Pozdravljeni,
mogoče se bo vprašanje zdelo čudno in otročje, ampak si preprosto ne morem pomagati.
Oseba s katero sem imela probleme že v srednji šoli (razna opravljanja, kregarije, drame, psihično manipuliranje itd.) se je žal vpisala in obiskuje isto fakulteto kot jaz.
Mislila sem, da bova vseeno šla vsak svojo pot in se ne brigala več eden za drugega, ampak se je izkazalo popolnoma drugače. V skoraj vseh skupinah za vaje pristaneva skupaj, videvam ga na predavanjih, na hodnikih ... vse to mi vzbuja negativne občutke, počutim se živčno in nelagodno.
Rada bi se tega odrešila, pa ne vem kako. Želela bi si, da me ne bi ganilo, da je tista oseba z mano prisotna v predavalnici. Ne želim se zmeniti zanjo in imeti slaba občutja. Še posebej grozno se počutim na vajah, sploh če morava narediti kaj skupaj ali pa celo sodelovati, nekaj predstaviti ... Feeling je preposto čuden in nelagoden.
Hvaležna bi vam bila za pomoč in odgovor.
Lep pozdrav
Uredništvo
Maja Krajnc

Odgovor svetovalke:
Draga mladenka,
tvoje vprašanje sploh ni čudno, še manj otročje. Velko ljudi se srečuje s podobnimi problemi, saj so spori sestavni del našega živjenja. Tako na osebni ravni, družinski, politični in državni. Če bi znali te spore reševati ne bi bilo prepirov samih s seboj, v družini, med skupinami in državami. Žal se v tisočletni zgodovini človeštva tega nismo naučili.
Lahko pa se začnemo učiti. Najprej pri sebi. Toda kako? Pri tem ti bo v veiko pomoč knjiga Elisabet Lukas Stori prvi korak, izšla je pri Celjski Mohorjevi družb. Misel iz te knige: "Literatura je namenjena temu, da nas naredi odporne na obup in ne da nas z njim okuži:"
Zgolj na kratko, gre za to, da pri sebi okrivamo smisel našega življenja. Na osnovi tega si določamo prioritete in temu prilagajamo svoja ravnanja glede na naše zmožnosti.
Kaj je torej smisel tvojega življenja? Ugibam. Morda je to pomoč drugim in tvoja dejanja bodo podrejena temu. Drugo bo zato postajalo vedno manj pomembno, saj bo tvoj fokus razmišljanja usmerjen drugam. In bolj ko bo ta močan, bolj se bo umikal neprijeten občutek, ki ga imaš ob srečanju s to osebo.
Moda pa ne bi bilo slabo, če bi se vprašala, zakaj so te njegovoa ravnanja tako prizadela.
Morda za njmi stoji nekaj popolnom drugega. Skušaj zbrati moč, povabi ga na kavo in ga preprosto vprašaj. Zakaj je v srednji šoli ravnal tako kot je? Ali se je zavedal, da so te njegova dejanja prizadela? (poudarek je na dejanjih, ne na osebi - reci:" to dejanje me je zelo prizadelo" in ne "ti si me prizadel").
Menim, da bi bilo zate dobro, da narediš ta korak. Kaj lahko izgubiš? Mislim, da nič. Lahko pa ogromno pridobiš.
Želim ti, da boš ta spor čimprej razrešila in z veseljem obiskovala predavanja in vaje.
Daj tej osebi možnost, ti razloži svoj vidik zgodbe.
Prav prisrčno te pozdravljam in želim vse dobro.
mag. Maja Krajnc, univ. dipl. sociologinja in politologinja
Ko
Koleraba55
Živjo,
kar ti je svetovala svetovalka je definitivno ena možnost, jaz pa zase vem, da bi mi bilo to zelo težko, zato mogoče še moj nasvet. Niti ne vem, v kakšnem odnosu sta s to osebo, ali ona ve, da te je prizadela, se želi družiti s tabo?...
Ne vem, na katero fakulteto hodiš in kakšni so pri vas asistenti in kakšna so pravila. Pri nas je tako, da lahko skupine tudi menjamo (izjemoma). Če torej greš do asistenta in prosiš za menjavo, jih pri nas večina dovoli. Včasih se da take menjave urejati tudi na referatu. Če bi rabila navesti razlog, lahko poveš po resnici, da imaš z nekom težave, lahko pa tudi rečeš, da je recimo urnik neke druge skupine bolj ustrezen, ker (ne vem, recimo kaj treniraš). Če ti uspe, boš imela stikov s to osebo precej manj.
Glede predavanj pa ti ne znam svetovati. Lahko se usedeš bolj zadaj, če ti je nelagodno, da bi te gledal/a; ali pa bolj spredaj, če ti je nelagodno da to osebo vidiš. Na predavanje se čim bolj pripravi, med predavanjem pa skušaj čim več zapisati, razmisli, če česa ne razumeš, čim več sprašuj...
Morda se ti zdaj zdi, kot da v celi predavalnici vidiš le to osebo, ampak sčasoma boš spoznala več ljudi, pogovarjaj se z njimi med odmori, poišči si družbo ki ti ustreza (brez drame in opravljanja). Vso srečo in verjamem da boš našla veliko enako mislečih! <3Citiraj