Pozdravljeni
Starsa sta se locila ko sem imela 11let in sva se oba z bratom odlocila, da bova zivela z mami ker "ati" je bil dejansko ze odkar se spomnim custveno in dejansko odstoten vseh 11let ko smo ziveli skupaj. Mami je delala po cele dneve, "ati" je bil doma ker je invalidsko upokojen ampak sem se vseeno kot otrok po cele dneve bila prepuscena sama sebi. Nikoli nisem cutila njegove ljubezni, podpore, spostovanja nicesar in ne cutim sploh da bi bil moj ati zato pisem v narekovajih.. Po locitvi sem "atija" videla mogoce 1x na par mesecev, ker ceprav je bilo dogovorjeno da sva vsak vikend pro njemu velikokrat ni imel casa pridt naju iskat al nasploh casa za naju, poklical ni nikoli, da bi vprasal kako sva kako sola ce kej rabiva ker je mami bila sama z nama v najemu z majhno placo in smo tudi komaj preziveli iz meseca v mesec in kadar sem rabila kaj za solo nikoli ni imel denarja.. Vmes se je zgodilo(in se se dogajajo) se ogromno stvari s katerimi je nekak dokazal, da mu ni toliko do mene kakor sm si kot otrok zelela.. Z leti brez njega sem spoznala da ga vbistvu nerabim vec v zivljenju ker mi je mamin bivsi partner bil vecja podoba ocetu kakor on, ampak mi je tezko sprejet to dejstvo, ker se vseen si globoko v sebi zelim nek odnos z njim in bi rada da bi spoznal nekoc svoje vnuke ampak me boli, boli me njegov odnos in da ni nobene ljubezni.. Rada bi se pogovorila nekoc z njim in mu povedala kako je njegova odstotnost in obnasanje vplivalo name ko sem odrascala in kako mu vbistvu to zamerim in sem jezna, cutim globoko jezo ampak ob enem bolecino, sploh ko gledam kaksne punce, ki imajo super tesne ljubece odnose z oceti ze od otrostva in samo boli ker tega nisem nikoli zares imela in se sezmeraj 19let kasneje sprasujem kaj je narobe z mano, kaj sm nardila narobe da me nima rad? Zakaj si ne zasluzim ocetovske ljubezni? Sem res v dvomih.. resiti odnos ali prekiniti odnos, ker mi prinasa samo negativne obcutke.. ampak hecno je ker brat vidi situacijo cisto drugace oziroma ne vidi "atija" isto kot jaz in se nemorem pogovoriti z njim glede tega..
Uredništvo
Irena Toš Koren

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Ob tvoji pripovedi se mi je utrnilo veliko misli.
Težko mi je bilo, ko sem prebrala, da te očetov odnos boli in si v dvomih, kaj si ti naredila narobe. Prepričana sem, da nisi ti ničesar naredila narobe in da je odgovornost za vajin odnos v glavnem na očetu. Starši, odrasli smo tisti, ki omogočimo, spodbujamo, vzpostavimo odnose z drugimi in smo polno odgovorni za to, kakšni so naši odnosi. Tega znanja, odgovornosti, zavedanja še otroci nimajo; vsega se šele naučijo. Odnosov se namreč naučimo, tako kot večino ostalih veščin, tako socialnih, kot je komunikacija, ki je pomemben del odnosa, kot tudi izražanje čustev in še mnoge druge.
Zelo razumem tudi tvojo jezo, razočaranje in bolečino ob dejstvu, da tvoj oče ni takšen, kot si ga želiš in vidiš pri drugih družinah. Žal, je tudi moja izkušnja, da se naše predstave in želje velikokrat ne skladajo s tem, kar vidimo, čutimo in doživljamo v realnosti. Najbolj boleče je vsekakor, ker ima tvoj oče, kot se zdi, drugačne predstave, morda tudi sam drugačne izkušnje iz lastnih odnosov. Koliko veš o tem, kako je odraščal, kakšni so bili njegovi odnosi z njegovimi starši ali drugimi pomembnimi ljudmi zanj?
To ne pomeni, da se odnosi prenašajo avtomatsko iz ene v drugo generacijo, vendar je dobro razumeti in poznati, kaj se je dogajalo, da lahko, če želimo in si prizadevamo, neke odnose sami spreminjamo. Vsak odnos je, po mojem mnenju, preplet naučenega (kar smo se naučili, živeli) in možnosti lastnega spreminjanja, ustvarjanja nečesa novega, drugačnega.
V obdobju odraščanja, ko začenjamo razumeti, videti, se soočati s tem, kakšni so naši odnosi, smo morda v začetku lahko počutimo brez moči in odvisni od tega, kar počnejo drugi. To velja predvsem za obdobje otroštva, ko otrok težje razume, da lahko sam aktivno ustvari in prispeva k razvoju odnosa. V tistem obdobju je veliko reagiranja na določene situacije in prepričani smo, da so drugi bolj odgovorni za odnos, saj se lastnega doprinosa še ne zavedamo dovolj. Menimo, da zaradi drugih reagiramo, se obnašamo, doživljamo to, kar se nam dogaja.
Mladostniki in odrasli pa smo zmožni lažje razumeti in delovati v smeri kreiranja, ustvarjanja, spreminjanja lastnih odnosov. To seveda pomeni, da razumemo, da enako velja za druge osebe. Vsak izmed nas je odgovoren za to, kakšne odnose ustvari.
Tvoj oče je bil in je še, kot odrasel, odgovoren za to, kakšen odnos je vzpostavljal s teboj, ko si bila otrok. Ker nista ohranjala odnosov, je, očitno, takšno stanje še danes. Zdaj, ko si odrasla (sem prav razumela, da imaš 19 let?), imaš tudi sama več možnosti, da razmisliš in se odločiš, kakšne odnose si želiš. Res je vajin odnos že obstoječa stvar, a to ne pomeni, da ti ali on nimata možnosti, da to v sedanjosti spremenita. Za nazaj se, seveda, ne da nič spremeniti.
Morda pa si želiš vsaj vedeti, kaj se je dogajalo z očetom, zaradi česa se je tako malo ukvarjal s teboj…To sicer pomeni, da boš morala sama poiskati odgovore, ga morda to vprašati, preden se boš odločila, kaj si želiš nadalje v tem odnosu. Kot vidiš, ti predlagam nekoliko bolj aktivno vlogo pri oblikovanju svojih pomembnih odnosov. To sicer lahko pomeni, da boš lahko doživela novo razočaranje, jezo, bolečino…ko boš želela ugotoviti, kako je z vajinim odnosom. Vendar, tako se počutiš že zdaj in ob tem si še nemočna, ker je doslej oče bil tisti, ki je oblikoval vajin odnos. Z lastno aktivnostjo imaš možnost, priložnost, da kaj spremeniš tudi ti, ali oba, če bosta za to.
Mislim, da je na tebi, da razmisliš in se odločiš, ali in kaj boš naredila.
Veliko poguma ti želim in piši še kdaj,
Irena Toš Koren, univ. dipl. psihologinja