Pozdravljeni!
zanima me kaj narediti če te sošolec pretepa v šoli.
Ta sošolec ima odločbo, je poseben in ni uspešen v šoli. Pretepa mene in moje sošolke (npr. Katero izmed nas grobo prime za vrat, nas tepe s copati in zmerja...)
Imamo pa še enega, ki ima isto odločbo in ni uspešen v šoli. Zdaj pa teži samo meni in sicer da naj utihnem in sa naj ne komentiram pa nisem nič žaljivega rekla, in da naj se ne vmešavam v stvari, ki niso zame
V šoli pa sem to povedala in niso glede tega nič naredili samo pogovorili so se in to je za njih to.
Imamo pa še enega ki pa je sploh poseben. Z njim sem bila nekaj časa prijateljica in mu pomagala glede snovi, ki je ni razumel. Čez nekaj časa pa pride do mene in mi reče da sem "glupa" in mene je to zelo prizadelo. Spet je nekaj časa minilo in potem ta sošolec pride mimo mojega doma in me lepo pozdravi in vpraša kako sem. Zanima me kaj naj v takem primeru naredim?
Hvala za vsak odgovor in vsakega bom vesela.
Uredništvo
Urška Pisar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljeno dekle,
najprej hvala, da si se obrnila na svetovalnico in si delila svojo stisko.
Pišeš o sošolcih, ki izvajajo fizično in/ali psihično nasilje nad tabo ter preostalimi sošolkami. Praviš, da si to že posredovala zaposlenim, ki so se z nasilneži pogovorili, ni pa občutiti kakšne spremembe. Verjamem, da se ob vsem tem počutiš nemočno, prestrašeno in zaskrbljeno. Ni prav, da se sošolci obnašajo na načine, kot si opisala, hkrati pa zaposleni na šoli takšnega vedenja ne bi smeli tolerirati in bi si morali v največji meri prizadevati, da to nasilje ustavijo. Zato je pomembno, da o tem spregovoriš - še enkrat se obrni na razredničarko ali pa svetovalno delavko na tvoji šoli in ponovno povej, kaj se dogaja. Pri tem je pomembno, da si najdeš podporo, torej nekoga, ki te bo razumel, podpiral in ti pomagal pri tem, da se boš počutila bolj varno.
Izpostavila si tudi dogajanje med tabo in sošolcem, s katerim sta bila prijatelja. Ker ti je izrekel grdo besedo, si se, povsem razumljivo, počutila žalostno in ranjeno. Ta sošolec te je čez nekaj časa zopet ogovoril in sedaj nisi povsem prepričana kaj narediti. Najprej je pomembno, da pomisliš na to, kaj si v tej situaciji želiš sama - nadaljevati prijateljstvo ali ga prekiniti. V kolikor se z njim ne želiš družiti, ker te je v preteklosti preveč prizadel, mu lahko to na spoštljiv način poveš. Če pa bi si želela, da s sošolcem ohranita stike je pomembno, da mu zaupaš, kako si se počutila nazadnje, ko te je tako prizadel.
Do vseh oblik nasilja imamo ničelno toleranco. Zato je pomembno, da v prvem koraku narediš vse za svojo varnost. Kot drugo pa je pomembno, da o tem spregovoriš z zaposlenimi, ki so dolžni zagotoviti varnost vseh učencev na šoli.
Lepo te pozdravljam in ti želim vse dobro,
Urška Pisar, mag. psihologije