Imam fanta, s katerim sem že 4 leta. Ker oba delava stran od doma, živiva skupaj že 2 leti. Je vse kar bi si punca lahko želela. Prijazen, ljubeč, dobro kuha, lahko mu zaupam, njegova družina me ima rada in moja njega. Imam pa veliko težavo, v zvezah sem že od 16 leta. Zdaj sem stara 23. Prišlo je obdobje ko si želim biti samska in "uživati". Na skrivaj si dopisujem tudi z drugimi fanti. Počutim se zelo slabo in krivo. Strah me je, da bi na neki točki lahko prišlo do varanja, ker se ne morem zadržati. Fanta si ne upam pustiti ker se mi zdi, da mi bo kasneje žal. Problem je, ker se z njim vidim v prihodnosti. Imam samo obdobje ko bi rada bila samska ampak vem, da bo po tem z mojim trenutnim fantom zagotovo konec. Ne zasluži si tega, od mene ni pošteno da mu ne dajem 100%. Vedno je v ozadju mojih misli nekdo drug. Prosim za pomoč, kaj storiti. Zelo bi bila hvaležna za odgovor.
Uredništvo
Špela Dugonik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala za tvoje sporočilo ter za tvojo odprtost in iskrenost glede situacije, v kateri se nahajaš. Naravno je razmišljati o tem, kako bi bilo »uživati v samskem življenju«, še posebej, če tega v odraslosti še nisi izkusila. Razumem tvoj notranji konflikt, saj imaš ob sebi partnerja, ki ti nudi občutek varnosti in s katerim se vidiš tudi v prihodnosti. Po eni strani te privlačijo ideje o raziskovanju priložnosti zunaj razmerja, po drugi pa te obremenjuje misel, kaj bi uresničitev teh idej pomenila za vajin odnos.
Pomembno je, da si vzameš čas za razmislek o tem, kaj ti pomeni trenutna zveza in kaj si želiš v življenju. Vprašaj se, zakaj si želiš biti samska. Morda želiš raziskovati nove izkušnje in vidike svojega jaza? Tovrstni potrebi lahko na primer zadostiš tudi brez, da bi se morala zato odpovedati partnerju (skozi nove interese, prijateljstva, hobije ipd.). Ali pa morebiti čutiš, da ti trenuten odnos ne nudi vsega, kar iščeš, oziroma te pri tem ovira?
Omenjaš tudi, da si dopisuješ z drugimi fanti in da te skrbi, da bi lahko prišlo do varanja. To sicer že nakazuje na visoko stopnjo samozavedanja, a ti predlagam še globlji razmislek. Kaj bi rekla, da te k temu spodbuja – je to radovednost, potreba po potrditvi, ali morda občutek, da tvoje čustvene potrebe v trenutnem razmerju niso zadovoljene? Pomembno je, da si iskrena do sebe, saj ti bo to pomagalo sprejeti optimalno odločitev.
Koristno bi bilo tudi, če se o tem pogovoriš z nekom, ki mu zaupaš, kot je družinski član ali prijateljica. Tako boš dobila dodaten, bolj nevtralen pogled na situacijo. Kaj meniš o tem, da bi se pogovorila tudi s samim fantom? Odprt dialog ti lahko pomaga bolje razumeti, kako se oba počutita in kaj potrebujeta od vajine zveze.
Zapomni si, da pri sprejemanju odločitev ni treba hiteti. Daj si čas in prostor, da raziščeš te misli in oceniš, kaj je najbolje zate. Pri tem je pomembno, da si poštena tako do sebe kot do njega – karkoli storiš, stori s spoštovanjem do obeh. Če se odločiš nadaljevati razmerje, naj to ne bo iz strahu pred obžalovanjem ali krivdo, temveč zato, ker si tega želiš in verjameš, da te bo dolgoročno osrečevalo ter izpolnjevalo. Če se odločiš prekiniti razmerje, pa to stori iz prepričanja, da je odločitev najboljša za oba.
Upam, da sem ti vsaj malo pomagala, še naprej pa sem tukaj v primeru dodatnih vprašanj ali pomislekov.
Lepo bodi,
Špela Dugonik, dipl. psihologinja (un)