Dober dan,
imava prijateljico in misliva da se reže. Pri športni vzgoji smo se preoblačile in prijateljica se oddalji od naju in se začne preoblačiti.Tega ponavadi ne stori.Tokrat je imela kratke hlače in so se ji videle ureznine.Uprašali sva jo če se reže in je nahitro odgovorila da je samo padla. Nisva ji vrjele ker so bile ureznine ena čez drugo. ko smo šle domov sva jo še enkrat uprašali če se reže ampak je zanikala.Večkrat je ponovila, da je samo padla.
Kasneje sva se dobili in o tem premišljevali veliko časa. misliva da se reže že več časa,ker je imela vedno oblečene dolge pajkice v katerih je tudi telovadila zato prej nismo videle. ponavadi je nosila kratke.Skoraj prepričani sva da je zaradi samopodobe/telesa.
Sva razmišljaji da bi povedali šolski pedagoginji ali razredničarki ali pa njeni sestri ali mami.Ampak misliva da bo jezna na naju če poveva nekaj kar niti ona noče nama povedati,nočeva da naju zapusti ker nama veliko pomeni.skrbi naju zanjo in nočeva da se še naprej reže. Hvala za pomoč.❤
Uredništvo
Urška Pisar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljeni,
najprej hvala, da sta se obrnili na svetovalnico.
Pišeta, da sta pri prijateljici opazili ureznine, na podlagi katerih sta sklepali, da gre za samopoškodovanje. Ko sta jo o tem povprašali je to zanikala in poiskala izgovor, za katerega sta prepričani, da ne drži. Večkrat sta se želeli z njo pogovoriti, vendar o tem ni želela razglabljati. Sedaj nista prepričani kaj bi bilo najbolje narediti, saj bi si želeli, da bi prijateljica prenehala s takšnim vedenjem, po drugi strani pa vaju skrbi, da bi se, v primeru, da to delita s kom od odraslih, vaše prijateljstvo končalo. Verjamem, da sta postavljeni v neprijeten položaj in da sta resnično zaskrbljeni. Da se počutita nemočni in žalostni.
Najprej naj izpostavim, da je zelo lepo od vaju, da sta izkazali takšno skrb in sta pripravljeni o tem razmišljati. Vesela sem, da ima vajina prijateljica, ki je očitno v stiski, tako pozorni in pristni prijateljici. Verjamem, da vajina ideja o tem, da bi o samopoškodovanju poročali odrasli osebi, izhaja zgolj iz želje, da bi ji bilo bolje. Čeprav bi bil vajin namen dober, bi lahko bil učinek ravno obraten - lahko, da bi se prijateljica še bolj zaprla vase in bi se nehala družiti z vama. Glede na to, da sta ji verjetno ena izmed uteh, kamor se lahko obrne ko ima slabši dan, bi bil to zanjo še večji stres in morda tudi še večji razlog za samopoškodovanje. Zato je morda bolje, da za začetek to ostane med vami in da skušata poiskati druge načine, kako prijateljici sporočiti, da sta ji na voljo in hkrati, da jo spodbujata, da si poišče pomoč. Razmislita, kateri trenutek bi bil najbolj primeren za to, da zopet začneta s to temo. Pomembno je, da se bo vajina prijateljica takrat počutila varno (torej, da ne bo prisoten kdo drug, ki bi lahko slišal vaš pogovor). Lahko ji iskreno sporočita, kako se počutita - da vama je mar in da vaju zelo skrbi zanjo; da ne pričakujeta, da bo z vama delila svoje doživljanje v kolikor si tega ne želi ampak da jo res spodbujata, da se obrne ne nekoga, ki bi ji lahko pomagal ter da ne želita, da se s tem sooča sama. Povesta ji lahko za vire pomoči, kamor se lahko obrne v stiski (npr. svetovalnica To sem jaz, TOM telefon, Posvet, šolska svetovalna služba). Na ta način lahko pravzaprav prispevata zelo veliko.
Ne glede na vse pa je pomembno, da se zavedata, da sta naredili vse, kar je v vajini moči in da nista odgovorni za dejanja ter odločitve vajine prijateljice. V kolikor bosta v kakšni dilemi ali pa v skrbeh, da se je situacija poslabšala, se lahko vedno oglasita na svetovalnici.
Lepo vaju pozdravljam,
Urška Pisar, mag. psihologije
Sa
Sarči
Hojla,
Sem zelo vesela, da želita pomagat sošolki, BRAVO!
Lepo je, da sta opazili, da se nekaj dogaja. Rada bi vama povedala, da sta na dobri poti. Mogoče bi bilo dobro, da se s sošolko pogovorita nasplošno o tem kako se počuti, če se je kaj spremenilo v zadnjem času, da sta pozorni na vse znake pred tem pa poskusita najt način kako se ji približati, kako vzpostavit zaupanja oz. Da se z njo o tem pogovarjata na kakšnem sprehodu oz. Na kraju kjer se bo počutila varno.
Pomembno se mi zdi, da ko se pogovarjata z njo o rezanju ji pokažeta razumevanje, na miren način povesta, da vaju skrbi zanjo in je ne obsojata oz. Se ne jezita nanjo (to verjamem, da že vesta ampak vseeno bi rada povedala)
Druga stvar, ki se mi zdi pomembna je da ji povesta, v kolikor se odločita povedat komu naprej npr. Svetovalni delavki, da bosta to naredili, ker vama je mar zanjo, ker jo želita zaščiti in želita, da se o tem pogovori s svetovalno delavko, da ji bo lažje. Ne priporočam pa, da to povesta naprej brez, da bi ji prej to omenili.
Sama lahko povem iz svojih izkušenj, da socialne delavke zelo dobro razumejo naše stiske in nam pomagajo.
S sošolko se lahko tudi pogovorita, o tem kar si ona želi npr. Ali gresta z njo k svetovalni delavki, ali jo sami opozorita na to, ali pa bo šla sama...
Verjamem tudi, da če bo na začetku jezna oz.bo videti kot, da je jezna vama bo čez nekaj časa iz srca hvaležna, da sta ji pomagali. Vama pa želim, da ostaneta močni in se zavedata, da sta super osebi in res hvala vama, da pomagata sošolki.
Vse dobro, upam da sem vsaj malo pomagala.
t
t in k
Spoštovani,
spet midve prijateljici sva povedali,ampak je samo govorila da je vse uredu in da se ne reže.Ne verjameva ji ker vava kar sva videli in se je tudi zagovorila.ne veva razloga zakaj se reže.
Uredništvo
Urška Pisar
Odgovor svetovalke:
Pozdravljeni,
pišeta, da sta se skušali s prijateljico pogovoriti, vendar samopškodovanje še vedno zanika. Sedaj se sprašujeta zakaj to počne. Verjamem, da sta v skrbeh in si želita najti način, da bi ji pomagali.
Odgovora na vajino vprašanje, ki se dotika razlogov za njeno samopoškodovanje, nimam. Predstavljam pa si, da se vajina prijateljica sooča z veliko stisko, saj kot eno izmed uteh vidi v škodovanju lastnemu zdravju. Glede na to, da sta se z njo že skušali pogovoriti in je zatrjevala, da je vse okej, čeprav vesta da temu ni tako, lahko skušata na tej točki vplesti tudi odraslo osebo. Predlagam vama, da se obrneta na psihologinjo v šolski svetovalni službi (oz. kakšno drugo svetovalno delavko, če psihologinje ni) in ji povesta za svoja opažanja. Na ta način se lahko tudi razbremenita in jo tudi prosita, da naj ostane pogovor med vami anonimen. Ona pa lahko kasneje vajino prijateljico povabi, da se pogovorita. Njena odgovornost in naloga bo tudi to, da bo informacije glede ogroženosti zdravja vajine prijateljice, posredovala staršema. Ko presodimo, da je ogroženo življenje posameznika, smo tudi psihologi primorani prekršiti načelo zaupnosti in informacije posredujemo naprej. Če sta tudi sami prepričani, da si prijateljica škoduje in vajini predhodni poskusi pogovora z njo niso delovali, lahko brez slabe vesti to informacijo posredujeta šolski svetovalni delavki.
Lepo vaju pozdravljam,
Urška Pisar, mag. psihologije
Ja
Jazz
Zelo lepo da vaju skrbi zanjo. ????????❤️❤️❤️
Kako pa je reagirala na to,da sta jo vprašali??? Ali je bila jezna,pomirjena...???
mi
miha
dragi punci
meni se zdi da vajni prijateljici ni prijetno povedati ali se reže ali ne. kaj pa će posamezno ena od vaju jo vpraša? tko nekje kjer sta lahko sami? pogovor začnita npr. tko: (ime) ali si uredu? a se je kej doma zgodilo? samo da veš ne pritiskava nate samo pomagati ti želiva. če ti je neprijetno govoriti v tem ti ni treba samo moraš vedet da sva vedno ob tebi če naju rabiš...
to bi js povedu nekomu ki imam občutek da si škoduje
lp.
miha