Pozdravljeni,
zanima me kaj lahko storim v primeru če me trener preveč obremenjuje, npr. z različnimi grožnjami ( da me bo vrgel z kluba če nebom hodil redno na treninge, odvzel mi bo status športnika...). Težava je ker zaradi pomanjkanja časa zaradi učenja, šole ne morem redno obiskovati treninge tudi če mu rečem si neda dopovedati da nemorem priti. In me zanima kaj naj naredim.
hvala vam za odgovor že vnaprej.
• Ar
Arči
Ravnje tvojega trenerja dokazuje, da ne razume osnovnih lasnosti, ki jih mora imeti trener. Trener bi moral biti v prvi vrsti učitelj, pedagog, vzgojitelj in ne oseba ki grozi kaj vse se bo zgodilo,če ne bo športnik ravnal dobesedno tako kot trener zahteva. Tudi športnik je oseba s svojimi problemi in obveznostmi, ki jih ima v zasebnem življenju. Trener bi tako koral uskladiti želje in potrebe športnika in v največji možni meri poskušal prilagoditi želje špornika s trenigi.
Zato njegove grožnje, da ti bo odvzel staus športnika ali celo, kot pišeš "vrgel" iz kluba so blago rečeno neprimerne, verjetno pa še kaj več.
Prlek, status športnika ti lahko odvzame tisti, ki ti je ta status podeli. Res ima pri tem besedo tudi trener, vendar njegova beseda ni in ne sme biti odlučujoča. Sploh ne v primeru kot ga opisuješ.
O prenehanju članstva v klubu tudi ne more odločati trener. Za to so v  Pravilniku, Statutu ali drugem aktu kluba navedeni pogoji.
V vsakem primeru pa imaš, če bi se ti, pogojno rečeno, zgodila ta krivica, možnost pritožbe, ne nazadnje celo na sodišču. Pa še verjetno do kakšne odškodnine bi bil upravičen v primeru nezakonitega odvzema statusa športnika ali črtanju članstva v klubu.
Sedaj pa, kaj ti je storiti.  Klub ima svoje vodstvo, pa bi za začetek obvestil vodstvo kluba o ravnanju in grožnjah trenerja. Kolikor si pa še mladoleten imajo grožnje še toliko večjo težo. Potem pa počakaj kako bo ravnalo vodstvo kluba in se odloči kako naprej. Ali mogoče še prej se pogovori s trenerjem in mu povej, da si ne dovoliš njegovega ravnanja in govorjenja.
Želim ti, da bi se ta spor ugodno rešil, predvsem za tebe. Bodi dobro.
• Uredništvo
Sara Seršen

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljen!
Hvala za tvoje vprašanje in da si nam zaupal svojo težavo. Če prav razumem, imaš težave s trenerjem, ki te obremenjuje z grožnjami, če ne moreš priti na trening. Razlog, zakaj včasih izostaneš iz treninga, pa je učenje in delo za šolo.
Usklajevanje športa in šole je včasih izziv. Obnašanje trenerja ni v nobenem pogledu primerno. Si o tem povedal tvojim staršem in ste se poskusili skupaj pogovoriti s trenerjem? Če ne, bi ti svetovala, da se obrneš na pomoč najprej k staršem.
Na šoli lahko zaprosiš tudi za pomoč v šolski svetovalni službi z namenom, da skupaj s psihologinjo/socialno delavko ali specialno pedagoginjo pogledate na kak način si organiziraš in strukturiraš učenje in če bi ti mogoče lahko tu na kakšen način pomagali, da bi lahko kako drugače organiziral učenje in bolje usklajeval s treningi.
V primeru, da s trenerjem ne bi mogli poiskati skupne rešitve in bi še nadaljeval z grožnjami, ali je kakšna možnost, da zamenjaš trenerja ali klub?
Upam, da ti uspe čim prej rešiti situacijo.
Lepo bodi,
Sara Seršen, mag. psihologije