IMAM SIMPATIJO KI NI LE SIMPATIJA TEMVEČ PRAVA LJUBEZEN.PRED ŠTIRIMI MESECI KO MI JE POVEDAL DA NI V MENE ( 29.MAJ.2025) SE JE DO MENE OBNAŠAL ZELO NESRAMNO , IGNORIRAL ME JE , NI ME GLEDAL V OČI , NI SE ZADRŽEVAL V ISTIH PROSTORIH KJER SEM BILA JAZ, NA SPLOH SE MI JE IZOGIBAL . ZDAJ KO JE NOVO ŠOLSKO LETO JE MALO ČUDEN KOT DA BI SE SPREMENILA NJEGOVA ČUSTVA IN ON HKRATI . ZDAJ ME VEČKRAT POGLEDA ( OPAZUJE) KO MISLI DA GA NE VIDIM A ON NE VE DA KO VSTOPIM V ŠOLO MISLIMSAMO NA NJEGA. ZDAJ SE DO MENE OBNAŠA ZELO PRIJAZNO , ZADRŽUJE SE V ISTIH PROSTORIH KJER SEM JAZ ( TUDI ČE GREJO VSI FANTJE VEN ON OSTANE TAM KJER SEM JAZ, IN NE MORE GLEDATI NOBENE DRUGE KER SEM VSAKIČ Z DRUGO PRIJATELJICO), HODI MIMO MENE SE VČASIH KAR ZALETI VAME ČEPRAV IMA DOVOLJ PROSTORA,VES ČAS DELAVA OČESNE STIKE, IN NE IGNORIRA ME . DANES SE JE CELO ŠE POGOVARJAL Z MANO. NI MI VŠEČ KER MI DAJE MEŠANE SIGNALE IN NEVEM KAJ VSE TO POMENI .
RABILA BI POMOČ DA BI VSAJ NEKAKO RAZUMELA KAJ SE DOGAJA.A JE MOŽNO DA SO SE NJEGOVE MISLI SPREMENILE IN SEM MU VŠEČ?
• Uredništvo
Nika Verbič

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena,
pišeš, da imaš simpatijo, ki se je nekaj časa do tebe obnašala zelo nesramno, te je ignorirala in se te izogibala. V novem šolskem letu pa si opazila, da se je fantovo obnašanje spremenilo, in sicer te sedaj ne ignorira, je do tebe prijazen in se pogosto nahaja v tvoji bližini. Takšno obnašanje je v vašem razvojnem obdobju (mladostništvo) zelo pogosto, saj se mladostniki še iščete, spoznavate, kaj vam je/ni všeč, hkrati pa se oblikuje tudi vaša identiteta. Vsi te mešani signali, ki jih opisuješ, ter spreminjajoče se mnenje znajo biti res naporni, saj lahko ne veš, »kje si« v nekem odnosu…takšne situacije so v osnovni šoli kar pogoste, zato vedi, da nisi sama v tem.
Vem, da si želiš razjasniti celotno situacijo, razumeti to spremembo pri fantu in si želiš, da bi lahko vedela o čem razmišlja, ampak to žal ni mogoče. Misli drugih namreč ne moremo brati. Moraš vedeti tudi to, da fantje izražajo čustva drugače in na različne načine. Eni v tem času več »nagajajo«, izzivajo in so do simpatije lahko celo nesramni. Spet drugi pa so lahko bolj pozorni, ustrežljivi in prijazni. Zavedati se moraš tudi tega, da so fantje v primerjavi s puncami tudi malenkost bolj »nerodni« pri izražanju svojih čustev in tudi oni občutijo strah pred tem, da bi jih druga oseba zavrnila. Sploh, če bi ji izrazili, da jim je všeč.
Kaj on čuti, kako se počuti  oz. kaj razmišlja je torej uganka. Bolj, ko razmišljaš o njem, bolj verjetno je, da si ustvarjaš neko idealizirano podobo fanta, ki ni nujno odraz realnosti. Če sem prav razbrala ti tega fanta ne poznaš prav dobro, imam prav? Tako da bi bilo v prvi vrsti dobro, če bi obstajal način, da se spoznata. Tako boš dejansko opazila, ali ti je zares všeč kot celota in ne samo vizualno.
Mladostništvo je torej tudi čas sprememb – lahko se spremenijo prijateljstva, simpatije, slog oblačenja, okus za glasbo, kaj si oseba želi postati…preference se torej lahko spremenijo. Tako kot nam je na primer všeč ena prijateljica, zatem pa ne več, gre lahko za podobno stvar tudi pri simpatijah. V enem obdobju nam je lahko všeč neka oseba, kasneje druga…a preden mi te osebe ne poznamo, res ne moremo vedeti, ali nam je zares všeč. Lahko nam je vizualno zelo privlačna, karakterno pa se lahko ne ujamemo. Tako da bi se mi zdelo dobro, če bi ga lahko uspela na nek način bolje spoznati. To lahko storiš skozi pogovor – npr. pogovor o tem, kako je, kaj mu je všeč, s čim se ukvarja ipd. Seveda ne vse na enkrat, ampak postopoma. Skozi pogovor boš namreč tudi začutila, kaj se pri tebi in pri njemu dogaja. Se ti zdi, da bi bilo to izvedljivo? Skozi čas boš videla, kako vama bo šlo, zatem pa bi mu lahko tudi povedala, kaj čutiš. S tem bi ga morda opogumila, da bi tudi sam izrazil, kaj čuti. Ampak ne prehitevajmo stvari. Najprej ga skušaj spoznati:). Pri tem pa ohrani določeno mero distance v smislu, da ne delaš prehitrih zaključkov.
Drugače pa je glede mešanih signalov tako – oseba je dejansko lahko zmedena sama pri sebi in v resnici ne ve, kaj si želi, ter zato daje mešane signale. Lahko jo je strah in je to del procesiranja vsega skupaj. Ker ste še zelo mladi gre lahko tudi za nespretnost in pomanjkanje izkušenj. V nobenem primeru ni prijetno za drugo osebo.
Ne glede na to, kako se bo stvar odvila pa moraš vedeti, da si vredna in dovolj dobra točno takšna, kot si!:) Pred sabo imaš še veliko let življenja, še veliko simpatij, novih prijateljstev in dogodivščin…tako da vzemi to vse skupaj kot igro življenja, ki jo igramo vsi. Če ne zdaj, boš videla, da boš ob pravem času spoznala svojo osebo. Vse bo ob svojem času, stvari ne moremo prehitevati ali jih izsiliti. Tako je tudi pri čustvih, četudi si morda tako zelo želimo, da bi bili nekomu všeč, tega pri tej osebi ne moremo izsiliti, tako kot tudi mi sami pri sebi ne moremo spremeniti tega, če nam nekdo res ni všeč.
Upam, da ti je odgovor vsaj malo v pomoč. Če boš imela še kakšno vprašanje, pa mi kar napiši.
Lepo te pozdravljam,
Nika Verbič, dipl. psihologinja (un)