pozdravljeni, nedolgo nazaj so nam naložili veliko ocenjevanj in sem bila malo jezna, ko sem prišla domov je bil oče zelo jezen name ko sem se pogavarjala z prijateljico po telefonu. ko sem prišla v sobo sem se zaprla vase in nisem hotela govorili z nikomer s svojimi prijatelijicami se o tem nisem hotela pogovarjati čeprav jim zaupam in me samo one lahko spraviti na noge. kaj naj naredim da mi bo šlo blje v šoli in odnos s starši
Uredništvo
Sara Seršen

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Hvala, da si se obrnila na našo svetovalnico in nam zaupala svojo težavo.
V svojem sporočilu naprej opisuješ, da so vam v šoli naložili veliko obveznosti, zaradi česar si občutila jezo, potem je bil nate jezen še tvoj oče, ti pa v tistem trenutku nisi o tem z nikomer želela govoriti. V naslovu pa si zapisala, kaj narediti, ko se zapreš vase. Sklepam, da se to vprašanje vsaj delno nanaša na opisano situacijo.
Več različnih stvari ti lahko pomaga pri izražanju čustev. Ni čisto nič narobe, če npr. prideš domov in želiš najprej sama pri sebi predelati svoja čustva. Lahko npr. prideš domov in če čutiš jezo, poveš, da v tem trenutku čutiš jezo in si želiš oz. potrebuješ najprej nekaj časa za sebe. Potem pa je pomembno, da se poskusiš umiriti in izraziti svoja čustva na način, ki ti najbolj ustreza. Poskusiš lahko nekaj od naslednjega: a) nekaterim pomaga globoko dihanje, ki jih pomiri. Lahko uporabiš tehniko, da 4 sekunde vdihuješ, potem za 4 sekunde zadržiš dih, 4 sekunde izdihuješ, 4 sekunde počakaš in potem nekajkrat to ponoviš. Nekaterim pomaga izmenično dihanje – z enim prstom si zamašiš levo nosnico in vdihneš skozi desno, potem z drugim prstom zamašiš desno nosnico in izdihneš skozi desno nosnico. Potem skozi desno nosnico spet vdihneš, nato zamašiš desno nosnico in izdihneš skozi levo ter to ponoviš npr. 10x (posnetek za lažjo predstavo: https://www.youtube.com/watch?v=dkrhVYEzoV8); b) nadalje kar lahko probaš je tresenje telesa – nastaviš si glasbo, ki ti je všeč in ki je malo bolj živahna. Potem pa 2-3 minute pleši in tresi svoje celotno telo, od glav do stopal, čisto vse. Ne sekiraj se, kako izgledaš, bolj boš stresla svoje telo, bolj se bo tvoje telo otreslo stresa; c) za izražanje čustev lahko preizkusiš pisanje dnevnika oz. da preprosto na list papirja/v beležko zapišeš vse kar v tistem trenutku čutiš, vse misli, ki se ti pojavijo. Že to, da boš izlila svoja čustva na papir, ti lahko prinese olajšanje; d) če si se mogoče že kdaj srečala z meditacijo ali pa če si jo želiš preizkusiti, lahko poskusiš tudi z meditacijo. Za začetek bo mogoče najlažje, če si na spletu poiščeš kakšno vodeno meditacijo. Seveda lahko narediš tudi več opisanih tehnik. Preizkusi, kaj bi ti najbolj ustrezalo. Lahko pa mogoče poskusiš tudi izraziti svoja čustva preko umetnosti – risanja, slikanja, kiparjenja, pisanja zgodb, pesmi. Potem pa, ko se nekoliko umiriš in razmisliš, kaj se je dogajalo, zakaj si občutila jezo, se lahko o tem v miru pogovoriš s prijateljico ali s tvojimi starši.
Več o jezi, nasploh o čustvih in kako se z njimi soočati pa si lahko prebereš tudi v našem priročniku: https://live.editiondigital.com/e/221cpgqsc/prirocnik-kaj-lahko-naredim-da-mi-bo-lazje#!page1 ali pa v članki na naši spletni strani: https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske?url=%2Frazisci%2Fcustva-in-psihicne-stiske%2F&topic=23&start=0. Če ti karkoli ne bi bilo razumljivo, ali bi si želela še več razlage, bi te zanimalo še več, mi napiši in ti z veseljem dodatno pojasnim.
Na koncu si vprašala še, kaj lahko narediš, da bi ti šlo bolje v šoli in da bi imela boljši odnos s starši. Tu bi te prosila, če mi lahko malo bolj opišeš, s kakšnimi težavami se srečuješ v šoli. Imaš morebiti težave z učenjem ali občutiš veliko strahu pred ocenjevanjem? Ali je morebiti kaj drugega? Prav tako bi te prosila, če lahko še malo več napišeš, kakšne težave imaš v odnosu s starši? Če ne želiš, da je tvoj odgovor objavljen javno, lahko na začetku ali na koncu odgovora napišeš, da nočeš, da je tvoj odgovor objavljen javno.
Upam, da ti bo kaj od prej napisanega pomagalo. Bom pa vesela, če se ponovno oglasiš.
Lepo bodi,
Sara Seršen, mag. psihologije