Pišem, ker res ne vem več, kako naprej. V ponedeljek sem imel konflikt z mojima dvema, ker mi je počilo in nisem več zdržal. Zelo težko se z njima pogovorim, saj se skoraj vedno konča s prepirom.
V sebi nosim veliko stvari, ki mi ležijo na duši(npr. da imam občutek,da sem ničvreden)ampak jima tega ne povem,saj nočem imeti probleme z njima dvema,zato vse zadržujem v sebi, dokler ne pride do izbruha, kot se je zgodilo zdaj.
Takrat sem imel tudi izpad,da bi si lahko kaj naredil. Na srečo sta me moja starša odmaknila od situacije in se zgodilo nič.
Zdaj smo skregani in jaz res ne vem, kako naj pristopim k temu ali kako naj se sploh pogovorim z njima brez prepira.
• Sv
Svetovalka
Pozdravljen Kekec,
Živjo, najprej – res mi je žal, da greš skozi tako težko obdobje. To, kar opisuješ, je zelo naporno in nihče ne bi smel tega nositi sam. Pomembno pa je nekaj: nisi sam. V trenutku, ko si imel izpad in si rekel stvari, ki so te prestrašile, sta tvoja starša odreagirala in te umaknila iz situacije. To pomeni, da sta se postavila zate in da jima je mar, tudi če se zdaj počutiš, kot da ste skregani.
Ko dolgo časa zadržuješ stvari v sebi, je čisto normalno, da enkrat poči. To ne pomeni, da si slab ali da si naredil nekaj nepopravljivega. Pomeni samo, da si bil predolgo sam s preveč težkimi občutki.
Če želiš popraviti odnos in se pogovoriti brez prepira, lahko poskusiš tako:
???? 1. Počakaj, da se vsi malo umirite
Pogovor takoj po konfliktu skoraj nikoli ne uspe. Ko boš čutil, da si bolj miren, lahko rečeš nekaj preprostega: “Rad bi se pogovoril, ko bomo vsi bolj mirni. Ne želim se kregati, samo razložiti, kako se počutim.”
???? 2. Govori o sebi, ne o njih
Namesto da govoriš, kaj delajo narobe, poskusi povedati, kako se ti počutiš: “Včasih me je strah povedati, kaj me teži, ker se bojim, da se bomo skregali.”
To pomaga, da se starši ne počutijo napadeni.
???? 3. Če ti je lažje, napiši pismo
Veliko ljudi lažje napiše, kar čuti, kot pa pove na glas. Pismo lahko daš staršem ali jim ga prebereš.
???? 4. Ne ignoriraj težkih misli
Ko si omenil, da si imel občutek, da bi si lahko kaj naredil – to je zelo resno. Dobro je, da sta starša odreagirala. Če se ti take misli še kdaj pojavijo, je pomembno, da takoj poveš nekomu, ki mu zaupaš. To ni znak šibkosti, ampak poguma.
Upam, da sem ti lahko kako pomagala
Svetovalka
• Uredništvo
Tanja Kodrič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
če prav razumem, se ti dogaja, da v sebi zadržuješ občutke in stvari, ki so ti težke, potem pa pridejo trenutki, ko vse skupaj pride ven naenkrat in pride do konflikta s tvojimi starši. Omenjaš tudi občutke ničvrednosti in dogodek, kjer si imel misli, da bi si lahko celo kaj naredil.
Zadrževanje stvari v sebi pogosto deluje samo določen čas. Potem se začne napetost nabirati in stopnjevati, dokler ne pride do izbruha. Takrat je skoraj nemogoče imeti miren pogovor, saj pridejo na plan močna čustva, ki jih je težko nadzorovati. Razumem pa, da se s staršema težko pogovarjaš, sploh če se hitro konča s prepirom.
Priporočam, da poskusiš začneti pogovor v mirnem trenutku in ne šele takrat, ko je napetost že visoka. Pomaga tudi, če govoriš iz sebe, ampak brez obtoževanja. Tako da poveš, kako se počutiš in kaj doživljaš, ne pa kaj onadva delata narobe. Prav tako lahko pogovor začneš bolj postopno, brez potrebe, da vse poveš naenkrat. Včasih pomaga že to, da na začetku poveš, da bi se rad pogovoril, ampak brez prepira in da ti je pomembno predvsem, da te slišita. Ni nujno, da takoj najdeš prave besede ali razložiš vse. Dovolj je, da začneš iz tega, kako se počutiš.
Če opaziš, da se pogovor začne zaostrovati, lahko narediš korak nazaj in ga prekineš, z namenom, da se k temu vrnete kasneje, ko boste vsi bolj umirjeni. Tudi po prepiru ni nujno, da se vse takoj razreši. Včasih je potrebno nekaj časa, da se stvari malo poležejo, potem pa lahko poskusite znova. V takih situacijah (ko težko ostanete mirni in se poslušate) je včasih mogoče kaj lažje ubesediti tako, da na primer napišeš kako se počutiš in kaj se ti dogaja.
Kar se mi zdi res pomembno, je to, da nisi sam s tem, kar se ti dogaja. Misli, da bi si kaj naredil, so znak, da je stiska velika. Zelo priporočam, da o tem poveš še komu, ki mu zaupaš (morda šolski svetovalni delavec, kak drug odrasel ali strokovnjak). Če ti je težko začeti v živo, obstajajo tudi anonimne svetovalne linije. Kam vse se lahko obrneš najdeš na naši spletni strani:  https://www.tosemjaz.net/poisci-pomoc/.
Če želiš, pa lahko tudi tukaj nadaljujeva pogovor in mi podrobneje napišeš kaj se dogaja, kako se počutiš, glede česa se prepirate ali kaj vas v pogovorih najbolj zmoti, pa lahko skupaj razmisliva, kako naprej.
Dobro je, da si napisal, kaj se ti dogaja. To, da iščeš način, kako pristopiti drugače, pomeni, da si želiš spremembe in to je res dober začetek.
Vse dobro ti želim.
Tanja Kodrič, dipl. psihologinja (UN)