Lep pozdrav!
Stara sem 14 let in obiskujem 9.razred. Opazila sem da v zacetku 8.razreda se je moje vedenje zelo spremenilo, ampak ne vem zakaj. Septembra 2021 mi je skratka tudi babica umrla, ampak sploh nimam obcutka da je to to. Moja tezava je, da sem izgubila interes za ucenje,šolo,sploh nimam vec energije,ni mi do druzenja,zvecer ne morem zaspati,vse kar se dogaja okoli mene me skrbi tudi vsaka malenkost. Veckrat sem pomislila na samomor...Imam obcutek kod da nimam nobenega ob sebi.Moje ocene so vedno slabse  in sploh se mi zdi da mi gre vse zmeraj na slabse.
Torej moje vprasanje je, ali morda veste kaj se dogaja z mano, zakaj se vse to dogaja?
• Uredništvo
Sara Seršen

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Hvala, da si se obrnila na nas in nam zaupala svojo težavo. Iz opisanega je moč čutiti, da ti ni lahko in verjamem, da trenutno doživljaš močno stisko. Je pa zelo pohvalno in pogumno od tebe, da si začela iskati pomoč! S tem si naredila enega izmed težjih in večjih korakov.
Sprememba tvojega vedenja se je lahko zgodila zaradi smrti babice. Ni nujno, da je direktno povezano s tem, lahko je ta dogodek v tebi prebudil kakšno staro rano, ki je sedaj prišla na površje. Lahko so se od takrat naprej zvrstili še kakšni drugi dogodki in je vse skupaj pripeljajo do tvoje trenutne stiske. Si namreč tudi v obdobju pubertete, kjer tvoje telo doživlja številne spremembe in lahko tudi to kdaj povzroči določene stiske, čeprav se dogajajo povsem naravni procesi.
Kar ti lahko jaz svetujem preko našega spletnega svetovanja, je naslednje:
Pri razumevanju, kaj se ti trenutno dogaja in hkrati do orodij, ki ti pri tem lahko vsaj malo pomagajo, ti lahko pomaga naš priročnik Kaj lahko naredim, da mi bo lažje?, ki ga lahko najdeš na naslednji spletni strani: https://live.editiondigital.com/e/221cpgqsc/prirocnik-kaj-lahko-naredim-da-mi-bo-lazje#!page1. Če ti karkoli v priročniku ne bi bilo jasno ali bi si želela dodatne razlage, mi samo napiši in z veseljem pomagam ter dodatno razložim.
Poskusiš lahko, da si ustvariš dnevno rutino - kaj narediš zjutraj, ko se vstaneš, kaj ko prideš iz šole, kaj preden greš spat. Poskusi uvrstiti v rutino dejavnosti, ki jih rada počneš, ki ti vzbudijo vsaj malo veselja - lahko je to poslušanje glasbe, ples, risanje... Poskusiš lahko s pisanjem dnevnika hvaležnosti preden zaspiš ali preden začneš dan. Lahko je tvoja rutina, da si vsako jutri vzameš 10-15 minut in si privoščiš skodelico toplega čaja ob tvoji najljubši glasbi. Če boš videla, da ti rutina ne ustreza, potem to opusti. Nekaterim ljudem namreč zelo ustreza, drugi pa se lahko počutijo na nek način ujeto in premalo svobodno. Poslušaj sebe in svoje občutke.
Prav tako bi ti tudi svetovala zmerno telesno aktivnost - npr. sprehod ali počasen tek ali kakšno drugo aktivnost, saj lahko to pomaga pri izboljšanju tvojega razpoloženja.
Preko spletnega svetovanja na žalost ne moreva podrobneje raziskati tvojih težav in ti tudi ne morem odgovoriti na tvoje vprašanje, kaj se s tabo dogaja in zakaj. Razlogov je lahko nešteto. Zato ti toplo svetujem, da se obrneš na šolsko psihologinjo. Priporočila bi ti tudi, da se o svojih težavah odkrito pogovoriš s svojimi starši. Če bi ti bilo lažje, lahko prosiš tudi šolsko psihologinjo, da ti pri tem pomaga. Lahko pa pomoč poiščeš tudi v tebi najbližjem centru za duševno zdravje otrok in mladostnikov (seznam centrov najdeš na tej povezavi: https://www.zadusevnozdravje.si/kam-po-pomoc/centri-za-dusevno-zdravje/otroci-in-mladostniki/). Za obisk kliničnega psihologa ni potrebna napotnica osebnega zdravnika, ampak lahko s starši pokličete v center in se naročiš. Preko pogovorov s psihologom ali psihologinjo boš lahko prišla do odgovorov na svoja vprašanja, hkrati pa bosta v tebi krepila moč, s katero boš lahko težave premagala.
Omenila si tudi, da si že pomislila na samomor. Ko je stiska tako huda, pokliči na enega izmed brezplačnih telefonov v stiski TOM telefon 116 111 (deluje med 12h in 20h uro vsak dan) ali zaupna telefona Samarijan in Sopotnik 116 123 (ki delujeta vsak dan 24 ur). Pogovor pomaga! Še več kontaktov, kjer lahko poiščeš pomoč, najdeš na tej spletni strani: https://www.tosemjaz.net/poisci-pomoc/. Vedno si tudi dobrodošla v naši spletni svetovalnici, kjer se ti bomo potrudili čimprej odgovoriti. Ob res hudih stiskah ti svetujem, da pokličeš na enega izmed telefonov, saj ti bo oseba lahko takoj pomagala olajšati stisko.
Vse kar se ti dogaja, lahko doživlja povsem vsak izmed nas. Pogumna in močna si! Želim ti, da boš z vsakim dnem bolje in da boš svoje težave uspela čimprej rešiti. Lahko bo kdaj težko, ampak ne obupaj in vztrajaj. Če ti lahko še kakorkoli mi pomagamo, se ponovno oglasi in ti z veseljem odpišemo.
Pošiljam ti en velik objem,
Sara Seršen, mag. psihologije