Pozdravljeni! Sem 1.letnik in sem prišla na šolo, kjer nisem poznala prav nobenega v svojem razredu in na celi šoli. Ja, bilo mi je grozno strašansko ker sem se na to pot spustila čisto sama. Na splošno bi sebe opisala kot sramežljivo, a tudi zgovorno punco, ko se odpre in zaupa cloveku. Prvi šolski dan si bom zapolnila za vse večne čase, saj me je bilo strašansko strah. Najbolj sem se bala, da ne bi imela prijateljic, kar se mi je lansko leto zgodilo. Najboljši prijateljici sta obrnili hrbet proti meni in takrat sem izgubila upanje do življenja. Zaprta sem bila sama vase in sploh nisem hotela več v šolo. Ocene so se slabšale, moje telo navznoter pa gnilo od bolečine. Počutila sem se zelo nezaželeno. Ni jima bilo usec, ker nisem poslušala popularne swifti glasbe, moja oblacila so se jima zdela totalno netrendovska. Dejansko sta se spremenili iz dneva v noč. Ampak nekako sem prebrodila zadnje šolsko leto in tako jeseni zakorakala na novo pot. Tukaj sem spoznala ogromno noovih ljudi in vsi so zelo super. Zelo sem vesela za nove prijateljice, saj so me super sprejele taksno kakrsna sem. Imamo podobne cilje in interese. Zadnic sem se pogovarjala z bivsim sosolcem in zraven sta bila tudi dva njegova sosolca. Vsi so bili zelo prijazni in zgovorni in ja malo sem se zagledala v njegovega prijatelja in nevem kako naj dobim kaksnen njegov kontak, brez da bi izpadlo zelo nerodno. Kakšen nasvet morda?
• la
lana
hejj, ce mas kontakt od tega biusiga sosolca pa njega prasi ce lah dobis od unga frenda kontakt..
• Uredništvo
Špela Dugonik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala za tvoje sporočilo.
Začeti na novi šoli zahteva veliko poguma, in ob takšni spremembi je povsem naravno, da se pojavita tesnoba ter negotovost. Navsezadnje si želimo v novi družbi vsi biti sprejeti in razumljeni.
Ob prebiranju tvojih izkušenj iz prejšnjega leta čutim, kako močno so ti dogodki pustili pečat. Izguba prijateljev – še posebej zaradi osebnih stvari, kot so interesi ali zanimanja – je lahko zelo boleča, saj vpliva na naš občutek lastne vrednosti. Tako si lahko zgolj predstavljam, kako si se takrat počutila in kako težko je bilo začeti znova.
Prav zato mi je v izjemno veselje, da si na novi šoli našla prijatelje, ki te sprejemajo takšno, kot si – takšne, ki imajo podobne interese in cilje, ter pri katerih se počutiš podprto. Podporen krog prijateljev lahko resnično naredi veliko razliko, in zdi se, da ti nove sošolke pomagajo, da si bolj sproščena ter srečna.
Kar se zadeva prijatelja (sošolca) tvojega nekdanjega sošolca, pa je popolnoma normalno, da se v tej situaciji počutiš malo nerodno.
Ena izmed možnosti je, da s svojim nekdanjim sošolcem znova vzpostaviš stik, npr. preko socialnih omrežij, in mu preprosto poveš, da se ti je njegov prijatelj zdel prijeten ter bi ga rada bolje spoznala. Kot je zgoraj omenila že "lana", ga lahko povprašaš, ali bi ti dal njegov kontakt (pri čemer spoštuj, če se odloči, da teh podatkov sam ne more ali ne želi deliti).
Lahko pa izbereš bolj posreden pristop, npr. nekdanjemu sošolcu omeniš, da si uživala v družbi njegovih prijateljev, in predlagaš, da bi vsi skupaj kdaj šli ven. Tako boš imela priložnost, da se s fantom pobliže spoznata v sproščenem, skupinskem okolju, pri čemer lahko povabiš tudi svoje nove prijateljice, da se vsi počutite še bolj sproščeno. Morda se bosta tako sčasoma naravno povezala.
Kaj meniš o teh predlogih? Si morda že sama razmišljala o tem, kaj bi lahko storila?
Če boš potrebovala še kakšno pomoč ali podporo, sem ti na voljo. Lahko pa seveda o tem spregovoriš tudi z drugo osebo, ki ji zaupaš.
Želim ti veliko sreče,
Špela Dugonik, dipl. psihologinja (un)