih morda trenutno še ne opaziš.
Zanima me, česa te je pri prenehanju s kajenjem strah? Zakaj si ne bi upala nehati? Obstaja veliko zdravju prijaznih alternativ, s katerimi lahko zamotiš svoje misli, ni treba, da se zatekaš k cigaretam in podobnim rečem.
Seveda pa je zasvojenost z nikotinom nenazadnje zasvojenost kot vsaka druga, zato je pot k okrevanju dolga in naporna. Vendar je zavedanje, da imaš težavo, prvi korak k temu, da se s težavo soočiš. Kako te lahko v tem procesu podprem? Kaj bi potrebovala, kakšnih sprememb bi si želela videti?
Lepo te pozdravljam,
Sara Holjević, dipl. psihologinja (un)