mene pa zanima kaj naj naredim da se ponovno zbližam s prijateljem? se ni nič posebnega zgodilo ampak se mi zdi res čudno da se kar naenkrat noče več z mano pogovarjat in ves čas umika pogled pa kar neki rdeč rata pa se dela da ne obstajam. je res čudno ker sva prijatelja že od prvega in se normalno pogovarja z vsemi drugimi iz naše grupe. če bi ga pa vprašala zakaj je tako bi pa vse ratal še bolj čudn. ne vem kaj naj naredim ker tko mi pa res ni všeč kot je.
Uredništvo
Tanja Kodrič

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena,
če prav razumem si v dilemi, ker se tvoj prijatelj, s katerim sta bila dolgo časa zelo povezana, v zadnjem času do tebe vede drugače. Praviš, da se ne pogovarja s tabo kot prej, medtem ko z drugimi v skupini ni prišlo do te spremembe. Meniš, da se med vama ni zgodilo nič posebnega, kar bi lahko razložilo njegovo vedenje. Razmišljaš, kako bi se lahko ponovno zbližala ne da bi ga vprašala kaj se dogaja.
Povsem razumljivo je, da ti ni vseeno, še posebej če sta si blizu. In takšna nenadna odmaknjenost nas res lahko zmede, ker ni jasno, kaj jo je povzročilo. Morda gre pri tvojem prijatelju vseeno za nekaj, kar se sploh ne nanaša nate, a vpliva na njegovo vedenje. Lahko pa da nekaj čuti ali doživlja v zvezi s tabo, ampak tega (še) ne zna izraziti ali povedati. Vem, da se želiš izogniti pogovoru, a v takšnih primerih kaj drugega težko storiš. Sploh ni treba, da gre za veliko soočenje. Lahko povsem mirno in sproščeno pristopiš do njega in mu poveš, da si opazila, da se te v zadnjem času izogiba in da če ti je kaj zameril ali pa mu karkoli leži na duši, da si mu na voljo za pogovor. Na tak način mu daš vedeti, da ti ni vseeno, hkrati pa mu daš prostor, da se odloči ali ti bo povedal kaj se je zgodilo in če ja, kdaj in kako. Če ti slučajno ne odgovori in bo še naprej zadržan, to ne pomeni, da si naredila kaj narobe. Pomembno je, da narediš to, kar je zate prav in da pri tem ostaneš spoštljiva in odprta.
Če bi ti bilo lažje, mu lahko poskusiš poslati tudi kakšno prijazno sporočilo, vprašanje, ga povabiš na kakšno skupno aktivnost ali pa ga spomniš na kaj prijetnega, kar sta skupaj doživela. Tako se bo morda lažje sprostil in se sam odprl glede tega, kar ga muči. Ali pa ne in s tem tudi ni nič narobe. Včasih se stvari ne razpletejo takoj ali tako, kot bi si želeli, ampak čeprav zdaj morda ne veš, kaj se dogaja, se bodo stvari sčasoma verjetno razjasnile. Morda se bo pogovor zgodil naravno ali pa bo tvoj prijatelj sam pokazal, da želi znova navezati stik.
Pomembno je, da ostaneš iskrena in zvesta sama sebi, ne glede na to, kako se bo situacija razpletla. Lahko se zgodi, da se včasih odnosi za nekaj časa spremenijo, pa ne zato, ker bi bilo karkoli narobe, ampak ker se ljudje razvijamo in doživljamo stvari na različne načine. Včasih pa prav iz takšnih situacij nastanejo nova poglobljena prijateljstva, bodisi z isto osebo, bodisi z nekom drugim. Tvoj odnos do njega je nekaj zelo dragocenega in lepo je, da si pripravljena vložiti trud, saj s tem kažeš, da ti je res mar. Na koncu koncev pa ne pozabi nase, saj si tudi ti vredna odnosov, v katerih se počutiš dobro in sprejeto.
Držim pesti, da se bo stvar uredila ali vsaj razjasnila. Če boš želela še kaj podeliti, sem tukaj.
Vse lepo in dobro ti želim.
Tanja Kodrič, dipl. psihologinja (UN)
lo
love_is_evrywhr
na kratko: zalubu se je vate, hehe...