Živjo !
Mene je zelo strah priznati,da sem bisexual.Nisem še čisto prepričana,ampak mislim,da sem.
Staršem si ne upam povedati,ker me je strah kako bodo reagirali.
Moji sošolci so zelo nesramni do ljudi ,ki niso takšni kot se od njih pričakuje(da je punca v fanta in fan v punco).In ko jim rečem,da to ni nič takega in,da jaz take ljudi podpiram se mi smejijo in govorijo,če sem lešnika.Nevejo,da sem bi.In nevem zakaj vsi mislijo,da so lahko samo geyi in lesbike. Kaj naj naredim,da se bodo nehali norčevati in kako naj prikritem kaj sem v resnici.
Uredništvo
Legebitra

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
Najprej hvala za tvoje sporočilo. Verjamem, da te je strah priznati, da si biseksualna oseba. Zelo normalno je, da najprej tudi pri sebi potrebujemo kar nekaj časa, da svojo spolno usmerjenost sprejmemo in jo začnemo tudi živeti. To je čisto okej. Večina oseb potrebuje čas, da sprejmejo same sebe, ko ugotovijo, da niso heteroseksualno usmerjene in da so jim všeč tudi osebe drugih spolov. Naslednji korak je razkrivanje drugim; vedno pa se lahko razkrivaš samo tistim, ki se jim želiš in pri tem ne rabiš hiteti.
Razkritje staršem je lahko zelo stresno, saj so nam pogosto najbližje osebe s katerimi živimo in smo od njih tudi odvisni. Sprejemanje staršev nam je zato zelo pomembno, sploh v najstniških letih, saj nam dom in družina pomenita osnovno varnost in zaupanje.
Se ti zdi, da starša sta oz. bi lahko bila podporna? Predvsem je pomembno, da se jima razkriješ takrat, ko si za to pripravljena. Verjamem, da te je v tem trenutku tega strah saj so starši pogosto lahko presenečeni ali celo šokirani ter potrebujejo čas, da informacijo vzamejo in jo sprejmejo - ni pa nujno vedno tako. V primeru, da se čutiš pripravljeno in si tega želiš, predlagam, da si iskrena in jima poveš, kaj dejansko čutiš. Lahko se tudi najprej razkriješ enemu starši, za katerega se ti zdi, da je bolj podporen, in nato drugemu. Lahko jima kar direktno poveš, da si bi, lahko pa se na to prej tudi pripraviš in poiščeš stavke, besede, ki so ti v pomoč. Pomisliš lahko tudi na prostor v katerem bi se ti bilo najbolj varno in udobno razkriti.
Napisala si, da so tvoji sošolci do biseksualnosti precej nestrpni. Je morda na šoli kakšna zaposlena, ki bi to lahko razumela in bila odprta do LGBTIQ+ tematik? O takih stvareh je namreč pomembno govoriti tudi z zaposlenimi na šoli (seveda v primeru, da so LGBTIQ+ sprejemajoče), da vedo, kaj se v razredu dogaja in da lahko v zvezi s tem tudi kaj naredijo. Nihče namreč ne bi smel biti odrinjen in zasmehovan zaradi njegovih življenjskih okoliščin, katera je tudi biseksualnost.
Kot sem že omenila ti z razkrivanjem ni treba hiteti in lahko se razkriješ samo tistim, katerim se želiš. Za tiste, ob katerih ti ni udobno, lahko tudi za nedoločen čas ostaneš nerazkrita. Če zaznaš, da so osebe okrog tebe do LGBTIQ+ skupnosti nestrpne, jih lahko o tem informiraš (v primeru, da se s tem počutiš okej in ne preveč izpostavljeno), lahko jim stvari razložiš in s tem vzpostavljaš LGBT prijazen prostor zase in tudi za druge. Če čutiš, da si na ta način preveč izpostavljena in se v tem sama, lahko med sovrstnicami_ki poiščeš tudi druge LGBT osebe, ki te bodo bolj slišale in razumele in s tem gradiš tudi LGBT skupnost okrog sebe.
V primeru, da imaš še kakšno vprašanje z veseljem nadaljujeva pogovor.
Topel pozdrav,
Eva Mulej Vrabič, mag. zak. in druž. štud.svetovalnica Legebitra
W3
W31RD-0
Hej. Jaz se soočam s podobnim problemom (kako povedati staršem da sem pan). Hočem ti samo povedati da imaš ves čas na tem planetu, in da če jim nočeš jim tudi ne rabiš povedati. Razumem če imaš neizmerno močno željo da se razkriješ, saj jo imam jaz tudi, ampak za te stvari si je treba vzeti čas. Toplo ti priporočam (iz iskušenj) da se prepričaš da bosta tvoja starša podpiralna, in da te bosta sprejela, saj se lahko spraviš v zelo nelagodno situacijo če slučajno nebi bilo tako. Predlagam ti pa tudi da si prebereš kakšne članke o tem. Nisem nikakršna profesionalka, ampak upam da ti je moj odgovor pomagal in da se bova skupaj uspeli prebiti čez led in se razkriti staršem. Imaš mojo podporo :)