Že par tednov se mi to dogaja. Vsak večer, ko grem spat, se v mojih mislih začnejo predvajati različne pesmi, ki jih občasno poslušam.Res nevem kaj narediti, da bi se to nehalo.Zelo bi bila vesela, če bi mi Vi lahko kako pomagali.
Uredništvo
Anadeja Bajzek

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
odprla si zanimivo temo, s katero se lahko verjetno poistoveti skoraj vsak posamenzik. Pojav, da se ti v mislih predvaja določena melodija, ki je ne moremo "izklopiti", je med psihologi poznan tudi kot earworm ali sticky music syndrome Doživelo pa naj ga bi več kot 90 % vseh ljudi.
To je lahko precej nadležno, ko želimo zaspati, a smo prav takrat, ko prehajamo iz budnosti v bolj sproščeno stanje, za to bolj dovzetni. Z uspavanjem se začne shranjevanje in urejanje informacij, ki smo jih sprejemali preko dneva (ali več dni). Del tega je lahko tudi spontan priklic določenih misli, pa tudi melodij.
V kolikor te to moti lahko "predvajanje" poskušaš zaustaviti na različne načine. En način je, da pozornost preusmeriš - npr. si v mislih prikličeš nek prijetni dogodek v čim več podrobnostih ali si zamisliš prijetno fantazijo. Lahko poskušaš pred spanjem poslušati kakšen drugi avdio material, npr. poslušaš avdio knjigo, podcast, zvok dežja, gozda ali nekaj drugega, kar te pomirja. Nekateri pa pravijo tudi, da jim pomaga, da se "prepustijo" pesmi in jo zapojejo (v mislih ali na glas) od začetka do konca.
V vsakem primeru se trud, da pesem na silo izrineš iz misli, ne bo obrestoval. Če ti rečem "ne pomisli na oranžno mačko", si najverjetneje v istem trenutku pomislila na oranžno mačko :) Na enak način je tudi pri predvajanju pesmi v naših možganih nemogoče zgolj pritisniti "Stop".
Upam, da ti kateri izmed nasvetov koristi.
Lep pozdrav,
Anadeja Bajzek, dipl. psihologinja (un)