Stara sem 16 let in danes ko sem bila v soli sem med odmorom dobila klic, ko ga nisem pričakovala in kjer sem izvedela da si je ljubezen mojega življenja (moj fant) vzel življenje. Z njim sem bila skupaj 4 leta in niti eknrat v teh 4 letih nisva sla narazen. Ko sem slisala to novici med odmoro v soli je glih bil profesor v razredu in ko me je videl jokati, me je vprasal kaj je bilo in mu enostavno nisem morala povedati zato sem sosolki na sms napisila kaj je bilo in je ona na mesto mene povedala profesorju. Zdaj ko mojega fanta ni vec imam obcutek kot da manjka del mene, druga polovica mojega srca. In moje srce je zlomljeno na tisoče koščkov. ????????
Ali ima kdo kaksno idejo s cim se naj zamotim, da provam cim manj misliti na svojega fanta ki je daneki si je danes vzel življenje in s tem prizadel mene?
• Uredništvo
Tina Rezar

Odgovor svetovalke:
Spoštovana,
izrekam ti iskreno sožalje ob izgubi tvoje ljubljene osebe. Takšna novica vsakega posameznika zelo pretrese. Navajaš, da sta bila s fantom v zvezi 4 leta, kar je dolga doba. V tem primeru se mi zdi nujno potrebno, da (s)prejmeš pomoč strokovnjaka, ki te bo podprl v procesu žalovanja. Ali si morda že vključena v obravnavo pri katerem izmed strokovnjakov? Sicer se dogovori za termin v šolski svetovalni službi, kjer ti bodo pomagali poiskati kontinuirano obravnavo, v obliki pogovorov, za lažje soočanje z nastalo situacijo. Ob izgubi nam ljubih oseb se lahko porajajo številni težki občutki, kot so nemoč, osamljenost, globoka žalost, tudi jeza in podobno.
Dandanes imamo na voljo veliko sprostitvenih tehnik, ki se jih lahko poslužiš za lažje soočanje z izgubo. Toplo priporočam uporabo priročnika Kaj lahko naredim, da mi bo lažje, kjer so predstavljene veščine za vsak dan in viri opore v stiski za mlade. Najdeš ga na tej povezavi. Kadar ti misli zbežijo drugam, lahko uporabiš tudi počasno dihanje kot neke vrste privez/prizemljitev. Naredi nekaj počasnih vdihov in izdihov (izdih naj bo daljši kot vdih), poskusi z meditacijo, vizualizacijo ali drugimi tehnikami sproščanja, ki so navedene v priročniku in na spletu. Izberi takšno, ki ti je všeč in ti prinaša olajšanje. Obstajajo tudi skupine žalujočih pod vodstvom strokovnjakov, ki so namenjene premagovanju izzivov, ki jih prinaša boleča izguba. Ne pozabi, da se v besedici pomoč skriva pojem MOČ, zato jo sprejmi z odprtimi rokami, saj bo tako tebi lažje.
Vedi, da v tem nisi sama in da so negativni občutki, s katerimi se srečuješ, začasni in minljivi. Pomembno je, da se o tem vedno pogovoriš oz. deliš z nekom, ki mu zaupaš in ti lahko v težkih trenutkih nudi podporo, spodbudo. Bodi pozorna na svoje občutke; če zmoreš, bi bilo dobro, da bi si svoja občutja nekaj časa zapisovala v svoj dnevnik. Prepoznavanje in razumevanje lastnih čustev ti lahko pomagata pri soočanju z negativnimi občutji. Kadarkoli lahko tudi odgovoriš ali zapišeš svoje misli na našem portalu – te bom z veseljem podprla pri soočanju z občutji v procesu žalovanja.
Želim ti veliko ljubezni do sebe in poguma. Objem.
Tina Rezar, mag. prof. pedagogike in nemščine in mag. zakonskih in družinskih študij