Živijo!
Že nekaj časa me v srcu boli. Doma sem dobila grozen občutek, da nekaj ni tako, kot bi moralo biti. Ostala sem sama, brez sestre in brata saj sta se odselila. Ker nisem imela miru, sem mami vrdla v Facebook. Ko sem brala sporočila, sem za trenutek prenehala dihati in takoj poklicala sestro. Povedala sem tudi bratu. Ampak ne vemo, kaj naj naredimo. Videla sem, da si mama dopisuje z drugimi moškimi. Moram povedat, da to ni bil samo eden ampak se to dogaja večkrat. Ob gledanju sporočil sem začela jokati, ko sem videla, da pošilja svoje gole slike in posnetke kako se samozadovoljuje drugim moškim. Posnela sem ves pogovor, da imam dokaz. To skrivam v sebi in misel, da bi povedala očetu, me je zmrazila... Vem, da bi mu strlo srce in to ne prvič ampak že tretjič. Ima probleme s psiho in vem da bi ga to potolklo do dna. Poleg tega pa nočem, da bi se moja družina ločila, čeprav je vse nalagano. Kaj naj naredim?
Lep pozdrav ...
• Uredništvo
Ana Lampret

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Najprej bi se ti rada opravičila, da si tako dolgo čakala na odgovor. Če sem te prav razumela, si po slutnji, da je nekaj narobe, mami vdrla na njena socialna omrežja in odkrila, da si dopisuje z drugimi moškimi. Praviš, da so bili pogovori zelo neprimerni in so vključevali tudi mamine fotografije in videoposnetke. Odkritje te je zelo potrlo, zanj si povedala tudi bratu in sestri, očetu pa si ne upaš povedati. Ne želiš namreč, da se njegovo psihično stanje poslabša, prav tako pa ne želiš, da bi se družina ločila. Počutiš se popolnoma samo v tej skrivnosti, saj ob sebi doma nimaš brata in sestra, ki bi te pri tem podprla.
Znašla si se v zelo težki situaciji. Dobro je vedeti, da za ohranjanje skrivnosti svoje mame nisi odgovorna, kot tudi ne za to, da bi tvoja starša ostala skupaj. Vsa čustva, ki jih glede situacije trenutno čutiš – žalost, jeza, gnus ipd. so popolnoma upravičena. Kljub zelo težki situaciji si bila pogumna in si za svoje odkritje povedala svoji sestri in bratu, prav tako si se za nasvet obrnila na nas.
Razumljivo je, da si želiš, da bi tvoja družina ostala skupaj. Popolnoma razumljivo je tudi, da bi bilo soočenje z mamo zate in za tvoja sorojenca verjetno preveč boleče, očeta pa ne želite vznemirjati. Razmisli, ali bi lahko za situacijo povedali kakšnemu odraslemu iz lastne družine, za katerega z bratom in sestro veste, da bi mu lahko zaupali. Mamo bi lahko soočil z njenimi dejanji, očetu bi situacijo lahko razložil in mu nudil oporo, tebi in tvojim sorojencem bi lahko stal ob strani. V tako težki situaciji ne smete ostati sami.
Zelo pomembno je, da v tej situaciji poskrbiš zase in za svoje dobro počutje. Na začetku opisuješ občutek nemira in bolečino v srcu. Morda bi bilo dobro, da bi to zaupala svoji zdravnici, ki bi lahko preverila, ali za tem ne stoji kakšen telesni razlog. Slišati je bilo, da si se že pred omenjenim dogodkom počutila neprijetno v družini – brat in sestra, ki jima lahko zaupaš, sta dom zapustila, mama in oče pa zate (sploh sedaj) ne predstavljata opore. Če imaš možnost se poskusi obkrožiti z ljudmi, ki jim zaupaš (npr. prijateljicami, učiteljico, sosedo). Zaupaj jim, kako se počutiš, poišči njihovo pomoč, ko si v stiski. Če se ne čutiš pripravljeno govoriti o celotni situaciji, ki se dogaja v družini, o tem z njimi ni potrebno govoriti. Dobro pa je, da veš, da obstajajo ljudje, ki ti stojijo ob strani in ti želijo pomagati.
Če nimaš nikogar, na katerega bi se lahko obrnila, lahko v primeru stiske kadarkoli pokličeš na številko Tom telefon (vse podrobnosti lahko najdeš tukaj: https://www.e-tom.si/).
Razmisli, ali bi bila pripravljena situacijo zaupati svetovalni delavki na šoli, s katero bi se lahko pogovorila o svojih občutkih, prav tako bi se lahko pogovorili o tem, kaj se da v takšni situaciji sploh narediti. Prav tako bi ti lahko v dogovoru z učitelji pomagala prilagoditi določene šolske obveznosti, v primeru da bi ti zaradi trenutne družinske situacije učenje bilo oteženo.
Želim ti, da bi se kmalu počutila bolje ter da bi se situacija razrešila na način, ki je najboljši zate in za tvojo družino.
Držim pesti zate,
Ana Lampret, mag. psihologije