Pozdravljeni,
imam eno tezavico. Torej jaz sem se samozadovoljevala od 12 leta. Zgodilo se je čisto po nesreči. Raziskovala sem svoje telo in dozivela orgazem. Takrat še sploh nisem vedela kaj se mi je zgodilo ampak od takrat naprej sem to počela ker mi je pasalo. Sele cez nekaj mesecev sem v knjigi prebrala da sem dozivela orgazem. Občutila sem sram ampak s samozadovoljevanjem nisem prenehala. Vedno ko sem dozivela orgazem sem se jezila na sebe in se gnusila sami sebi ker sem to pocela. Prisegala sem si da bom nehala ampak nisem mogla ker mi je bilo vsec. Tega nisem pocela pogosto. Dvakrat na mesec. Ko sem si tega zazelela. Enkrat pa se mi je zgodilo da mi je iz spolovila zacela teci prozorna tekocina v kar veliki kolicini ko sem prisla do vrhunca. To se mi ni zgodilo nikoli prej. Ze med samozadovoljevanjem sem cutila nek cuden pritisk. Drugace je bilo kot ponavadi ceprav sem prisla do vrhunca. Ni bilo tako prijetno. Res sem se zelo prestrasila ko mi je zacelo "špricati" iz noznice. Od takrat naprej sem se nekako bala samozadovoljevanja. Nekaj casa mi je bilo malo tezko brez tega potem pa sem se navadila in nisem obžalovala da sem prenehala. Potem pa sem med sanjami zacela dozivljat orgazme. V sanjah sem si tako zelo zelela to pocet. Najprej so bili orgazmi intenzivni nato pa vedno bolj blagi in ker se že vec mesecev nisem samozadovoljevala se je to prenehalo. Postopoma se mi je spolnost zacela zelo upirati. Zavedam se da to ni nic slabega ampak vsakic ko smo se v šoli pogovarjali o tem sem cutila sram in tudi neke vrste paniko. Ko smo gledali film v katerem je bila spolna scena sem gledala stran ker se mi je zdelo narobe da bi gledala. Zacela sem se sprasevati kaj je narobe z mano. Nikoli se mi spolnost ni zdela slaba in tudi ko smo bili otroci nisem cvilila in se hihitala ko smo se pogovarjali o tem. Zdaj pa se pocutim tako otrocje ker moji sošolci govorijo o masturbaciji, seksu,...jaz pa kot otrok recem "fuj". Bi bilo mozno da gre za spolno represijo? Na internetu sem slucajno nasla nek posnetek z naslovom "Signs that you are sexually repressed and not A-sexual" in veliko stvari sem prepoznala pri sebi. Po šestih mesecih sem se odlocila da bom vseeno spet poskusila s samozadovoljevanjem ker ima pozitivne ucinke na telo. V glavo sem si vbila da ni nic narobe s tem in uspelo mi je prit do vrhunca ampak nisem ravno uzivala. Pa orgazem je bil zelo blag. Kaj se mi dogaja? Ali bom sploh še kdaj zmogla uzivati v spolnosti?
Prosim za nasvet ker ne vem vec kaj naj.
Hvala že v naprej in lep dan
Uredništvo
Ajda Busija-Novak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Hvala, da si mi pisala. Iz tvojega zapisa razberem, da si se v preteklih dveh letih kar veliko ukvarjala s spolnostjo in željo po spolnosti, pa tudi s svojim telesom. Žal mi je, da si ob masturbiranju čutila sram in da si se zaradi užitka sama sebi gnusila. Prozorna tekočina, ki ti je brizgala iz nožnice je ženska ejakulacija, podobno kot pri moških priteče sperma iz penisa. Ejakulacije med orgazmom ne doživijo vse ženske, vendar pa je ta vseeno povsem običajna in te ne bi smelo skrbeti.
Želja po spolnosti in po doživljanju užitka je univerzalna in jo običajno občutimo vsa bolj razvita živa bitja. V obdobju mladostništva najstniki velikokrat iz zanimanja in želje po spolnosti začnejo raziskovati svoje telo, pogosto preko samozadovoljevanja. S tem ni nič narobe, prav nasprotno, v mejah normale je samozadovoljevanje celo zelo koristno kot si pred kratkim sama ugotovila. Poleg dobrega počutja in nižanja stresa, lahko preko samozadovoljevanja spoznavamo tudi svoje telo in spolni užitek ter ugotovimo, kaj nam je pri spolnosti všeč in kaj ne. Tako lahko imamo kasneje bolj zdrave odnose s partnerji in zadovoljujoče spolno življenje.
Kljub napisanem pa je res, da je v družbi samozadovoljevanje, še posebej pri mladostnicah, nekako nesprejeto. Vseeno pa veliko deklet tvoje starosti masturbira, tudi če o tem ne govorijo. Zato ker je samozadovoljevanje v družbi še vedno nekakšen tabu oziroma tema, o kateri se ne govori, ali pa je celo posredno nakazana kot nerodna ali gnusna, je zelo možno, da si to stališče ponotranjila. Na tak način bi pri tebi lahko morda prišlo do spolne represije, še posebej če ob masturbiranju redno občutiš negativne občutke kot so krivda, sram in gnus.
Priporočala bi ti, da začneš v prostem času brati več o samozadovoljevanju in spolnem užitku. Mogoče boš ob prebiranju člankov ali poglavij v knjigi nekako ponotranjila, da je želja po spolnosti in užitku nekaj običajnega. Če ti ni nerodno, bi se lahko o tem pogovorila tudi z drugo žensko osebo, ki ji zaupaš. To je lahko tvoja mama, prijateljica ali starejša sestra. Mogoče boš skozi pogovor lažje predelala svoja čustva in si oprostila za svoje želje in dejanja.
Poskusi si tudi dati čas. Že čez nekaj mesecev, se bodo tvoja občutja morda nekoliko umirila in boš popolnoma drugače gledala na spolnost. V prostem času se lahko ta čas osredotočiš na druge hobije, ki jih imaš, samozadovoljuješ pa se, ko si tega želiš. Če boš opazila, da boš po nekaj mesecih še vedno razmišljala samo o spolnosti in samozadovoljevanju, ob pogovorih o spolnosti pa čutila paniko, ti svetujem, da se pogovoriš z mamo, če bi te pospremila do osebnega zdravnika, da mu zaupaš svoje težave. On te bo znal usmeriti naprej, če bo spoznal, da potrebuješ pomoč.
Verjamem, da se bo s časom vse uredilo, če bi se pa stanje le še poslabšalo, mi pa le še piši. Mnogo mladostnikov ima pri raziskovanju spolnosti vihrav in nekoliko spremenljiv odnos do samozadovoljevanja, lastnega telesa in raziskovanja spolnosti z drugo osebo.
Pošiljam ti velik objem.
Ajda Busija-Novak, mag. psihologije
Fr
Frend
Nic ni narobe s tabo. Dozivela si izliv k jih nekatere punce ne morejo. V spolnosti bosd sproscena in uzivaj sama s seboj. Ne se obremenjevat s sramom po orgazmu, ker je nesmiselno. Bofi to kar si in uzivaj
M
Hvala za pomoč in spodbudo. Res mi je pomagalo že to, da sem nekomu zaupala, ker do zdaj o tem nisem govorila. Odleglo mi je, da z mano ni nič narobe. Potrudila se bom na spolnost gledati drugače.