Pozdravljeni,
že večkrat sem imela sanje, katere ne razumem.
Dvakrat sem se v sanjah s sošolcem poljubljala na usta. Enkrat, se mi zdi, da sem celo "začutila" njegov jezik. V realnem življenju se še nisem poljubljala na usta z nikomer. Ta fant se mi zdi simpatičen, ima zelo lepo postavo. Takrat mi je bil ta sošolec všeč.
Enkrat sem se v sanjah poljubljala na usta še z enim sošolcem, ki se mi ne zdi ravno simpatičen. Mislim, da mi takrat, ko sem imela te sanje, ni bil ravno všeč, ali pa... Vsak zdaj mi ni.
In enkrat sem v sanjah imela spolni odnos s starejšim fantom. Ima 17 let! Zakaj sem to sanjala?
Čudno mi je, ker se teh sanj zelo dobro spomnim. Nikoli mi ne dajo miru. Velikokrat razmišljam o njih. Seveda se ob misli manjše počutim fenomenalno, ampak me teži to, ker ne vem, kaj pomenijo. Ali mogoče veste vi? Kaj naj naredim?
Hvala za odgovor!????
Uredništvo
Brane But

Odgovor svetovalca:
Draga Pikica!
Že večkrat si sanjala, da se poljubljaš s kakšnim fantom, enkrat pa tudi, da si imela spolni odnos. Sprašuješ, zakaj si tako sanjala in kaj pomenijo tvoje sanje. V realnem življenju se še nisi z nikomer poljubljala na usta. Tvoje sanje ti ne dajo miru, velikokrat razmišljaš o njih in sprašuješ, kaj naj narediš. Naj ti kar povem, da takšne sanje niso nobena posebnost, ampak kar precej normalen pojav v tvojih letih.
Na TSJ sem že večkrat odgovarjal na razna vprašanja o sanjah (kaj sanje pravzaprav so, zakaj sanjamo in kaj lahko sanje pomenijo). Na tem mestu naj na kratko povzamem informacijo o različnih izvorih sanj. Na splošno lahko navedemo naslednje vzroke sanj:
1. Vzrok sanj je lahko v nadaljevanju dnevne duševne dejavnosti, interesov in želja, zato človek pogosto sanja o tem, kar je prejšnji dan doživel ali o čemer je prejšnje dneve premišljeval.
2. Vzrok sanj je lahko tudi spomin; zanimivo je, da segajo sanje tem globlje v preteklost, čim globlje je spanje.
3. Pogosti vzroki sanj so fiziološki dražljaji . Če ima npr. človek mrzle noge, lahko sanja, da plava; če leži na roki, tako da ovira kroženje krvi, lahko sanja, da ga nekdo preganja, a ne more zbežati, ker je privezan ipd. Znane so npr. mučne sanje (boji z divjimi zvermi, s strahotnimi prividi ipd.).
4. Posebni vzroki sanj so budilni dražljaji (npr. budilka, ropot, govorjenje), ki so večkrat združeni z nasprotno željo, da bi ne bilo treba vstati.
5. Pogosto sanja človek o tem, kar si želi, da bi se zgodilo. Freudu so npr. sploh vsake sanje izpolnjevanje (podzavestnih) želja.
Kot torej vidiš, človek pogosto sanja o tem, kar si (zavestno ali podzavestno) želi, da bi se zgodilo, oziroma o tistem, o čemer pogosto čez dan razmišlja, sanjari, si želi.
Zakoračila si že v puberteto, hormoni nastajajo in se kopičijo v tebi, nastajajo pa tudi spolne potrebe, ki kličejo po zadovoljitvi, kar vse se odraža v tvojih sanjah. Sanjaš torej o tistem, kar si želiš, da bi se zgodilo. Si pa tudi že radovedna, kako bi bilo, če bi doživela poljube in še kaj več. In o tem večkrat razmišljaš. Tvoje sanje so nekaj popolnoma normalnega.
Sprašuješ, kaj naj narediš glede tvojih sanj. Ne naredi ničesar, imej se lepo ob takšnih sanjah. Ob tem pa daj času čas, ki bo prinesel poljube in tudi spolnost, ko bo čas za to. Za doživljanje kvalitetne in odgovorne spolnosti v realnem življenju pa je potrebna ob telesni tudi duševna in socialna zrelost, seveda pa ob nujnem predpogoju – ljubezen med partnerjema.
Brane But, univ. dipl. psiholog