Pozdravljeni, zadnje case se skoraj vsak dan obremenjujem, sekiram in zelo prevec razmisljam in se poglabljam v teme, ki mi niso pri srcu. Npr. po socialnih omrezjih zasledim punco, ki razlaga o psihicnih motnjah,slabem pocutju...Nato jas zacnem razmisljat o tem saj imam tudi psihicne probleme in po vrhu tudi anksioznost in panicne napade.Ko zasledim kakrsno koli temo glede podobnih problemov ki jih imam jas se poglabljam v tistem trenutko v ko temo se vedno globje tako globoko dokler ne pridem do misli da bomo vsi ljudje enkrat umrli in da se ljudje staramo....to me spravlja v zalost in takoj padem v jok, saj me ta tema zelo pretrese. To sem dala eden primer, ki se mi dosti krat ponovi.Dosti krat pa se tudi sekiram, da nimam prijateljic, da so vsi ljudje sebicni, da nimam prijateljice, ki bi ji lahko zaupala...Ali pa tudi dosti krat se jocem zaradi svoje samopodobe, da nisem zadovoljna v svoji kozi in da mi gre vse najslabse. Res je da kot oseba sem pa zelo crnogleda in negativna, kar vem da ni prav...Sem pa tudi dostikrat ponosna na sebe in na to kar imam...Nevem kaj se dogaja z mano, to se dogaja vsaj 5krat na mesec, ko imam taksne izpade.Strah me je da bi to bili kaksni zacetki depresije ali pa karkoli, prosim vas za nasvet.Najlepsa hvala.
Uredništvo
Urška Žerak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala, da si se oglasila in mi zaupala svoje težave. Če te prav razumeš opisuješ, da ti je težko, ker se soočaš z anksioznostjo in paničnimi napadi. Bi mi lahko morda zaupala kaj več o tem? Kako se sicer počutiš? Zelo pogumno je, da si poiskala pomoč.
Opisuješ tudi, da te žalosti, ker nimaš prijateljice, ki bi ji lahko zaupala. Bi mi morda lahko povedala kaj več o tem, kakšne odnose imaš z vrstniki in prijatelji? Si svoje težave morda že zaupala kateri izmed bližnjih oseb? Morda bi bilo dobro, če bi se o svojih občutkih pogovorila z nekom, ki mu zaupaš. Morda s svetovalno delavko na šoli ali kakšnim drugim strokovnim delavcem? Pogovor te bo razbremenil in ti lahko pomaga pri boljšem prepoznavanju lastnega doživljanja.
Pišeš, da te je strah, ker občasno zelo negativno razmišljaš o sebi in o svetu. Povsem razumljivo je, da se zaradi negativnih misli slabo počutiš. Pri premagovanju negativnih misli si lahko pomagaš s katero izmed tehnik preusmerjanja misli. Morda lahko poskusiš tudi s tem, da si v dnevu določiš čas, ki bo namenjen skrbem. Na primer opredeliš časovni okvir med 17.00 in 17.30. Če opaziš, da se ti pojavljajo negativne misli tekom dneva, si reci: »Aha, pojavila se je negativna misel. Z njo se bom ukvarjala v »uradnih urah (npr. ob 17.00).« Nato misel spusti dalje, lahko jo tudi zapišeš, če meniš, da ti bo tako lažje. V izbranem času se posveti vsem negativnim mislim, ki so se ti pojavili tekom dneva (išči argumente, načrtuj, kako bi jih rešila). Po tem času se razvajaj s prijetno aktivnostjo.
Predlagam, da poskusiš s kakšno izmed opisanih tehnik. Vsak izmed nas je edinstven, zato nam tudi pomagajo različne tehnike. Na spodnji povezavi najdeš še nekaj nasvetov, ki so ti lahko v pomoč pri soočanju z anksioznimi mislimi.
Predvsem poskusi razmišljati v smeri, da je vsakdo izmed nas edinstven in ima mnogo pozitivnih lastnosti, ki jih lahko ponudi ljudem okoli sebe. Pomembno je tudi, da poskrbiš zase in za svoje zdravje. Prijateljski odnosi, dovolj spanca, gibanje, ustrezna hrana in ukvarjanje z aktivnostmi, ki te veselijo in sprostijo, lahko pomembno doprinesejo k izboljšanju tvojega počutja.
Vesela bom, če se še kaj oglasiš in mi zaupaš, kako napreduješ. Če se želiš še o čem pogovoriti, sem ti na voljo.
Želim ti vse dobro.
dr. Urška Žerak, mag. psihologije