vedn so mi dugi praul zkaj sm tk tiha in res nevem kako naj to spremenim saj me to zelo prizadane. kr js ko sem doma sm cist drgcna kr sm sproscena in me ni nikoli sram pred druzino. takoj ko je zraven kdo ko ga nepoznam si neupam nic govoriti. v osnovni je bilo se vredu saj sem imela krog prijateljic katerim sem dokaj zaupala in sem bila znjimi sproscena. vendar zdaj sem pa v srednji soli in se kar nimam prijateljic. vse kar si zelim je vsaj ena prijateljica s katero bi bile skos skupaj in nebi rabla bit skos sama. ampak problem je da skos mislim da sm neki manj vredna in si nc neupam. in ko sem v soli vedn zgleam ful nesramna no vsej predvidevam zato jim tk nezamerm da se novjo zmenoj druzit. in zdej sm tud obupala in sm nehala probvat govorit ko tk vem da me nebojo maral. izolirala sm se od vseh in se hocm sprijaznat stem da sm pc sama. med malco sm vedno sama in grem v avto pa se velikrat jokam zka sm taka in si nc neupam. vcasih sam razmislam da bi koncala zivljenje kr se mi nezdi smiselno ziveti ce si nc neupam. edino kar me ohranja pri zivljenju je moja druzina najbolj moja sestra. znjo se lahko skorja o vsem pogovorim. vendar nevem vec kaj naj saj tudi nikoli nimam energije in vedno sem zaostna.
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
Pohvalno je, da si se odločila za delitev svojih misli in občutkov. V svojem vprašanju opisuješ, da bi želela imeti prijateljico, nekoga s kom bi lahko preživljala čas skupaj. Dodatno navajaš, da je zate izziv, da se sprostiš in pogovarjaš, ko so prisotne neznane osebe. Hkrati pa misliš, da se tvoji sošolci nočejo družiti s tabo. Tukaj bi poudarila besedo ''misliti''. To, da mi nekaj mislimo še ne pomeni, da je res tako. Čez našo glavo na vsakodnevnem nivoju gre vsaj 4000 spontanih misli. A misliš, da vsaki izmed teh lahko zaupaš? Včasih se zgodi, da so misli bolj negativno naravnane in se hitro naredi začarani krog teh misli, kar nas tudi oddalji od realne slike. Mi morda mislimo, da točno vemo kaj si drugi mislijo ali kako se počutijo glede nas. V bistvu pa tega ne moremo vedeti, razen če nam oseba sama ne pove. Spodbujam te, da v prihodnje poskusiš prekiniti ta krog negativnih misli s tem, da se vprašaš: kakšne dokaze imam, da si drugi zares to misli? Lahko tudi poskusiš zagledati situacijo iz perspektive druge osebe, na primer: kaj bi povedala svoji prijateljici ali sestri, če bi imela enake misli?
Žal mi je, da je stiska, ki jo čutiš pripeljala do tega, da se občasno sprašuješ o smislu življenja. A bi mi lahko zaupala kako pogosto se pri tebi pojavijo te misli? V obdobju mladostništva so tovrstni občutki pogosti, saj se soočamo z različnimi spremembami. Poleg vseh značilnosti odraščanja se dogaja tudi prehod v novo okolje (kot je srednja šola), kar zahteva od nas novo energijo in prilagajanje. Ko stvari ne grejo tako, kot smo jih načrtovali pri tem prehodu se lahko pojavijo čustva žalosti, razočaranja. Mogoče se ti zdi, da bodo ta čustva ostala, ampak podobno kot se zaključi oblačen, deževen dan, so tudi ta obdobja minljiva. Lahko si pa pomagaš s tem, da deliš svoje misli z drugimi. Zdi se mi pomembno, da bi to, kar si zapisala tukaj podelila še z nekom. A bi se lahko pogovorila glede tega s svetovalno delavko na šoli ali kakšno drugo strokovno osebo, ki ji zaupaš (npr. učitelji, osebni zdravnik)? Navajaš, da je tvoja družina, še posebej sestra, velik vir pomoči zate. Ali je stiska, ki jo opisuješ nekaj, kar bi lahko delila z njimi, da bi te dodatno podprli in ti pomagali? Na tem mestu navajam še par virov, ki jih lahko kontaktiraš preko telefona:
- TOM telefon za otroke in mladostnike: 116 111 (brezplačna in anonimna pomoč, na voljo vsak dan od 12. do 20. ure)
- Klic v duševni stiski: 080 51 00 (anonimno in brezplačno, odprto vsak dan med 19. in 7. uro)
- Center za psihološko svetovanje Posvet: 031 704 707 (posvetovanja po telefonu in osebno)
Rada bi nadaljevala ta pogovor s tabo in ostajam ti na voljo, če bi to tudi sama želela. Mogoče se lahko bolj podrobno pogovoriva o tem kako bi si poiskala pomoč?
Do takrat te pozdravljam in ti želim, da bi bila do sebe čim bolj sočutna.
Ivona Popović, dipl. psihologinja (UN)